Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
Dearg-Duet
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 15:38
Paikkakunta: Kouvola

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Dearg-Duet » 02 Maalis 2008, 18:34

Maalaisjärjellä voin sanoa, että eläimet näkevät jotain, mitä ihmiset ei näe. Koirillakin on n. 15 kertaa parempi näköaisti kuin meillä, ja kissoilla on vielä parempi.

Mun yksi kokemus eläimistä ja henkiolennoista on, kun olin appivanhempien luona maalla viime kesänä. Olin laitumella noin kymmenen hevosen kanssa, ja ne käyskentelivät metsän reunalla. Yhtäkkiä kaikki hevoset kääntyivät katsomaan metsään päin. Ne tuijottivat sinne yli minuutin ajan. Näin ainakin kahden hevosen korvien menevän selkää pitkin, eli ne olivat todella stressaantuneita. Lauman johtajahevonen oli kaikkein lähimpänä metsää. Se hypähti yllättäen taakse päin aivan kuin joku olisi tullut kohti, ja saman tien kaikki hevoset juoksivat karkuun. Itse en nähnyt metsässä mitään, vaikka tuijotin yhtä kauan sinne kuin hevosetkin. Hevoset olivat metsän reunalla, joten metsässä saattoi liikkua jokin toinen eläin, mutta minua kummastuttaa tässä kaikkein eniten johtajahevosen käyttäytyminen :| Mitään rapinaa en metsästä kuullut. Tosi kummallinen kokemus..
Mirdautas Vras!

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 02 Maalis 2008, 19:33

Edelliselle tuosta hevosjutusta.

Hevonenhan on saaliseläin, eli sen ensisijainen keino puolustautua on pakeneminen. Ja laumassa muuthan tekevät samoin kuin johtaja. Siellä metässä on varmaan ollut joku eläin tai ihminen, joka on päästänyt ääntä, mutta sitä ei ole näkynyt. Sitten vähän kovemman risahduksen kuultuaan johtajahepan hermot on pettänyt, se on kavahtanut ja sännännyt karkuun, muut perässä.

Rupesin tässä miettimään tuota lasten "näkökykyä". Kaikki lapset eivät kyllä pysty näkemään noita henkiolentoja, harvan olen kuullut kertoneen lapsuuden kummitusnäyistään. Ehkä näkemistä auttaa tuo, ettei lapsia ole vielä käännytetty "kummituksia ei ole olemassa" -asenteeseen, mutta ei se vielä itsessään takaa että lapset voisi nähdä yliluonnollisia asioita. Eihän kaikki vanhemmatkaan pysty näkemään, vaikka uskoisivat lujastikin paranormaaliin.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Univelka
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 18:46

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Univelka » 03 Maalis 2008, 21:54

Pikkupoikana tuli juostua iltaisin kummituksia karkuun, tiedä sitten :lol:
In the beginning there was nothing. Which exploded.

Avatar
Zharg
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 23:49

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Zharg » 04 Maalis 2008, 00:07

Luulen että pikkulapset havaitsevat henget voimakkaammin, pidimme kaverin kanssa spiritismi istuntoa heidän asunnossaan ja kutsuimme paikalle lähistöllä olevia henkiä. Istunnon kulku toimi todella hitaasti koska luultavasti kyseessä ei ollut voimakkain mahdollinen henki joten lopetimme kesken kaiken ja sinne se luultavasti jäi. parin päivän päästä kavaerin pikkuveli ei uskaltanut mennä nukkumaan vanhempiensa huoneeseen koska sielä kuulemma oli joku vieras aikuinen :ghost: ja kaverin mutsi oin kertonut että heidän huoneessaan kattokruunu on alkanujt pyöriä keskellä yötä.
Kauhea loppu on parempi, kuin kauhu ilman loppua.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Eob » 04 Maalis 2008, 13:18

Pikkulapset ovat varmaan alttiimpia hengille, ainakin foorumin juttujen mukaan. En kyllä sitten tiedä että mistä voisi johtua. :?
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Werttinen » 04 Maalis 2008, 20:03

Eob kirjoitti:Pikkulapset ovat varmaan alttiimpia hengille, ainakin foorumin juttujen mukaan. En kyllä sitten tiedä että mistä voisi johtua. :?



Niinkuin Aikasemmin Mainittu Se luultavimmin johtuu siitä kun lapsia ei olla vielä aivopesty tähän "kummituksia ei ole olemassa" juttuun...
Eksyin kerran viisauden valtatielle.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 05 Maalis 2008, 09:20

Zharg kirjoitti:Luulen että pikkulapset havaitsevat henget voimakkaammin, pidimme kaverin kanssa spiritismi istuntoa heidän asunnossaan ja kutsuimme paikalle lähistöllä olevia henkiä. Istunnon kulku toimi todella hitaasti koska luultavasti kyseessä ei ollut voimakkain mahdollinen henki joten lopetimme kesken kaiken ja sinne se luultavasti jäi. parin päivän päästä kavaerin pikkuveli ei uskaltanut mennä nukkumaan vanhempiensa huoneeseen koska sielä kuulemma oli joku vieras aikuinen :ghost: ja kaverin mutsi oin kertonut että heidän huoneessaan kattokruunu on alkanujt pyöriä keskellä yötä.


tuosta tuli mieleeni tälläinen juttu jota siskoni kertoi. hänen kaverinsa oli pelannut muutaman muun tyypin kanssa spiritismiä mitään ei ollut tapahtunut mutta kaveri oli pyytänyt tuttavaansa vahtimaan lapsia ja kun oli tullut lietsusta oli tuttava kysellyt että mitä täällä on tapahtunut? kuinka niin kaveri oli kysellyt. ja tuttava totesi että oli nähnyt pääkallon seinällä ja oli kuullut jotakin ääntä..

täytynee sanoa että itse en pelaisi spiritismiä kun minulla on "ikävä tapa tietää joskus jopa aika räikeällä tavalla jos joku edes kuolee" :shock:
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Eob » 05 Maalis 2008, 15:47

Werttinen kirjoitti:
Eob kirjoitti:Pikkulapset ovat varmaan alttiimpia hengille, ainakin foorumin juttujen mukaan. En kyllä sitten tiedä että mistä voisi johtua. :?



Niinkuin Aikasemmin Mainittu Se luultavimmin johtuu siitä kun lapsia ei olla vielä aivopesty tähän "kummituksia ei ole olemassa" juttuun...

Mikseivät sitten kaikki paranormaaleihin asioihin syvästi uskovat aikuiset näe henkiä?
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
hälinäkeiju
Kummitus
Viestit: 57
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:03
Paikkakunta: Ii
Viesti:

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja hälinäkeiju » 05 Maalis 2008, 15:49

Mielenkiintoista ajatella, että nimenomaan miksei aikuiset jotka uskovat eivät
aisti henkiolentoja. Ääh, ite en keksi minkäännäköstä selitystä asiaan.
Kai se on vaan niin että jotkut aistii jotkut ei, ettei olisi synnynnäistä?
~never trust smiling hälinäkeiju. (;

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Eob » 05 Maalis 2008, 15:51

Niin, tai sitten lapsuusiän ohi kun kasvaa, niin jokin vain muuttuu aivoissa tai jossain.
Kasvun myötä ei pystykkään enää havaitsemaan niitä. Mutta ehkä joillekkin se taito kuitenkin jää. Ken tietää.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Wespa » 05 Maalis 2008, 19:07

Ihmisethän kasvaa vääjäämättä mm. television ja koulutuksen takia fyysisen ja materiaalisen maailman tiettyyn ihannoimiseen. Fyysinen/materiaalinen asetetaan jotenkin ajatuksissa kaikkien muiden edelle ja ehkä siksi aivot suodattavat näiden kummitusten näkemisen, koska ne ovat materiaalisen ja fyysisen maailman ulkopuolella.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 05 Maalis 2008, 21:09

Meitä painostetaan koko ajan unohtamaan nämä henkiset asiat, en tiedä, miksi.
Mutta tuosta hevosjutusta: jo Raamattu kertoo Gideonin aasista, joka kieltäytyi menemästä eteenpäin, koska edessä vaani vaara. Gideon hoputti aasiaan tovin, kunnes lopulta itsekin näki enkelin miekka kädessä seisomassa tiellä. Siellä oli joku vaara edessä (-mitä en valitettavasti muista..) Juttu löytyy jostain päin vanhaa testamenttia .
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 06 Maalis 2008, 15:58

tuputhy kirjoitti:jo Raamattu kertoo Gideonin aasista, joka kieltäytyi menemästä eteenpäin, koska edessä vaani vaara. Gideon hoputti aasiaan tovin, kunnes lopulta itsekin näki enkelin miekka kädessä seisomassa tiellä. Siellä oli joku vaara edessä (-mitä en valitettavasti muista..) Juttu löytyy jostain päin vanhaa testamenttia .

Ei Raamattuun vetoaminen todista mitään. Ainakaan minulle... Se on alun perin kulkenut suullisena tietona (lue: huhuina) ja sen jälkeen käännetty niin käsin kuin koneella monelle eri kielelle, jotka edelleen on käännetty eri kielille. Sitten sitä on vielä muokattu nykykieleen sopivaksi. Luotettavuus kärsinyt ja pahasti.

Sori vuodatus.

Ehkä tuo Gideonin aasi oli varuillaan nimenomaan tuon enkelin takia :P

Eläimet kyllä monesti ovat reagoineet ennalta vaaratilanteeseen. Ehkä ne huomaavat ympäristön pienet merkit, jotka enteilevät vaaraa? Jokin sisäänrakennettu vaaran vaistoamiskyky tjotain.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Ufomies » 13 Maalis 2008, 21:42

Tuo tuputhyn mainitsema Gideonin aasihan on myös siitä vänkä, että Herra antoi aasille kyvyn puhua kun kiivastunut ratsastaja löi vikuroivaa aasia... Kenties osuva muistutus siitä kuinka usein kuljemme laput silmillä ja silti kovin itseriittoisen kaikkitietävästi?

Itse näin kuulemma pienenä valo-olentoja, joita kutsuin "meimeiksi" sekä pimeyden olentoja, "moumuja"... Uskoisin että kyse ei kuitenkaan ole muusta kuin lapsen kehittymättömästä kyvystä jäsentää aistimuksiaan järkeväksi taksonomiseksi järjestelmäksi. Näin esimerkiksi heijastukset, ja sattumalta jonkinlaisen kuvion muodostavat varjot saavat aivan uusia merkityksiä. Puhumattakaan siitä, että pienellä lapsella ei ole kuin rajallinen määrä käsitteitä, joilla hänen täytyy yrittää määritellä uusi ja tuntematon.
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 16 Maalis 2008, 22:23

mulla on ainakin pari kokemusta kuinka koirat on "nähny" jotain pahaa, tai ainakin käyttäytyny niin.. Kerran oltiin kaverin siskolla, ja se kerto meille jutun, että sen vaatekaappiin on joskus hirttäny joku asukki ittensä.. Eihän me tietenkään sitä uskottu, mutta kyllä vaan nous niskavillat pystyyn jokaisella kun yhtenä iltana se niiden saksanpaimenkoira istu siinä vaatekaapin oven edessä muristen.. Se ovi oli siis kiinni, ja tämä koira tuijotti sitä ovea herkeämättä hampaat irvessä, muristen (en ole muuten niin vihasen näköstä koiraa nähny ikinä ennen sitä). Me sitten päätettiin "rohkeina poikina" avata se ovi sille koiralle. Minä otin kahvasta kiinni ja päättäväisesti riuhtasin oven auki ja samalla sekunnilla kun ovi aukes, tämä koira otti ja läks häntä koipien välissä emäntänsä sängynnurkkaan ja makas siellä niin kauan kun ovi jälleen suljettiin.. Enpä ole sen jälkeen siinä asunnossa käynyt, eikä taida asua tää kaverin siskokaan siellä enää. (asunnosta on vielä toinenkin juttu mutta se on ehkä vähän offtopic)
I believe..

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja joni » 16 Maalis 2008, 22:40

no mulla on tällänen juttu että kun mää en ollu ees syntyny niin eräänä yönä ku mun äiti ja isä nukkuivat niin mun isä heräsi kun meidän entinen koira alko uikuttaan ja sitten murisemaan siis ihan yhtääkkiä makuu huoneen vaate kappin ovi pamahti auki ja lensi siihen sängylle. En tiiä pitäiskö tää juttu kirjottaa kokemukset hommeliin. ja mun äiti on sanonu että se on nähny kerran 3 vaaleeta hahmoa ku me asuttiin vielä saarijärvellä.
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Eob » 16 Maalis 2008, 22:51

Meidän koira kavahtanut joskus jotain, mitä en ainakaan itse ole huomannut, ja monesti haukkuu pihalle ja tiiviistii tuijottaa jotain pihalla olevaa, vaikkei siellä näy mitään.
Ei mitään sen kummempaa kokemusta itellä ole näiden eläinten henkiaistimuksista.
Sehän nyt on normaalia jos koira haukkuu pihamaalle, ehkä siellä oli ollut jänis joka on jo kerennyt paeta jonnekkin, enkä minä sitä ole ehtinyt näkemään.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 17 Maalis 2008, 08:38

Tunhhu kirjoitti:mulla on ainakin pari kokemusta kuinka koirat on "nähny" jotain pahaa, tai ainakin käyttäytyny niin.. Kerran oltiin kaverin siskolla, ja se kerto meille jutun, että sen vaatekaappiin on joskus hirttäny joku asukki ittensä.. Eihän me tietenkään sitä uskottu, mutta kyllä vaan nous niskavillat pystyyn jokaisella kun yhtenä iltana se niiden saksanpaimenkoira istu siinä vaatekaapin oven edessä muristen.. Se ovi oli siis kiinni, ja tämä koira tuijotti sitä ovea herkeämättä hampaat irvessä, muristen (en ole muuten niin vihasen näköstä koiraa nähny ikinä ennen sitä). Me sitten päätettiin "rohkeina poikina" avata se ovi sille koiralle. Minä otin kahvasta kiinni ja päättäväisesti riuhtasin oven auki ja samalla sekunnilla kun ovi aukes, tämä koira otti ja läks häntä koipien välissä emäntänsä sängynnurkkaan ja makas siellä niin kauan kun ovi jälleen suljettiin.. Enpä ole sen jälkeen siinä asunnossa käynyt, eikä taida asua tää kaverin siskokaan siellä enää. (asunnosta on vielä toinenkin juttu mutta se on ehkä vähän offtopic)



saapiko udella että minkähän lainen juttu? :D joskus mietin sitä että mitä eläimet näkeekin/aistii.. en itse kyllä välttämättä haluaisi nähdä... (eli tiedä kuinka pahalta näyttäävät nuo mitä elukat näkee esim justiisa "hirttäytynyt ihminen").. :x
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 17 Maalis 2008, 15:02

No siis se toinen juttu ei liity enää eläimiin eikä lapsiin. Tää mun kaverin sisko oli ollu matkoilla, ja sen kaveri oli ajatellu että menee sen luo yöksi kun oli myöhästyny viimisestä bussista kotiinsa. Se oli sitten kävelly sinne kämpille ja alaovi oli ollut lukossa, eikä tää muistanu sitä että talon asukki on matkalla. niinpä se oli sitte menny ikkunan alle huutelemaan että tulis avaamaan oven, ja oli heitelly muutamia pikkukiviä ikkunaanki, jolloin keittiön ikkunaan oli ilmestyny vaaleahiuksinen nainen (kuin oli myös tää kaverin sisko) ja tuijottanu vaan alas pihalle tätä kaveria. vasta myöhemmin sille selvis et tää sisko oli ollu matkoilla kyseisenä iltana, joten kuka h*lvetti siel ikkunassa tuijotti ?
I believe..

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 17 Maalis 2008, 19:33

aika hurja muutes.. minun äitini näki muutes kanssa yhden sukulaisemme (edesmenneen) hyvinkin materiaalistuneena.. eli eiköhän ko kämppään ole joku kuollut muukin kun hirttäytyjä?/kyseinen/kyseiset kuolleet matkinut ystävän ulkonäköä..?
toisen roska voi olla toisen aarre.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa