Spiritismistä

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Nemesis » 08 Joulu 2008, 11:50

tuputhy kirjoitti:Olen itsekin kuullut näitä juttuja sekoamisista ja muista spiritismin yhteydessä, mutta ne kaikki ovat kuulopuheita. Itse en ole seonnut, enkä tunne ketään, kenelle niin olisi käynyt, mutta pidän kuitenkin sitä (sekoamista) niin mahdollisena, etten suosittele ketään leikkimään näiden asioiden kanssa. Riivatuissa taloissa spiritismiä käytetään, siinä kokeneetkin selvänäkijät, psyykikot ja muut joutuvat joskus koville. Miten meidän tavallisten talliaisten kävisi vastaavassa tilanteessa?

voihan se olla ihan niinkin että jotkut "pelottelevat" sillä että voi seota ja tappaa itsensä? ainaki rinnakkais luokan ope joskus 4 tai 5 kerto meille sellasia juttuja..
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
grimreaper
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Elo 2008, 16:23
Paikkakunta: graveyard

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja grimreaper » 09 Joulu 2008, 13:51

Nemesis kirjoitti:ois kyllä kiva tietää totuus tästä spiritismistä, jotkut sanoo että ne on kysynny että saadaanko me lopettaa? ja "henget" on sanonnu että ei ja ne on lopettannu ja sen seurauksena jotkut oli kuollu tai jtn.. mutta jotenki hankala uskoo siihen. Oon nähtävästi tämmönen perus "Uskon vain sen mitä näen" junttisuomalainen..


En ole kuollut, vaikka lopetin spiritismin siinä vaiheessa, kun henki oli sanonut ei.

Ja muutenkin nuo kuolema- jutut spiritismin seurauksena kuulostaa niin hömpältä että...
keep begging for more.

Avatar
Danae
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 13:54

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Danae » 11 Joulu 2008, 14:21

Nemesis kirjoitti:voihan se olla ihan niinkin että jotkut "pelottelevat" sillä että voi seota ja tappaa itsensä? ainaki rinnakkais luokan ope joskus 4 tai 5 kerto meille sellasia juttuja..


Voihan sekoamisilla olla tekemistä myös sen kanssa, että ihmisen psyyke järkkyy pelosta. Itse ajattelisin, että kun uskoo täysin jotain tapahtuvan, niin se myös tapahtuu. Vertaa esim. siihen, että luulosairas ihminen saa oikeasti kipuja ja kuumetta ilman että hänessä on fyysistä vikaa. Samastahan syystä jotkin tutkijat ovat ajatelleet voodookirouksen johtavan uhrin kuolemaan. Sydän esim. pettää pelosta. (sorry.ei ole antaa tähän lähdettä, mutta olen lukenut jostain.)

Tietenkin vielä ikävämpää on jos pahat henget todella murtautuvat riitin kautta tähän todellisuuteen.

Joka tapauksessa en halua osallistua moiseen. Liian riskialttiilta vaikuttaa. Olenkin tällainen pupupöksy. :mrgreen:
Two things are infinite: the universe and human
stupidity; and I'm not sure about the universe.

-Albert Einstein-

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Hartsa » 11 Joulu 2008, 14:34

Voi aivan hyvin olla jostain yhdestä yhteensattumasta josta on nämä kuolemalegendat lähtenyt.. esim juuri tuohon voidaanko lopettaa peli jos tulee "ei" ja sitä säikähtää sikana, pakenee vaikka paikalta ja tuossa hätääntyneessä mielentilassa ei osaa olla varovainen, jolloin auto hurauttaa vaikka päälle. Jostain tuommosesta kuviosta olisi helppo kuvitella että legendat lähtee elämään, oli se yhteensattuma, tai sitten ei. Mutta oli niin tai näin, niin en ole positiivista sanottavaa vielä spiritismistä kuullut.

Jokatapauksessa, järjetöntä touhua pelleillä tuollaisilla, jos varta vasten tietää ja on kuullut ettei sessioista ainakaan mitään hyvää seuraa, niin onko se pakko mennä sorkkimaan tulta.. jossei tässä tapahdu mitään huonoa niin kyllä tuolla asenteella saa itselleen vahinkoa tehtyä millä tahansa elämän osa-alueella, kun tarpeeksi monesti yrittää.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Danae
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 13:54

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Danae » 11 Joulu 2008, 14:55

Hartsa kirjoitti:Jokatapauksessa, järjetöntä touhua pelleillä tuollaisilla, jos varta vasten tietää ja on kuullut ettei sessioista ainakaan mitään hyvää seuraa, niin onko se pakko mennä sorkkimaan tulta.. jossei tässä tapahdu mitään huonoa niin kyllä tuolla asenteella saa itselleen vahinkoa tehtyä millä tahansa elämän osa-alueella, kun tarpeeksi monesti yrittää.


Olen aivan samaa mieltä. Ei kannata lähteä leikkimään asioilla, joita ei tunne.
"Uteliaisuus tappoi kissan" ei ole kissarakkaudestani johtuen lempisanontojani, mutta kuvaa hyvin asiaa.

(ot. Ikävä kyllä ihminen aika usein on päätä pahkaa pistänyt sormensa asioihin, joita ei tunne tarpeeksi. Tästä syystä mm. 1930- vai oliko se 40-luvulla Nevadassa ydinräjäytyskoetta katsomaan kutsutut toimittajavieraat laitettiin istumaan puupenkeille vain muutamien kilometrien päähän räjäytysalueesta, ja huonostihan siinä kävi.. säteilysairaudet tappoivat. Olkoon tämä opiksi.)

Toisaalta silti uteliaisuus on ihmisluonteelle ominaista.
Two things are infinite: the universe and human
stupidity; and I'm not sure about the universe.

-Albert Einstein-

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Nemesis » 11 Joulu 2008, 18:36

grimreaper kirjoitti:
Nemesis kirjoitti:ois kyllä kiva tietää totuus tästä spiritismistä, jotkut sanoo että ne on kysynny että saadaanko me lopettaa? ja "henget" on sanonnu että ei ja ne on lopettannu ja sen seurauksena jotkut oli kuollu tai jtn.. mutta jotenki hankala uskoo siihen. Oon nähtävästi tämmönen perus "Uskon vain sen mitä näen" junttisuomalainen..


En ole kuollut, vaikka lopetin spiritismin siinä vaiheessa, kun henki oli sanonut ei.

Ja muutenkin nuo kuolema- jutut spiritismin seurauksena kuulostaa niin hömpältä että...

niin, en oikee ittekkää kyllä usko sen toimivan..

ps:ah mikä ava! <33
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
bablou
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 13:10
Viesti:

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja bablou » 20 Helmi 2009, 13:02

Nemesis kirjoitti:
grimreaper kirjoitti:
Nemesis kirjoitti:ois kyllä kiva tietää totuus tästä spiritismistä, jotkut sanoo että ne on kysynny että saadaanko me lopettaa? ja "henget" on sanonnu että ei ja ne on lopettannu ja sen seurauksena jotkut oli kuollu tai jtn.. mutta jotenki hankala uskoo siihen. Oon nähtävästi tämmönen perus "Uskon vain sen mitä näen" junttisuomalainen..


En ole kuollut, vaikka lopetin spiritismin siinä vaiheessa, kun henki oli sanonut ei.

Ja muutenkin nuo kuolema- jutut spiritismin seurauksena kuulostaa niin hömpältä että...

niin, en oikee ittekkää kyllä usko sen toimivan..

ps:ah mikä ava! <33


Mutta hei, mistäs sitä tietää.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Burn » 10 Maalis 2009, 14:15

Ensinäkin spiritismi _ei_ ole peli ja sitä _ei_ pelata. Nonnii asiaan: olen itse ollut spiritismi istunnoissa monesti ja lähes aina on toiminut kun on vain ollut tarvittavat esineet ja ihmeellisiä juttujakin on tapahtunut. Itse olen huomannut että spiritismi ei toimi jos istunto porukassa on mukana ihmisiä jotka eivät usko spiritsmiin.
Ps. Älkää kysyky kuolemasta tai mitään elämään / kuolemaan liittyvästä.
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Tenkku » 10 Maalis 2009, 16:43

Kysyisinpähä tätä että vaikuttaako paikka mitenkää spiritismi istunnon "toimimiseen"? Siis jotku sanoo että paikassa pitää olla kuollut joku, toiset sanoo ettei sillä oo mitään väliä. Ite oon kahesti kokeillu (ekalla kerralla ei ollu oikeet vehkeet ees) eikä oo toiminu, enkä aio enää varmaa yrittääkkää.
Fabulous babe

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Burn » 10 Maalis 2009, 16:58

Tenkku kirjoitti:Kysyisinpähä tätä että vaikuttaako paikka mitenkää spiritismi istunnon "toimimiseen"? Siis jotku sanoo että paikassa pitää olla kuollut joku, toiset sanoo ettei sillä oo mitään väliä. Ite oon kahesti kokeillu (ekalla kerralla ei ollu oikeet vehkeet ees) eikä oo toiminu, enkä aio enää varmaa yrittääkkää.

kaikki paitsi "pyhä maa" käy.
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja DS8 » 10 Maalis 2009, 17:09

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että parhaan tuloksen saat paikasta, joka tuntuu SINULLE oikealta.
Kun tunnelma on oikea, on helpompi antaa mahdollisten estojensa kadota.
Mahdollisilla estoilla en tässä nyt tarkoita fyysisiä vaan henkisiä estoja. Mahdollista (=luonnollista) pelkoa tuntematonta kohtaan jne.

Aikanaan kaverin kanssa (joka myös hyvin kiinnostunut okkultismista, salatieteistä ym.) kanssa toteutettiin muutama istunto. Aluksi tulosta ei tullut. Tämän uskon johtuvan molempien päihtyneestä olotilasta ja sijainnista, joka oli asuntoni olohuone.
Hieman tämän jälkeen, toistimme saman selvinpäin maakellarissa erään metsän laidalla. Tiedä sitten toimiko spiritismi juuri sillä tavalla, kuin jolla sen on sanottu toimivan, vai tapahtuiko kaikki päämme sisällä loistavan tunnelman ansiosta.
Mutta kuka välittäää tapahtuuko asiat "oikeasti", mikäli koet ne kuitenkin?
"So this is life?"


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa