Spiritismistä

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Ternek
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Marras 2008, 21:10

Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Ternek » 10 Marras 2008, 21:13

Voisko joku kertoo mitä tähän peliin tarvitsee ja miten sitä käytännössä pelataan? Jos joku voisi laittaa tarkat ohjeet :) Ja sitten jos jotkut ovat pelanneet niin mitä kannattaa kysyä ja mitä ehdottomasti ei?

Ps. Ei kiitos sellaisia viestejä kuten: "ei kannata pelata", "siitä tulee hulluksi" yms... Eli siis järkevää keskustelua kysymyksistä ja pelin pelaamisesta :)

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Ali G- » 10 Marras 2008, 21:16

Tästä taitaa olla aihe!
Mutta tässä kumminkin linkki hyvään sivustoon;
http://www.freewebs.com/aaveita/spiritismi.htm
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 10 Marras 2008, 21:18

En kyllä usko koko soopaan, mutta ainakin sen "laudan" ja jonkun (mikälie olikaan) "osoittimen".
Ja jotain osallistujia.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Zrud » 10 Marras 2008, 21:41

itse olen kuullut spiritismun muodosta jossa jossa isoon pyöreään pöytään on piiretty pentagrammi. ja 5 ihmistä laittavat pentagrammin kärkiin omat kätensä. ja pentagrammin keskellä ovat juuri nuo akkooset ja numerot nollasta yhdeksään.
ja ihan keskelle pöytää laitetaan hopeinen sormus. eli koko hommassa ei olle kosketuksissa itse liikkuvaan objektiin. vaan energia välittyy hengistä ihmisiin ja ihmisten käsien kautta pöytään ja pöydällä olvaan sormukseen.

joten asiahan tekisi hommasta paljon uskottavamman kuin ihmiset pitää sormellaan lasia joka muka taianomaisesti liikkuu eikä ollenkaan liiku siitä syystä kun ihminen sitä liikuttaa sormellaam.
Feel the LOVE

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 10 Marras 2008, 21:45

Oih, en usko spiritismiin.
Se on aika lailla ylipaisunut myytti.
Ei ole mitään mahdollisuutta "kanavoida henkiä" jonkin pelilaudan kautta. Anteeksi suora mielipide, mutta näin vain asian näen.

Että näin...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Zrud » 10 Marras 2008, 21:58

niin. tuokin on vain sinun mielipiteesi :D ja se ei tarkoita etteikö spiritismi olisi OIKEIN TEHTYNÄ totta. ei tätä teinien spiritismiä. istutaa pimees huonees kirjotetaa paperille ne aakkoset ja numerot ja pistetää lähikaupasta ostettu lasi väärinpäin sille paperille....
Feel the LOVE

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja tuputhy » 10 Marras 2008, 22:44

Kyllä se kuitenkin toimii.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 11 Marras 2008, 18:27

Eikö täällä jossain ole ketju tästä aiheesta, missä on ihmisten kokemuksia ko. touhusta? Aika monellahan siitä oli vähemmän kivoja kokemuksia.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 11 Marras 2008, 20:28

Pitää kyllä itse kokeilla tuota kun se kerta niin mullistavaa on.
Huono juttu vain on, että siinä jos missä esiintyy yleensä tietty probleema, joka esitetään yleensä näin:

"Jos piiriin kuuluu henkilö, jolla on vähäinen usko tai ei pidä tapahtumaa totena, saattaa se vaikuttaa tulokseen. Henget eivät välttämättä suostu paljastamaan itseään, jos havaitsevat piirissä mm. negatiivista energiaa"

Tämän luin joskus muinoin jostakin. Aika huvittavaa^^
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Jonii
Alieni
Viestit: 104
Liittynyt: 18 Loka 2008, 06:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Jonii » 11 Marras 2008, 21:37

Ainahan sitä leikkiä saa, mutta muistakaa nyt ihmeessä että leikkiähän tuo on. Spiritismiä pelatessa voi pari psykologien hyvin tuntemaa, täysin luonnollista ilmiötä korostua siinä määrin että lopputulos voi vaikuttaa yliluonnolliselta. Tuo kokemus on varmasti hauska, mutta minusta on periaatteellisesti väärin rahallisesti tukea tuolla humpuukilla rahastavia, ja jos tästä humpuukista saa innostuksen lähteä vähemmän harmittoman pseudotieteellisen humpuukin pariin, kyse ei ole silloinkaan ihan viattomasta touhusta.

Leikkiessä voitte antaa mennä, mutta palauttakaa edes 'sessioiden' välillä mieleen että kyse on pelkästään leikistä.

Niin ja sitten se todellinen syy kommentointiini: Aqua vitae, hauska avatar-valinta. Symppis tyttö tuo Eri :)
It is better to grasp the universe as it really is than to persist in delusion, however reassuring
-Carl Sagan
All thinking men are atheists
-Ernest Hemingway

Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 11 Marras 2008, 22:42

Itse olen kokeillut spiritismiä vain voidakseni todeta olleeni oikeassa sen suhteen. Ei nimittäin toimi. Ja vähän herkkäuskoisemman kaverin pohjatyöllä tuo toteutettiin vähän mitään teinihöperrystä "ammattimaisemmin". Muutama kerta kokeiltiin, kerran autiotalossa, eikä mitään.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja tuputhy » 11 Marras 2008, 23:51

Valkealle Leidille:

Itse kirjoitin jonnekin toiseen osioon aikaisemmin kokemuksiani spiritismistä ja siitä, miksi en sitä enää pelaa. En nyt viitsi ruveta niitä tässä toistamaan, mutta sen verran pelottavaa oli, että päätin olla pelaamatta enää. Se päätös on pitänyt jo 26 vuotta. ja pitää edelleen.
En ala kertoa mitään enempää, sillä en tahdo kenenkään joutuvan vaikeuksiin ko. asian kanssa.

Tällä foorumilla on jo luettavissa kaikki, miten se tapahtuu ja mitä siitä voi olla seurauksena.( siis paranormaali-blogilla) Kyllä varmaan muualtakin tietoa asiasta löytyy.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Aurelia » 16 Marras 2008, 12:25

Kavereiden kanssa käytiin perjantaina yhdellä vanhalla hylätyllä hautausmaalla yöllä ottamassa kuvia ja sen jälkeen kokeiltiin spiritismiä, mutta mitään ei taphtunut. Vähän lasi tuntui tärisevän, mutta luultiin ettei se liiku lainkaan. Meillä oli perunajauhoa lasin alla ettei kirsku niin kovin ja jauhojäljistä huomattiin lasin hitaasti liikkuneen mua kohti mut todettiin ettei se riitä todisteeksi mistään. Eniten jäi mietityttämään se, että miksi skeptikkopoikaystäväni totesi, että mukana on liikaa valoa eikä homma siksi toimi. Hänhän ei myönnä uskovansa moisiin niin oli taas vähän outo heitto. :lol:
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
oozie
Valaistunut
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Marras 2008, 02:53

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja oozie » 17 Marras 2008, 03:50

ite en oo tehny koskaan. mutta kaverit on tehneet ja pari sääntöä on siitä tullut

1.kaulakoruja/käsikoruja/sormuksia ei saa olla, koska ne alkaa polttamaan (jotkut väittää että voi kuristaa)
2.toimitus täytyy aina lopettaa tai henget jää siihen huoneeseen/paikkaan kiusaamaan ihmisiä.
3.henkiä ei saa kiusata ja siitä on tullut ongelmia niille jotka ovat kiusanneet.

nyt heti en muista muita. itse en tee kyseistä toimitusta koska kerään pahoja henkiä puoleeni muutenkin tarpeeksi. :ghost2:

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Marras 2008, 08:33

Tupthty. ois kyl iha kiva tietää miten tuon "ammattimaisen" spiritismi session toteutitte.
"et tee sitä sen takia että mutu eivät kärsisi"
siis.... iha hyvi voisit kertoo. pahempaa hallaa teet kun etk erro...
et annappa tulla :D
Feel the LOVE

Avatar
tartar
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Marras 2008, 14:29

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja tartar » 17 Marras 2008, 11:06

Muutaman kerran spiritismiä on tullut kokeiltua. Ja ihan itse tehdyllä "teinilaudalla" (eli siis paperille).
Meillä tuo ainakin toimi, uskokaa tai älkää.
Pitkää käytävää pitkin juoksi sellainen musta hahmo, edes takaisin, jäi aika mielenkiintoinen maku suuhun silloin. Tiedän että tämän viestin osalle tulee tyrmääviä vastauksia, mutta tulkoot. Jokainen kuitenkin tietää mitä itse näkee ja kokee.

Ihan "leikillään" en kyllä lähtisi lautaa kokeilemaan. Eikä sitä pidä missään nimessä pitää pelinä.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja tuputhy » 17 Marras 2008, 11:29

Zrud kirjoitti:

Zrud kirjoitti:Tupthty. ois kyl iha kiva tietää miten tuon "ammattimaisen" spiritismi session toteutitte.
"et tee sitä sen takia että mutu eivät kärsisi"
siis.... iha hyvi voisit kertoo. pahempaa hallaa teet kun etk erro...
et annappa tulla :D



En ole ikinä milloinkaan missään sanonut, että olisin jotenkin "ammattimaisesti" mitään spiritismiä kokeillut. Mistä tuonkin päähäsi sait?
Olen kertonut jo kaikki, mitä itse siitä tiedän, joten en niitä ala toistamaan enää, kaikki löytyy täältä selaamalla! En tarkoita myöskään sitä, että toiset kärsisivät sen takia, mitä itse olen kokenut, vaan tarkoitin sitä, etten halua ketään yllyttää moisiin kokeiluihin.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Nemesis » 05 Joulu 2008, 19:58

ois kyllä kiva tietää totuus tästä spiritismistä, jotkut sanoo että ne on kysynny että saadaanko me lopettaa? ja "henget" on sanonnu että ei ja ne on lopettannu ja sen seurauksena jotkut oli kuollu tai jtn.. mutta jotenki hankala uskoo siihen. Oon nähtävästi tämmönen perus "Uskon vain sen mitä näen" junttisuomalainen..
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja tuputhy » 05 Joulu 2008, 21:24

Olen itsekin kuullut näitä juttuja sekoamisista ja muista spiritismin yhteydessä, mutta ne kaikki ovat kuulopuheita. Itse en ole seonnut, enkä tunne ketään, kenelle niin olisi käynyt, mutta pidän kuitenkin sitä (sekoamista) niin mahdollisena, etten suosittele ketään leikkimään näiden asioiden kanssa. Riivatuissa taloissa spiritismiä käytetään, siinä kokeneetkin selvänäkijät, psyykikot ja muut joutuvat joskus koville. Miten meidän tavallisten talliaisten kävisi vastaavassa tilanteessa?
Jalat maassa, pää pilvissä

Jersu-
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Heinä 2008, 21:53

Re: Spiritismistä

ViestiKirjoittaja Jersu- » 07 Joulu 2008, 14:52

oozie kirjoitti:...
2.toimitus täytyy aina lopettaa tai henget jää siihen huoneeseen/paikkaan kiusaamaan ihmisiä.
...



Tästäpä syntyypi idea. Asutetaan mahd. moneen taloon ja asuntoon ympäri suomea henkiä ja muita mörköjä. Se joka levittää eniten voittaa, jee!

Mutta ihan hienoa ois kokeilla, vaan kun ei uskalla niin ei uskalla.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa