Kummitusten ominaisuudet

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja Regendos » 31 Heinä 2009, 00:50

Alkuunsa haluan jo sanoa, että kun tässä aiheessa puhutaan oletetaan automaattisesti, että kummituksia on olemassa. Ei kannata siis tulla huutelemaan kuinka epätodellisia kummitukset ovat. Kiitos!

Minkä asian kaikki tietävät kummituksista? He tietävät, että kummituksia ilmestyy lähes poikkeuksetta yöaikaan tai ylipäänsä hämärän laskeuduttua. Miksi näin? Onko jollain hyvää mielipidettä? Tämä on asia joka minua on askarruttanut. Kummituksilla on myös muita ominaispiirteita, kuten ilmestymismuodot. Näköhavainnot ovat yleensä varjomaisia hahmoja tai läpikuultavia hahmoja, mutta kuvissa niistä voi muodostua yhtäkkin orbeja tai aavemmaista sumua. Kaksi edellämainittua ovat hyvin kyseenalaista todistusaineistoa. Onhan kummituksilla muitakin ominaisuuksia. Osa varoitaa, osa häiritsee ja osa vain on.

Oli sellaisen syy näyttäytyä mikä tahansa, minä kummituksen nähtyä varsinkin yöllä menisin varmasti niin sekaisin, etten tulisi hullujenhuoneelta hetkeen pois. Pahinta olisi kohdata sellainen aivan yksin.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja Trauma » 31 Heinä 2009, 04:50

Kuulukohan muuten kummitusten oletusominaisuuksiin ihmisten järkyttäminen? Kummitusten metsästäjien korkein tavoitehan on tavata ko. aave, mutta suurin osa "normaaleista ihmisistä" lähinnä järkyttyy jos kohtaa tällaisen.

Mitä aaveet siis ajavat takaa tekemisillään? Olen kuullut, että monet niistä ovat rauhattomia sieluja, jotka jäävät yksinkertaisesti kummittelemaan kuolin/koti/asuinpaikalleen. Voiko joku valaista enemmänkin?

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 31 Heinä 2009, 15:09

Itse en niin sanottua kummitusta ole nähnyt, mutta kyllä välillä näen niitä varjoihmisiä ja serkkuni kaksois olentoa heidän pihallaan. Mutta kyllä minäkin kuset housuissa olisin jos Orbi lentäisi silmien edestä tai jos sellaista ''savua'' tulisi jostain katon rajasta minua kohti.
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja Regendos » 31 Heinä 2009, 15:49

Trauma, aaveiden järkyttävä olemus perustuu varmaankin siihen, että ne ovat tuntemattomia ja harvoin ähtyjä. Tuntematon yleensä pelottaa. Ties vaikka aaveet epätoivoissaan yrittäisivät saada yhteyttä ihmismaailmaan, mutta me pelästymme heitä sitten niin paljon, että se jää yrittämiseksi. Ja aaveitahan yleensä pidetään ihmiskehon jäänteenä, joka voi jäädä kummittelemaan syystä tai toisesta. Joskus ilman syytä, joskus syynä varoitus tai vastaava.

Sanniwiuh, orbeja ei tietääkseni olla koskaan nähty paljaalla silmällä ja tämä tekee siitä heti epäuskottavampaa. Sala ja linssi tai vaikka pelkkä linssi tekevät kuviin ja videoihin niin paljon vääristymiä, että orbeja ei voi edes sanoa kummitushavainnoksi. Ainakaan minun mielestäni.

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 01 Elo 2009, 15:38

Jos on jokin tietty aika (Yöllä ja yö aikaan) että nämä kummitukset jotenkin näkyvät myös meidän nähden, meidän ulottuvuudessa tjtn. Jos itse kummitukset taas eivät näkisikään meitä? Äh, vaikea selittää mutta toivottavasti joku ymmärtää edes hiukan :d Eli siis siihen tiettyyn aikaan ja ajan välillä aukeaa joku portti tms
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 01 Elo 2009, 19:12

ShadowPeople kirjoitti:Jos on jokin tietty aika (Yöllä ja yö aikaan) että nämä kummitukset jotenkin näkyvät myös meidän nähden, meidän ulottuvuudessa tjtn. Jos itse kummitukset taas eivät näkisikään meitä? Äh, vaikea selittää mutta toivottavasti joku ymmärtää edes hiukan :d Eli siis siihen tiettyyn aikaan ja ajan välillä aukeaa joku portti tms


Tuohon varmaan voi vetää tavalla tai toisella ne yön kolme "aikataulua" mukaan, eli witching hour, devils hour ja hour of the wolf.
Itsellähän luonnontieteiden fanina pukkaa päähän jonkinlainen ajatusleikki siitä, että esim. fotonien määrä voisi haitata kyseisten asioiden ilmestymistä tjsp. (todella huono esimerkki, mutta noin niinkuin kärjistettynä luonnontieteiden tuominen asiaan mukaan).
Eli kaikilla olisi luonnollinen selitys, vaikkakin tässä vaiheessa kehitystä ihmiskunta ei asiasta tietäisi enempää kuin vaikkapa vuonna kivi ja keppi kun oletettiin, että maapallo on litteä.
Ajatusleikkejä ko. asiaa kohtaan päässä pyörii satoja, mutta yhtään syvällisempää en niistä jaksa alkaa vääntämään kun töiden jälkeen tahtoo olla aika "kiviäkin kiinnostaa" olo about kaikkea kohtaan. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 29 Elo 2009, 18:00

Voisiko kummitus sitten olla luonnollinen selitys?
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 29 Elo 2009, 19:07

slipknotrulez kirjoitti:Voisiko kummitus sitten olla luonnollinen selitys?


Kannattaa muistaa, että esim. ennen vanhaan vaikkapa revontulet olivat yliluonnollisia koska niiden syntyperää ei tiedetty. Tänäpäivänä tiedetään aika tarkkaan, että mitä ne ovat ja mistä ne syntyvät, eli nykyään ovat luonnollisia.
Joten; kummitus on nykytieteen valossa helposti yliluonnollinen, koska paranormaaleihin asioihin ei oikeasti ole keskitytty juuri ollenkaan "vakavan" tieteen osalta. Kaikki tutkiminen jää vaikkapa allekirjoittaneen harteille ja tokkopa mitään arvostetun tiedeyhteisön palkintoa ollaan saamassa vaikka saataisiin minkälaista materiaalia tahansa tallennettua.
Jos jonain kauniina päivänä paranormaaleiden ilmiöiden tutkimiseen käännetään samanlaista mielenkiintoa mainstream tutkimusten osalta kuin vaikkapa hiukkastutkimuksiin, niin ehkäpä sitä saadaan muutettua yliluonnollisesta luonnollinen. Tosin, jos paranormaali maailma muuttuisi luonnolliseksi, niin jokainen voi miettiä, että millainen yhteiskunnallinen vaikutus sillä olisi niin uskontojen kuin uskomustenkin osalta. Kuinka moni pitää ajatuksesta, että ympärillä on koko ajan maailma, jota itse ei näe kuin ehkä todella todella harvoin ja tämä maailma voi mahdollisesti vaikuttaa meidän maailmaamme.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Tintti
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Loka 2008, 21:58

Re: Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja Tintti » 21 Syys 2009, 14:01

En sitten tiedä mutta luulen nähneeni joskus isälläni tuommoisen orbin. Oltiin nukkumassa kun avasin silmät ja näin katon rajassa semmoisen futispallon kokoisen valkoisen vähän hohtavan jutun, se liikkui alaspäin. Laitoin silmät kiinnni ja se oli kadonnnut. ?

Avatar
Nemuska
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 10 Syys 2009, 16:35

Re: Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja Nemuska » 21 Syys 2009, 15:38

Kun aaveista puhutaan, miellän ne ihmisen ruumiin energian jättämäksi jäljeksi jonka mahdollistaa kuolinhetkellä koetut vahvat tunteet (murha, jotain jäänyt kesken, huoli yms...). Haamu on siis varjo entisestä joka selittäisi häilyvän ja epämääräisen olotilan.

Ehkä tämä energia näkyy hämärämmällä paremmin :D Ei minulla mitään faktatioetoa ole, kunhan funtsin. Onhan iltaan, pimeyteen ja keskiyöhön yms. liitetty kaikkea yliluonnollista. Ehkä yössä on jotain mikä vetää aaveet puoleensa.
Kaikelle löytyy selitys, oli se sitten mikä tahansa.
"You can't always have everything. After all, where would you put it." Niinpä.

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Kummitusten ominaisuudet

ViestiKirjoittaja Dents » 30 Marras 2009, 19:43

Noh, se tiedetään, että kummitukset ovat sumuisia hahmoja tai varjoja. Ne voivat olla minkä tahansa elävän. Ne voivat kulkea seinien läpi, mutta voivat mojauttaa kuonoon.
Itse ajattelen, että kenties kummitus ei ole saanut tehdä elämäntyötään loppuun, ja sen takia ne kulkevat maan päällä. Jos kummitus saa työn tehdyksi, se pääsee lepoon.
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa