"Ennalta tietäminen/tunteminen"

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 03 Marras 2008, 14:53

Itsellä ollut jo ihan kakarasta saakka tälläsiä Deja vu:n kaltaisia kokemuksia, mutta niissä on se ero, että yleensä voin kertoa mitä tulee tapahtumaan muutaman minuutin sisällä, tämä on todella omituisen tuntuinen kokemus kun se tulee. Välillä jopa ahdistava. Suvussani on muitakin tämänkaltaisia tapauksia. En sitten tiedä mistä johtuu, nyt muutaman vuoden sisällä kokemukset ovat alkaneet yleistymään.
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Doc
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Marras 2008, 16:23

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Doc » 25 Marras 2008, 16:35

Itse aina kun katselen aamulla voicea, niin 2-3 min ennen kuin biisi alkaa, se biisi soi päässäni valmiiksi. En tiedä miksi, vaikken pidäkkään biisistä se vain tulee päähän.
Myöskin jotain muuta, esim. kun juttelee vaikka miksei ikkunoita ole oikein hajonnut niin takaa kuuluu kräts jne...
Kuva
Uskokoon ken tahtokoon

Bugitus
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Marras 2008, 13:39

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Bugitus » 27 Marras 2008, 00:06

Frendi kertoi mulle juttua jostakin epänormaalista rikoksesta. Keskeytin sen ja sanoin, että oot kertonut sen ja selitin sen puolesta "tarinansa" loppuun. Frendi hämmästyi ja sanoi, ettei se ole voinut kertoa sitä aikaisemmin kun se itekin kuuli tämän just. :D

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Gitarre » 27 Marras 2008, 15:54

Luultavasti olet sitten vain kuullut sen saman jutun joltain toiselta kaveriltasi.
I'd rather regret doing something than not doing something.

lollipop
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2008, 23:12

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja lollipop » 27 Marras 2008, 21:26

Mulle tulee deja vu monesti useita kertoja päivässä, enää se ei edes tunnu mitenkään oudolta, lähinnä oon vaan että jaahas, taas. Mutta sehän ei oikeastaan edes liity tähän aiheeseen.

Joskus tosin tulee sellainen tunne, että kohta tapahtuu joku ei-niin-kiva juttu ja sitten tapahtuu.

Eikun edit, muistinpa justiinsa yhden hyvän jutun joka sattui joskus yöllä. Makoilin sängyssä ja mietin että paljonkohan se kello on. Sain jostain päähäni että se on 00:34 ja niin oli :D

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Zrud » 27 Marras 2008, 23:17

itselle kävi kerran tuo Deja Vu silleen et menin kaverille kylää.
se esittel jonkuu pelin mistä en ollu koskaa kuullukkaa...
ja sit ku olin pelannu sit jonkuu aikaa siin tuli sellane kohta jonka mä muistin nähneeni aijemminkin. ja sama on käyny useimmissa elokuvissa. ja muuallakin.
alkaa pikkuhiljaa jo "ignoree" nuo Deja WUUT !
Feel the LOVE

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja tuputhy » 27 Marras 2008, 23:43

On minullekin monesti käynyt niin, että kesken keskustelun tiedän jo, mitä se toinen aikoo sanoa ja silloin osaan jo varautua siihen, mitä tulen kuulemaan.

Kerran "entisessä elämässä" miesystäväni oli alivuokralaisena jossain, mutta kuitenkin nukkui minun luona. Aina aamuisin mentiin sinne alivuokralaiskämppään lukemaan Hesari. Yhtenä aamuna sitten sanoin tälle miesystävälle, että mitähän se sinun vuokraemäntäsi oikein ajattelee, kun mennään joka aamu sinne lehdenlukuun? Mies vastasi, ettei se mitään.
Kun olimme siinä oven takana, sanoin, että vuokraemäntä varmaan ajattelee, että mikä baari tää on, kun tullaan vaan lehti lukemaan..Mies soitti ovikelloa ja ovi avattiin..Emäntä sanoi: "mikä baari tään luulette olevan, kun tänne vaan lehteä tullaan lukemaan?"

Öö..jäin suu auki..
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja ridikulous » 30 Marras 2008, 21:47

Heh, tuputhy, liekö ollut vuokraemäntä korva ovessa kiinni kuulemassa lausahduksesi :P
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Dala » 01 Joulu 2008, 09:37

Mulle sattuu näitä tekstari/puhelu-tapauksia miltei päivittäin.. Tuossa lauantaina tuli yks kaks mieleen (olin töissä), että onkohan avo pessyt kotona pyykkiä vai peseeköhän edes, nii ei varmaan menny ku vajaat 10 sekuntia kun tulee viestiä häneltä, että "meneekös noi pyyhkeet nyt kirjaviin vai tummiin?" :mrgreen:
Uskoa se on epäuskokin

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Joulu 2008, 22:19

Herätessä itselle käy näin. Suhteellisesti noin joka kolmas aamu herään minuutti ennenkuin herätyskello soi. Yhtäkkiä vain herään ja katson sitten puhelimesta paljonko kello on jo kello on 6:29. 6:30 soi puhelimen herätys kouluaamuisin.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja tuputhy » 02 Joulu 2008, 01:15

ridikulous kirjoitti:Heh, tuputhy, liekö ollut vuokraemäntä korva ovessa kiinni kuulemassa lausahduksesi :P


En usko, sillä jo aikaisemminhan epäilin hänen näin ajattelevan.Saattaahan se olla , että oli kuuntelemassa, mutta puhuin tästä jo aikaisemminkin. En olisi kertonut tätä, jos siinä ei olisi jotain outoa..
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Nemesis » 13 Joulu 2008, 13:15

Mullaki on aika monesti käynny sillain et on tuntunnu että on elänny jo sen tietyn hetken (siis sen korkeintaan muutamia kymmeniä sekunteja kestävän hetken) mistä se siis johtuu? ;o
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja tuputhy » 13 Joulu 2008, 19:38

Jotkut selittävät silleen, että meille on näytetty nykyinen elämämme jo aikaisemmin, jotkut siten, että aivoissa on joku viipe, niin, että tajuaisimme tapahtuman jotenkin vasta muutamia sekunteja jälkeenpäin. Itse en osaa sanoa, uskonko kumpaankaan selitykseen, vaikka itsellenikin tuota deja vuuta on sattunut.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 13 Joulu 2008, 19:52

deja vu?
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Nemesis » 14 Joulu 2008, 10:34

tuputhy kirjoitti:Jotkut selittävät silleen, että meille on näytetty nykyinen elämämme jo aikaisemmin, jotkut siten, että aivoissa on joku viipe, niin, että tajuaisimme tapahtuman jotenkin vasta muutamia sekunteja jälkeenpäin. Itse en osaa sanoa, uskonko kumpaankaan selitykseen, vaikka itsellenikin tuota deja vuuta on sattunut.

en oikee usko itte kumpaankaan :'D
We're Bleeding Well In Hell

lollipop
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2008, 23:12

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja lollipop » 31 Joulu 2008, 14:06

Se johtuu kai siitä että joku juttu menee vahingossa ensin muistiin ja sitten tajuntaan, vaikka pitäisi mennä toisin päin tjsp. Eli kun näet tilanteen, se on jo muistissasi :D

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja tuputhy » 31 Joulu 2008, 16:37

Deja vuu (lausutaan suurinpiirtein näin..) on ranskaa ja tarkoittaa "jo nähtyä".
Jalat maassa, pää pilvissä

Friikkipupu
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 27 Helmi 2009, 16:17
Paikkakunta: Oulu

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Friikkipupu » 01 Maalis 2009, 20:09

Itselläni oli kerran sellainen ennalta-aavistuskokemus, oikeastaan enneuni:
Olin saanut muualla asuvalta ystävältäni hieman hassuja viestejä, enkä aavistanut vielä, että hän oli tulossa käymään seuraavana päivänä. Näin sinä yönä unta, että kaverini tulee käymään. Saattoihan tietenkin olla, että jotenkin alitajuisesti aavistelin kaverini olevan tulossa, mutta tuota on kyllä tullut mietittyä. :roll:
Jos hulluus olisi viisautta, olisin Einstein.

Skauris
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Loka 2008, 10:58
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Skauris » 13 Heinä 2009, 09:04

Onko kenellekään muulle käynyt niin, että näkisi hyvin todellista unta henkilöstä jota ei ole koskaan tavannutkaan?
Itse aloin viime talvena näkemään unia ihmisestä, jota en tuntenut.
Unissani hän pyysi minua etsimään hänet ja heitteli outoja vihjeitä joista en pystynyt käsittämään mitään.

En sitten tiedä onko alitajunnassa taas olevinaan jotain patoutumia vai olisiko kyseinen henkilö tosiaan olemassa.

WM_

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja WM_ » 13 Heinä 2009, 10:39

Skauris kirjoitti:Onko kenellekään muulle käynyt niin, että näkisi hyvin todellista unta henkilöstä jota ei ole koskaan tavannutkaan?
Itse aloin viime talvena näkemään unia ihmisestä, jota en tuntenut.
Unissani hän pyysi minua etsimään hänet ja heitteli outoja vihjeitä joista en pystynyt käsittämään mitään.

En sitten tiedä onko alitajunnassa taas olevinaan jotain patoutumia vai olisiko kyseinen henkilö tosiaan olemassa.


Olen useasti nähnyt unta jostain ihmisestä jota en ole nähnyt noin vuoteen, ja sitten seuraavana päivänä jutellu sille jossain :o


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa