"Ennalta tietäminen/tunteminen"

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

"Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja aavenainen » 05 Maalis 2008, 09:45

minulla on sellainen hassu "kyky" yhtäkkiä minulle tulee vaan semmoinen "hyvä tunne" ja sitten tavalla tai toisella sitä seuraa se että jotakin mukavaa tapahtuu. ihan vaikka joko sen päivän aikana tai sitten ihan 5-10min siitä eteenpäin.

lapsena tuo oli voimakkaimmillaan. yleensä se saattoi sitten loppua jos sitä hyvää asiaa ei sitten tapahtunutkaan joku ilmoitti vaan aina että meinasin näin ja näit tehdä/tuoda tuota mutta unohdin..

mutta toinen on myös se että saatan myös aisitia ihmisestä (jos toiset pitää ns loisto kaverina minulle tulee tunne ehkä ei sentään.. ja kyseinen henkilö paljastuukin loppujenlopuksi "ei niin loisto kaveriksi") ja taas toisinpäin:D joku jota haukutaan pietään "ihme tyyppinä" tulee tunne että ehei ihan mukavan olonen ja niin on käynytkin.. (parahimman kaverinikin löysin just noin että yhdet tyypit haukkui häntä mutta itse en kommentoinut mitään ajattelin vaan et jaa ei teräviä kynsiä ei teräviä hampaita xD)
Viimeksi muokannut aavenainen, 12 Loka 2010, 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
JFK
Valaistunut
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: "ennelta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja JFK » 05 Maalis 2008, 11:59

Juuh tiedän mitä tarkoitat. Itse olen huomannut vähän saman homman. Mullakin oli nuorempana vähän paremmat hoksottimet tommoiselle kuin nykyään.

Lapsena tuli nähtyä pieni muotoisia enne unia. Ja kaikkea semmosita pientä kivaa. Mutta nykyään sattuu vähempi semmoista. Ehkäpä sitä on liika keskittynyt kaikkeen"hirmu tärkeeseen " kuten ruuan saamiseen pöytään ettei enää vain huomaa niitä pieniä vihjeitä mitä lapsena huomasi ja koki.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: "ennelta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Hartsa » 05 Maalis 2008, 16:39

Mullakin toimii jotenkuten tuo homma ihmisten suhteen.

Sitten asioiden ja arkipäivän juttujen kanssa en osaa kuulostella.. tai ehkä ei vaan tule kuulosteltua. Näinhän se on, että monilla on herkkyyttä tuohonkin nuorempana, mutta sitten lapsonen opetetaan järkeistämään kaikki ja siinä sitten katkeaa monesti tuo yhteys. Tai ainakin heikentyy olemattomiin, mutta treenilläpä se varmaan takaisin tulisi jos kirjoihin uskominen. Olisihan tuo ihan kiva aina tuntea mistä suunnasta se vapaa parkkipaikka löytyy yms pientä mukavaa arkeen.
"I reject your reality and substitute my own"

pazernus
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 17:46

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja pazernus » 06 Maalis 2008, 22:59

hehe juuh enne unet on tuttui. ja jonkilaisen selityksenki niille jo kuullu ku nii kaua itelki niit ollu.

perjaatteessa se uni jonka näät ni ei "toistu", vaa se tuntuu et se toistuisi kun olet nähnyt sen unen jo kerran, ja mieles sit "täyttää" ne puuttuvat osat saaden henkilön ajattelemaan että oli dejafu tyylinen tapaus.

itel just toi siit yleensä tulee ku puhuu tuttavan kanssa, ei siitä mitä teen sil hetkel. et "ainii sii unes täs mestas sano tota", mut sit taas se on olo et se "sano varmasti", mutta ite ei muista varmasti sanoko se niin vai ei ;)

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Werttinen » 07 Maalis 2008, 09:43

itellä on joku kumma lahja joskus arvata ihmisten nimet oikeen vaikken oo koskaan tavannukkaan ja sit joskus just tommosta ku sanon jotain niin se tapahtuu
Eksyin kerran viisauden valtatielle.

Avatar
Univelka
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 18:46

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Univelka » 20 Maalis 2008, 19:42

Blackjack pöydässä käyny että ennen kuin kortit jaettiin niin tuli semmonen "fiilis". Sanoin ääneen blackjack, ja sieltähän se mustajaska tuli :)
In the beginning there was nothing. Which exploded.

FaBle
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 09:21

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja FaBle » 21 Maalis 2008, 09:25

Mä nään aika usein jonkulaisia unia, jossa tapahtuu usein jotai outoo ja sit koulussa tulee semmonen tunne et aika hidastuu ja olisin kokenut tän joskus ennenkin täs samassa paikassa. :demonbunny:

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja joni » 21 Maalis 2008, 10:24

Joo mulla on toi sama juttu että tuntee että on joskus nähny tän saman asian samassa paikassa, mutta se johtuu siitä että toinen aivopuolisko ajattelee nopeemmin ku toinen.
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja viltsu » 21 Maalis 2008, 11:13

Déjà vu ilmiö. Tutkimusten mukaan 70% ihmisistä sanoo tunteneensa ilmiön ainakin kerran. Sitä on kuitenkin hyvin vaikea tutkia laboratorio-olosuhteissa, minkä vuoksi aiheesta on vain vähän empiiristä tutkimusta. Kokemukset liitetään usein yliluonnollisiin kykyihin kuten ennaltatietämiseen tai selvänäköisyyteen, ja niitä käytetään parapsykologisten väitteiden todisteina. Ilmiö liitetään usein uniin tai sillä perustellaan aikaisempien elämien olemassaoloa.
déjà vu johtuu aivojen hetkellisesti sekaisin menneestä muistiosasta. Jos henkilö vaikkapa näkee sillan ja kokee déjà vu -ilmiön ikään kuin olisi käynyt sillan luona joskus aikaisemminkin, totuus ei välttämättä ole sen kummempi kuin että on nähnyt sillan postikortissa tai elokuvaa edeltäneessä mainoksessa ja unohtanut sen jälkeenpäin.Toisen vaihtoehdon mukaan aivoilta menee nykyisyys ja menneisyys sekaisin, ja nyt nähtävä tai koettava asia kuvitellaan nähdyksi tai koetuksi aikaisemminkin.Viimeaikaisissa tutkimuksissa on todistettu déjà vu -ilmiön johtuvan muusta aivotoiminnasta. Kun toinen aivopuolisko on toista hetkellisesti edellä, syntyy tunne, että sama on koettu aikaisemminkin. Ensin siis toinen aivopuolisko kokee jonkin asian, ja toinen puolisko tulee perässä kokien saman asian hieman jäljessä


Déjà vun vastakohta on jamais vu, jossa tuttu tilanne tuntuu varsin vieraalta sekä epämiellyttävältä. :D
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Jussiaani
Kummitus
Viestit: 98
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Jussiaani » 22 Maalis 2008, 23:21

Jouduin 17 vuotiaana onnettomuuteen, jonka jälkeen törmäsin paljon useammin tuohon Déjà vu - ilmiöön. Saatoin mm. sairaalassa tietää kuka hoitaja milloinkin astui huoneeseen. Siihen samaan ilmiöön liittyi myös sellaisia ajatuksia, että aikaisemmin olin lähtenyt vastaavassa tilanteessa lentoon ja seuraavaan paikkaan. Tiedä sitten, olin ollut jonkin aikaa tajuttomana...

Meillä on perhepiirissä jonkin verran sellaista ennaltanäkemistä, että unessa näemme jotain, joka sitten toteutuu. Äitini pohti kerran aamulla, että mitähän tällainen uni meinasi, kun hän oli ollut tyhjässä huoneessa. Siinä oli kaksi ovea ja toisesta tuli eräs hänen entinen työkaverinsa. Äiti oli unessa kysynyt, että miten menee. Työkaveri oli vastannut, että minun on nyt oikein hyvä olla. Sen jälkeen hän oli kävellyt pois toisesta ovesta ja äiti oli jäänyt siihen huoneeseen. Samana päivänä sitten selvisi, että kyseinen työkaveri oli kuollut edellisenä yönä..

Itse hyvästelin unessa enoni vähän samaan tapaan. Taustana kerrottakoon, että enoni asui Ruotsissa. Olin siellä hänen luonaan ja olimme menossa laivalle Suomeen. Vähän ennen satamaa pysähdyttiin bensa-asemalle ja huomasin huoltamon ikkunasta, että eno jätti minut sinne asemalle. No aamulla sitten kuulinkin hänen kuolleen edellisenä yönä...
..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus...

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja viltsu » 23 Maalis 2008, 09:57

Aikas pelottavaa olit "haamun" kyydissä. :ghost2:
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja ninjani » 27 Kesä 2008, 15:39

Itselläni on vähän ollut tuommoista ennalta tietämistä, mutta ei ole ikinä ollut mitään sellaista, että joku on kuollut seuraavana päivänä. Mutta monilla on ollut tuommoisia, kun joku läheinen on kuollut niin on ollut unessa ´´hyvästely´´.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja ridikulous » 27 Kesä 2008, 16:10

Viime maanantaina äitini kertoi, että hänelle oli aamupäivällä tullut hyvin vahva tunne, että eräs tuttavamme on tulossa käymään. Hän oli ollut vähällä soittaakin isälle kaupunkiin ja pyytää häntä tuomaan tämän tuttavan tullessaan kaupungista. No, ei ollut kuitenkaan sitten soittanut. Ja kuinka sattuikin, kun isä tuli kotiin, oli tämä tuttava mukana... Isä kertoi törmänneensä tähän henkilöön sattumalta kaupassa, ja oli pyytänyt tätä sitten vierailulle muutamaksi yöksi. Kyseinen henkilö siis käy meillä normaalisti korkeintaan pari kertaa vuodessa.

Äiti on aiemminkin saanut tällaisia hyvin vahvoja kokemuksia. Esimerkiksi isomummini ollessa kuolemaisillaan sairaalassa äidilleni tuli vahva, pakottava tunne lähteä käymään sairaalassa n. 80 km:n päässä. Myöhästyi valitettavasti vajaan puoli tuntia...
yes, it may seem ridiculous.

Avin
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2008, 19:46

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Avin » 02 Heinä 2008, 14:14

Minulla on sellaista, että joskus ennen puhelimen tai ovikellon soimista tuntuu, että kohta se soi. Ja sitten soi.

Ja silloin tällöin minulle tulee yhtäkkiä joku asia hetkeksi mieleen hyvin vahvana, mitä tulee tapahtumaan. Sitten tavallaan unohdan sen mielestäni, mutta sitten se jokin asia tapahtuu ja silloin tajuan, että vähän aikaa sitten se kävi mielessäni.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Riikervo » 03 Heinä 2008, 11:57

Eräs äitini "ei-niin-tuttu" tuttava tiesi aina ennalta, koska hänen ystävänsä oli tulossa käymään. Hän saattoi olla puutarhatöihin uppotunut, kunnes yhtäkkiä varoittamatta hän heitti puutarhalapionsa maahan ja lähti keittämään kahvia. Sen jälkeen melkeinpä tasan 5 minuutin kuluttua, tämä hänen ystävänsä astui ovesta sisään. Tätä olen ihmetellyt jo monta vuotta. Harmi, etten enää voi kysyä tästä hänen kyvystään tuntea vieraiden tulo, sillä hän kuoli muutama vuosi sitten. :?

Edit: Kysäisin äidiltäni tästä asiasta ja hän kertoi aika yllättävän jutun. Tämä tuttava oli kuulemma ennalta nähnyt pihassaan olevan koivun juurella aina polkupyörän, kun hänen ystävänsä oli tulossa käymään. Hassua sinänsä, koska tämä kyseinen ystävä tuli aina käymään polkupyörällä, ei koskaan autolla tai kävellen.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 08 Heinä 2008, 11:04

Itselläni näitä ei ole ollut.
Mutta näistä on ihan julkaistuja artikkeleja... jossain...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 09 Heinä 2008, 11:32

Kävin tuossa viikonloppuna pokeriturnauksessa. Parempi puoliskoni ei olisi halunnut tulla, eikä halunnut osallistua. Sanoin hänelle jotain tyyliin. "Oota siinä vaan, musta tuntuu, että olen jo vartissa pihalla". Sain ekassa jaossa käteeni kalleparin ja hyökkäsin. Joku maksoi parilla kutosia, joten homma näytti hyvältä niin kauan, kunnes hän floppasi setin. Putosin. Kävelin baarin puolelle ja ukkoni sanoi, että aika hyvä olet ajoittamaan. kello oli 14 yli.

Muutenkin tiedän pokeripöytään istuessani jo etukäteen, käykö kortti vai ei. Tai jotenkin tunnen sen "luissani". Jätän tämän yleensä omaan arvoonsa ja pelaan silti ja häviän. :) Pitäis opetella tottelemaan vaistoja, eikä niskuroida.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

J. Doe
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 15 Syys 2008, 03:01

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja J. Doe » 29 Syys 2008, 01:40

Isoin juttu mikä mulla on viimeks ollu on, tulipalo tunne. Mulla oli viikon verran sellainen olo että jossain palaa, haistoin palaneen ym. Se oli aika ahdistavaa. Sitten samana vorokauden aikana kaverilta palo pesukone ja toiselta kärähti tv. Tv oli kerenny vaan sauhuamaan, ja kaveri repi johdot veks ja ei tullu sen pahempaa vahinkoo. Mut toisen kaverin pesukone palo kunnolla ja koko kämppä oli aivan mustana vaikka lähinnä wc oli liekeissä. Tulipalo olo lähti. Se jotenkin tuntui hirveältä kun ei ollu aavistusta mitä tulee tapahtuun ja tapahtumien jälkeen mietin että aiheutinko mä ne tulipalot... noita on muitakin ollu vastaavia.
Unet on osannu vasta jälkikäteen yhdistää tapahtumiin yleensä. Unista viimeks näin et haettiin moottoripyörää tutun kans (siitä tyypistä en ole ennen unta nähny) No seuraavalla viikol kuulin et se oli hakenu uuden HD.n..
Nuorempana olin tosi hyvä ihmistuntia, kun näin ekankerran tyypin vaistosin sen persoonasta paljon ja sen taustoista esim: jollain tosi vahvasti hallitsevat vanhemmat niinku kunnianhimoiset tms. monesti ne tuntemukset toisesta oli totta. yks kymmenestä oli yleensä sellanen mistä ei saanu selvää. Nyt ne vähentynyt. Ja tollasia tulipalo oloja en ees haluaisi kokea mutta ei tunnu olevan vaihtoehtoo. :ghost2:

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Exitium » 29 Syys 2008, 07:58

Itse en pidä tuota lainkaan yliluonnollisena, sillä itsellänikin samanlainen "kyky" ennakoida asiat jne.
Telecvovim!

Avatar
Tintti
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Loka 2008, 21:58

Re: "Ennalta tietäminen/tunteminen"

ViestiKirjoittaja Tintti » 29 Loka 2008, 12:29

Minullakin tulee semmosia tunteita välillä. Esimerkiksi viime viikolla oli tunne että jos nyt pelaan Pelikonetta niin tulee rahaa. No lainasin kaverilta euron ja pelasin tuplapottia ni tuli 20€ :)


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa