Kanavointi

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Kanavointi

ViestiKirjoittaja Hartsa » 16 Tammi 2010, 21:24

Tervehdys, ajattelinpa herätellä keskustelua aiheesta jota on sivuttu monessa ketjussa, mutta en ainakaan etsimällä löytänyt äkkiseltään että olisi varsinaisena juttelun pääaiheena ollut, eli kanavoinnista.

Kanavointi itsessään siis tarkoittaa jonkin tiedon saantia epätavallisten keinojen kautta kautta. Käytännössä siis, ufot/henget/jumala/s*atana/henkiolennot jne jne. puhuvat minulle tai minun kauttani: http://en.wikipedia.org/wiki/Mediumship tuosta hieman lisäinformaatiota jos käsite on jäänyt tuntemattomaksi. Minulle ainakin on jäänyt käsitys siitä, että tässäkin itse käsite voi tarkottaa eri ihmisten suussa hyvinkin eri asioita.

Luettuani tuossa sellaista kirjaa kuin "Book of Ra - Humble messenger of the law of one", heräsikin mieleeni asioita mitä en aiemmin ollut sen kummemmin ajatellut. Kysymyksessä siis se, että meitä korkeampien ulottuvuuksien olennot, jotka meille voisivat vaikuttaa olevan puhdasta rakkautta, painisivat edelleen negatiivisen ja positiivisen kanssa. Eli meille kanavoituna tullut tietokin olisi edelleen taka-ajatusten sanelema. Toiset yrittäen ohjata meitä negatiivisuuden polulle ja toiset vastakkaiselle polariteetille. Mikä selittäisi osittain ristiriitaisia viestejäkin mitä kanavointien kautta on tullut. Tämähän olisi varsinkin nyt tärkeässä asemassa, jos oletamme että nousu 4D olemiseen on nyt käsillä.

Itse olen aina mieltänyt negatiivisuuden koskevan vain meitä 3D tason fyysisiä olentoja, ja että kun täältä edetään pois niin nämä asiat voimme jättää samalla taaksemme. Mutta entä jos näin ei olekaan? Kiinnostaisi siis keskustella, että mitkä ovat teidän mielestänne olleet parhaita kanavoijia/kanavoituja informaatioita, heittää ajatus ilmaan, että voisiko näiden takanakin olla negatiivinen polariteetti ja ihan yleisellä tasolla toki kanavoinnista keskustelu on tervetullutta.

Mielellään en haluaisi tästä ketjusta kädenvääntöä siitä, että onko kanavointi yleensäkään mahdollista tai todellista, vai pelkästään koppihullujen hommaa. Lähinnä haen ihan mielipiteitä ja näkökulmia kanavointujen viestien motiiveihin, ja toki myös minulle ja kenties muille asiasta kiinnostuneille uusia kanavointilähteitäkin.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Wespa » 17 Tammi 2010, 03:11

Kiitos mielenkiintoisen keskustelun aloittamisesta Hartsa. :)

Itse panteistina ja kanavointia harrastaneena voin kertoa oman näkemykseni asiasta (siis siitä mitä kanavointi on ja miten se ilmenee).

EDIT: Päätin kuitenkin siirtää pitkän tekstini päivitetyssä muodossa tänne, jotta tämä ketju pysyisi enemmän keskustelulutasolla. :)

Tällä videolla vastaan mm. siihen mitä on kanavointi, miten voi kanavoida ja mitä hyötyä kanavoinnista on?


Hartsa kirjoitti:Itse olen aina mieltänyt negatiivisuuden koskevan vain meitä 3D tason fyysisiä olentoja, ja että kun täältä edetään pois niin nämä asiat voimme jättää samalla taaksemme. Mutta entä jos näin ei olekaan? Kiinnostaisi siis keskustella, että mitkä ovat teidän mielestänne olleet parhaita kanavoijia/kanavoituja informaatioita, heittää ajatus ilmaan, että voisiko näiden takanakin olla negatiivinen polariteetti ja ihan yleisellä tasolla toki kanavoinnista keskustelu on tervetullutta.


Parhaita kanavointeja tulee mielestäni henkilöltä nimeltä Darryl Anka, joka kanavoi Basharia (tässä muutamia videoita). Suurin osa on tieteellisestä näkökulmasta ja hän selittää kaikki asiat juurta jaksaen niin, että suurin osa ymmärtää mistä on kyse ja miten voi parantaa omaa elämää. Hänen alitajunnallaan/olennoilla (johtuen näkökulmasta) on myös todella hauska huumorintaju, joka ilmenee monissa sanakäänteissä ja hauskoissa esimerkeissä, sekä myös ilmeissä ja äänenpainossa.

Toinen mielenkiintoinen kanavoija, joka on osunut myös ennustuksissaan useasti oikeaan on Lee Carrol, joka kanavoi Kryonia (tässä äänitteitä ja tekstinä). Nämä ovat hyvinkin tunnepohjaisia kanavointeja, joista tulee useasti itselleni kyynel silmään. Viesteistä hehkuu rakkaus ja selvä avustaminen ihmisen omalle voimalle. Viesteissä ohjataan myös elämään hyvää elämää ja kehittymään ihmisenä, sekä ihmisrotuna kohti rakkautta.

Kolmas joka tulee mieleeni on David Wilcock, joka on kanavoinut muistaakseni Ra -nimistä entiteettiä. David on tosin kanavoinneistaan hieman tuntemattomampi, kun hänen suurin meriittinsä on tieteellisen aineiston ja yhteen kerätyn tiedon kautta tuotu tieto. Davidin sivusto.

Negatiiviset kanavoijat huomaa yleensä onnettomuusennustuksista ja viesteistä, joista hehkuu pelko. Tällaisissa kanavoinneissa näyttäisi mielestäni olevan myös vähemmän tietoa kuin esim. Basharin viesteissä. Itse en pidä negatiivisia kanavointeja juurikaan arvossa, vaan pidän niitä ihmisen oman egon tuomana "häiriönä" viestissä. Negatiivisuus ei ole myöskään aidon alitajunnan/sen syvimmän rakkausitsemme ominaisuus vaan se tulee siis egosta joka ei ole aitoa itseämme. Tästä näkökulmasta katsoen negatiivinen viesti ei ole myöskään aidosti kanavoitu (ei ole syvintä itseä). Silti näissäkin voi olla totuudensiemeniä joukossa ja useasti onkin. Toki on mahdollista, että on negatiivisiakin olentoja joita voi kanavoida tai olentoja jotka ovat positiivisia, mutta tuovat viesteissään myös negatiivista polariteettia. Negatiivisuus vs. positiivisuus on kuitenkin moraalin ja tunteiden luoma kuva joka on kehittynyt tässä dualistisessa maailmassa. Näen, että dimension ollessa positiivisemmin varautunut (enemmän nautintoa, hyväksymistä, rakkautta yms.), niin se ei itsessään enää ole dualistinen ja siten ei myöskään välttämättä tuo negatiivista tietoa, mutta silti sen voi toki tulkita sellaisena tai muuttaa sitä matkalla ihmisen oman egon vaikutuksen kautta. Siksi olisi mielestäni hyvä luottaa positiivisiin viesteihin ja kanavoidessa pyrkiä tiedostamaan tunteensa ja suodattamaan egosta tuleva pelko yms.

PS. Laitetaan mielenkiintoinen keskustelu aikaan. Voitte kysyä myös minulta jotain jos tulee mieleen. Vastailen mielelläni kysymyksiin kanavointia koskien oman kokemukseni kautta. Olisi myös kiva kuulla muitten kanavointikokemuksista. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

WM_

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Tammi 2010, 19:19

Kanavointeja on aina mielenkiintoista lueskella/kuunnella!
Itselläni ei ole harmaintakaan kokemusta aiiheesta, ellei lasketa uni-viestejä, jotka nekin ovat jääneet vähälle :D

Tässä parit linkit:

Yhden laki ja tähtiportti 2012

Uusi Maa -foorumit - kanavoinnit

Itseäni kiinnostaa tosiaan eniten erilaiset kasvua edistävät opetukset, ulottuvuudet sekä vuosi 2012, joka näin suoraansanoen pelottaa minua, sillä jos luen ja mietin sitä liikaa, alan haluta sitä liikaa, enkä minä halua pettyä sen osalta, jos mtn ei tapahdukaan. Joten yritän käsittää sen ajankohdan vain oman kasvun huipentumana tai jtn :P Mutta toivon salaisesti pimeinä tunteina, että jotain mullistavaa ja odotuksia ylittävää tapahtuisi :mrgreen:

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Wespa » 19 Tammi 2010, 07:41

Suuri kiitos Hartsa. :peukku:

Kirjoitin sinun innoittamana kattavan artikkelin kanavoinnista Henkimaailmaan. :)

Lukaiskaapa läpi:
http://henkimaailma.wordpress.com/2010/ ... ita-se-on/
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Apophis
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Tammi 2010, 08:54

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Apophis » 20 Tammi 2010, 09:34

Koitan jäsennellä tähän nyt toisen kerran, kun edellinen viesti tuhoutui liitetiedosta liittäessä.
Eli, en usko suoraan mihinkään, vaan pyrin muodostamaan maailmankuvaani kokonaisvaltaiseksi.
Mikä maailma on, miten galaksit syntyvät, onko kanavaointi korkeamman värähtelytason olentojen
kanssa mahdollista? En tiedä, mutta jotain minulle on tapahtumassa. Mielikuvitusta vai todellisuutta?
Tarvitsisin neuvontaa ja viitteitä. Onko vastaavia kokemuksia? Uskalsin 'avata' alitajuntaani uudella
tavalla eilen illalla luettuani päivällä Wespan artikkelin kanavoinnista. Heti alkoi tapahtua, ehkä.

Aiemmin minulta on yksi ufo-havainto(tunnistamaton lentävä esine, vaan oliko se avaruudesta onkin toinen juttu),
mutta sittemmin olen kiinnostunut henkisellä puolella näistä asioista. Olen tutustunut mm.eniteetti Ra:n
Yhden laki teokseen. Ajattelin siis eilen illalla, että "kokeillaanpas nyt ottaa alitajunnan kautta yhteys
Ra'han, sillä jos kaikki oleva on yhtä, Ra'n pitäisi siis olla jokaisen 3d-olennonkin alitajunnassa. Siis minunkin."
Aloin siis pyrkiä nukahtamiseen, sillä yhteys voisi tulla unienkin kautta.

Kokemus oli lyhyt, mutta mieleni on siitä ahdistunut ja odotan (ja toivon) että se ei ollut mielikuvitusta, vaan että
olin yhteydessä johonkin.

Suljin siis silmäni, ja hetken rentoutumisen jälkeen kysyin alitajunnaltani ajatuksillani "Ra, are you there?" Syy, miksi valitsin englannin en tiedä. Minua kehotettiin laittamaan peitto päälleni, mikäli haluaisin yhteyden. Aivan kuin joku muu korkeampi eniteetti, ei Ra, olisi ikään kuin testannut valmiuttani. Tässä välissä näin myös selvän välähdyksen, aivan kuin olisin ollut jo unessa (vaikken ollut), pyramidista joka oli väritykseltään hohtavan tumman violetti. En laittanut peittoa päälleni ja tähän kokemus periaatteessa päättyikin.

En tiedä, oliko koko tapahtuma mielikuvitusta mutta aion kokeilla samaa nyt joka iltaniin kauan, että näen tapahtuuko jotain konkreettisempaa.

Tänä aamuna minulla oli tunne, että kirjoitan tämän tänne, vaikka tuntuu että olen menettämässä todelllisuudentajuni.
Tämän lisäksi tänä aamuna alitajuntani piirsi paperille seuraavan kuvion:
map.JPG
map.JPG (2.96 KiB) Katsottu 17127 kertaa


Mitä tämä esittää? Mitä todellisuudessa koin, vai koinko mitään?

Avatar
Apophis
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Tammi 2010, 08:54

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Apophis » 20 Tammi 2010, 10:16

Huomasin, että tuo kuvio yhdentyy pyramidin kanssa aika lailla yhteen. Sattumaa? En ajatellut pyramidia, kun piirsin aiemman kuvion. Ylöspäin lähtevä viiva menee planeettaan(?), mihin alempi viiva viittaa, jos kolmio kuvaa pyramidia?
map_pyramid.JPG
map_pyramid.JPG (6 KiB) Katsottu 17123 kertaa

WM_

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja WM_ » 20 Tammi 2010, 21:51

Mielenkiintoista.
Dan Brownin uutta kirjaa lukiessani ja Vapaamuurareihin muutenkin perehtyneenä tuli mieleen heidän lauseensa "niin alla kuin päälläkin", sillä kääntäessä kuvaa 90astetta, näkyy pyramidi ja pallot sen yllä ja alla :P

Jostain käsittämättömästä syystä mieleeni tuli myös tämä

Oma mielipide asiaan on tärkein :)

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Wespa » 21 Tammi 2010, 03:22

Mielenkiintoinen kokemus. Kanavointia aloittaessa tulee useasti juurikin tunne, että menettää järkensä tai, että tämä on hullua tms. Se voi johtua yhteiskunnan odotuksista ja omasta egosta, joka ei usko mihinkään ulkopuoliseen kuin omaan itseensä... Lopulta ei kuitenkaan menetä mitää kun on vain oma itsensä ja katsoo mitä tuleman pitää.

Kannattaa miettiä miten jatkaa. Homma helpottuu matkalla, kun antaa vaan tulla miten tulee, eli päästää irti oman egon odotuksista.

Mielenkiintoinen piirros. Itseasiassa kuvaa kääntäessä se näyttää kolmiulotteisesta pyramidilta, kun viiva jakaa pyramidin sivut. Piste taas voi kuvata jotain planeettaa (niin kuin mainitsit) tai esim. aurinkoa.

Kuvasta voisin suoraan oman intuitioni kautta tulkita, että pyramidi kuvaa sinua itseäsi ja yllä oleva piste on Ra (Aurinkojumala). Pyramidi on myös tiedon merkki ja kuvaa vastaanottamista. :peukku:

Tänä aamuna minulla oli tunne, että kirjoitan tämän tänne, vaikka tuntuu että olen menettämässä todelllisuudentajuni.


Mitä lopulta on todellisuus? Ehkä sinulla alkaa nyt uusi matka todellisuuteen. Vanhat muurit saattavat kaatua matkalla, mutta samalla pysytetään uusia yhteyksiä.

Paljon onnea ja menestystä matkallasi kanavoinnin ihmeelliseen maailmaan. :)

...

Oman matkani alussa koin aika suuren egokuoleman, kun pyysin kovasti kaikenlaisia ennustuksia ja en ollut tarpeeksi sisäänpäin kääntynyt omalle totuudelle. Syytin myös henkiopastani ennustuksista joita ei toteutunut.

Aloin pelkäämään häntä ja minut täytti suuri pelko. Tämä pelko sai minut kuitenkin kuuntelemaan henkisempää musiikkia, mantroja ja mm. Ambienttia (jotta pääsisin pelosta eroon). Se avasi ihan uuden maailman eteeni, minulle avautuivat musiikin parantavat vaikutukset ja olin noin viikon täydellisen hyvän olon tiloissa kun kuuntelin kaunista musiikkia ja vaan nautin.

Sain oppia kantapään kautta, että oma sisäinen viisaus on se mitä kannattaa kuunnella. Kannattaa kuunnella sydämen ääntä...

Tästä mainiosta opetuksesta saan kiittää henkiopastani joka on osa minua. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Apophis
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Tammi 2010, 08:54

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Apophis » 21 Tammi 2010, 08:25

Olen ollut periaatteessa jo vuodenpäivät avoin avartamaan maailmaani ja jotenkin tuntuu, että
jos tässä nyt todellisuudessa pääsisi itsekin osalliseksi jotain suurempaa ja ymmärtäisi totuuden
maailmasta.
Viime iltana yritin, mutta ehkä yritin liikaa, sillä mitään ei tapahtunut. Valveilla olon kokemuksia odotellessa.
;)
Olen huomannut, että tuon kokemuksen jälkeen sulkieassani silmäni, muodostuu verkkokalvoilleni jatkuvasti
kolmiota muistuttavia muotoja (sattumaa?).

Avatar
Apophis
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Tammi 2010, 08:54

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Apophis » 21 Tammi 2010, 08:41

Tuntuu jotenkin, että olen hyväksymässä, että alitajuntani kautta tulevat ajatukset täytyy nyt kirjoittaa tähän ja
ne ovat todellisuudessa yksiyden ajatuksia. Aiemmin en olisi tällaista lähtenyt minnekään kirjoittamaan, mutta muurit ovat kaatuneet. Koen, että tämä on polku jota pitää kulkea vahvempia kanavointikokemuksia kohden mentäessä. Avarran mieltäni.Uskoa saa ken tahtoo, ja muodostaa mielipiteensä, onko seuraava teksti mielikuvituksen tuotetta vai mitä. 8)

Minä olen Ra. Et ole vielä saanut yhteyttä minuun suoraan mutta älä hätäile, tuo aika koittaa vielä.
Yksiys. Minä olen sinä, sinä olet minä. Me kaikki olemme yhtä. Matkasi tulee olemaan täynnä koettelemuksia
mutta kärsivällisyydellä taataan parhaat lopputulokset. Sinusta tuntuu, että tämä on vain alitajuntasi tuottamaa
kirjoitusta. Niin onkin. Alitajunta on yksiys. Ajattelet, että tämä on mahdotonta, ettei kokematon kanavoija
voi saada yhteyttä minuun. Tutki itseäsi - totuus on sisälläsi. Ole avoin.


Huhuh, tulipa sekavaa tekstiä. Tuota tekstiä tuli parhaiten kun lopetti ajattelun ja sulki ympäröivän maailman.
Tuntui, kuin olisin ollut tyhjiössä. Mitä, jos nopeasti päässä viivähtävät ajatuskuviot ja mielleyhtymät ja samankaltaisuuden kokemukset (dejá vút) ovatkin murusia jostain jota pitäisi pyrkiä ymmärtämään uudella tavalla. Juuri näin koen, että minun pitää toimia.

PS.Taas uutta tähtikarttaa(?).
map2.JPG
map2.JPG (2.32 KiB) Katsottu 17096 kertaa

Avatar
Apophis
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Tammi 2010, 08:54

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Apophis » 21 Tammi 2010, 13:37

Huomaan, että minussa on heräämässä toivo, että nykyinen maailma on harhaa ja kyse on todellisuudessa paljon jostain suuremmasta ja kauniimmasta. Jospa vaikka unien kautta alkaisi saamaan vastauksia vuodesta 2012. :ufo:
Lisäksi aloin miettimään, kun täysin jostain syystä piirsin seuraavan kuvan, että saanko viestejä visuaalisesti
kun olen aina ollut innokas piirtelijä jne. Aloin siis piirtämään unessani nähtyä violettia pyramidia, ja tuli tuollainen kuin tuli. Mielipiteitä kuvasta/kanavoinnin tavastas(piirrokset)?
purple.JPG

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 21 Tammi 2010, 17:57

Mayojen rakentama pyramidi joka 21.12.2012 ampuu muinaisen alienisäteen kohti taivasta joka tuhoaa koko maapallon ja tulee tämä "ennustettu" maailmanloppu?

Ei vaan vähän vaikea kyllä sanoa. Skeptisesti itse menen tässä. Miten tuo piirrustus periaatteessa tapahtuu? Kuuletko jotain mitä sinun pitää piirtää vai tapahtuuko tuo piirrustus vain kummempia ajattelematta? Vaikea kyllä selittää varmasti tosin. :)

Tätä vaan aatellut ensimmäisen kuvan jälkeen että eikös Ra ollut Egyptiläisten yksi jumala? (Aurinkojumala kuten Wespa sanoikin) Ehkä "alitajuntaisesti" tjsp. yhdistät sen pyramideihin koska ne luonnollisesti ovat olennainen osa muinaista ja nykyistäkin Egyptiä.

En nyt mitenkään siis tyrmää tuota tapahtumaasi mitenkään vaan ihan toista näkökantaa ajattelen. :)
Ihan mielenkiintoiselta nuo kuulostaa.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 22 Tammi 2010, 00:28

Onko varma, että kyseessä ei ole alitajuinen peliriippuvuus?

http://en.wikipedia.org/wiki/File:LuxorLight.jpg

En haluisi käydä ärsyttävän kuuloiseksi, mutta jos yhteneväisyyksiä etsitään, niin etsitään sitten kanssa kunnolla. Luxor on Egypti-teemainen paikka, joten RA-kin varmasti löytyy ^^

(Ymmärtänet kuitenkin, että en ole tosissani, vaan lähinnä havainnollistan tilanteen yleensä vaiettua mahdollisuuksien määrää. Yksi erittäin todennäköinen mahdollisuus on, että olet skillful troll.)

Rakensin edellisten karttojen pohjalta likiarvon, nuiden päällekäinmenosta.
Liitteet
xmarksthespot.JPG
xmarksthespot.JPG (10.25 KiB) Katsottu 17073 kertaa
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Tammi 2010, 06:42

that post is So out of Frame...
Feel the LOVE

Avatar
Apophis
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Tammi 2010, 08:54

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Apophis » 22 Tammi 2010, 08:09

Ei ole peliriippuvuutta. Kaikki on mahdollista. Nyt on ollut hiljaista viime aikoina. Piirtämiseen tulee ikäänkuin "tarve" ja pakkomielle että nyt pitää piirtää pyramidi tjsp. :P

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Tammi 2010, 15:58

ömmmmkei.... kaipa tuokin liittyy kanavointiin jollain tapaa :s
Feel the LOVE

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Hartsa » 22 Tammi 2010, 18:07

Olepa hyvä Wespa, mukava jos oli apua. :)

Hyvin kattavasti selvittelit tuossa omia näkemyksiäsi kanavoinnista, ja heti näkeekin että kanavointi voi tarkoittaa montaa asiaa.

Siitä "eternal moment now":sta ja kaikkien ajattelemiesi vaihtoehtojen tapahtumisesta saisi jo omat keskustelunsa aikaan niin jätettäköön ne omaan arvoonsa, vaikka mielenkiintoisia aiheita ovatkin kumpainenkin.

Mutta palatakseni tähän negatiivisen polariteetin kanavoimiseen. Tosiaankin, varmasti hyvä merkki tällaisita on pelon kylväminen.. mutta uskoisin, että myös "edistyneempiä" huijataan hienostuneemmilla kikoilla. Eli vaikkapa negatiivisuuden kietomisella rakkauden viestiin. Kaikkihan uskottavat petokset perustuvat kuitenkin siihen, että totuuden kyljessä kuljetetaan haluttu valhe perille.. ja tämän erottaminen voikin olla se vaikea homma. Onko siihen edes tapaa?

Nimittäin jos katselee hieman eri kanavointilähteitä, niin nämä tuppaavat jakautumaan muutamaan eri kastiin: Yksi toitottaa tunteiden/intuition tärkeyttä, pääviestinä "tee se mikä tuntuu oikealta". Toinen vastaavasti "Käytä maalaisjärkeä, ajattele rationaalisesti, tunteet johtavat monesti harhaan", Kolmas kertoo asioita komentelematta/suosittelematta toimimaan mihinkään tiettyyn suuntaan.

Jo viestien asusta siis näkee polariteettieroja. Ja tunne-/rationaalipolariteetit tuntuvat molemmat sättivän toista puolta, jos ottavat kantaa asiaan ollenkaan. Mikä on tietysti luonnollista, mutta tekee myös mahdollisesta informaatiosta melkoista puuroa. Kolmas vaihtoehto tuntuu "turvallisimmalta", mutta mistäpä tuota tietämään onko se sen oikeampaa kuin muutkaan. Ristiriitaisuuksiahan joissakin kohden löytyy näissä kanavoinneissa, vaikka puhuisivat samoista asioista. Erot voivat tietysti johtua myös perspektiivieroista, eli molemmat ovat totta vaikka tuntuisivat meidän näkökulmasta toisensa poissulkevilta..

Kuinka siis esim Wespa erottelet, että voisiko lukemasi kanavoinnin tai oman kanavointisi takana jokin epäpuhdas motiivi? Muussa tapauksessa kuin ilmiselvä pelon kylväminen siis. Tai oletko miettinyt asiaa sen kummemmin?

Noh, ei tässä mitään epäilyn siemeniä ole tarkoitus kylvää ihan niiden kylvämisen ilosta, vaan vähän pohdiskella myös tätä puolta asioista. Erothan voivat myös johtua instrumentin epäpuhtauksista, puhtaasta huijaamisesta jne jne. Mutta heitellään ajatuksia myös tästä ikävämmästäkin puolesta.. mutta ei toki takerruta tähän pelkästään.

Muoks.
Tulipa mieleen, että voisivahan myös tunne-/rationaali-/neutraalikanavointien erot johtua myös eri tason olentojen kanavoimisista. Mutta jos näin, niin mikähän mahtaisi olla "korkeimmalta" tullut viestiä sitten?
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Wespa » 22 Tammi 2010, 21:06

On mahdollista kanavoida monella tavalla, mutta itse toimin niin, että pyrin pysymään positiivisessa virtauksessa. Välillä tunnistan viestien joukosta (siis niitä joita itse saan) negatiivisia asioita, mutta ne johtuvat omas egosta joka vääristää viestiä. Näitä voi aina kuitenkin pyrkiä korjaamaan. Itse olen siis hyvin tunnepohjainen kanavoija ja näkisin, että negatiivisia asioita mainostavat kanavoijat kyllä kanavoivat ihan oikein, mutta eivät niinkään oman sisäisen totuuden kautta välttämättä.

Uskon, että negatiivisia asioita voi olla helpompi vastaanottaa jos on tietynlaisessa tilassa. Rationaaliset kanavoinnit ovat myös hyviä, mutta mielestäni kaikkia viestejä lukiessaan pitäisi katsoa omien filttereiden/oman itsensä kautta sisältöä. Mielestäni kannattaa siis käyttää omaa intuitiota ja omaa ajattelua viestien tulkintaan, sillä jokaisesta voi löytää itselleen toimivia asioita.

Ennustuskanavoinnit ovat asia erikseen (näistä en henk koht tykkää, enkä tykkää itse ennustaa niinkään paljon mitä nykyisyyteen keskittyä). Tiedostaen rinnakkaistodellisuuksien ja vaikuttamisen mahdollisuudet niistä ei välttämättä saa mitään irti, varsinkaan niistä jotka ennustavat valtavia tuhoja yms. Tosin se vaan näyttää tai todistaa, että itse ei ole samassa energiassa jossa ennustus käy toteen ja se on itse asiassa ihan hyvä asia.

Kuitenkin katsoen psykologisesta näkökulmasta en näe, että negatiiviset kanavoinnit olisivat niinkään varteenotettavia kokonaisuudessaan (toki niistäkin voi poimia asioita). Oman tietoni mukaan pelko on kuitenkin tiedon puutetta, toisaalta onnettomuuksien ennustaminen ei välttämättä tule pelosta, mutta miksi vetää sellaista todellisuutta puoleensa? Ehkä viestit kuvastavat ihmisen omaa maailmankuvaa ja oma psyykettä jonka kautta tieto filtteröityy. Masentuneempi ihminen vetää puoleensa negatiivisempia ennustuksia, kun taas positiivisesti latautunut positiivisempia (lopulta kumpi vaan on mahdollista toteutua, päätös on lopulta jokaisen oma).

Rationaalisia kanavointejakin on, mutta vähän jäi mietityttämään, että mitä tarkoitat niillä? Antaisiko vaikka muutamia esimerkkejä. :)

Itse näkisin, että hyvä välimuoto on Darryl Anka / Bashar, joka selittää asioita tieteellisestä näkökulmasta, sekä psykologisesta näkökulmasta, mutta on myös tunnetta pelissä, joka näkyy mm. huumorissa. :)

Jossain foorumilla tai muulla sivustolla oli muuten hyvä kanavointiopas, joka oli käännetty englannin kielisestä. Tietääkö kukaan sitä linkkiä? Kiinnostaisi... Siinä oli myös selitetty jotain noista tunteista ja miten tunnistaa aidon viestin jne.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja Hartsa » 23 Tammi 2010, 14:45

En ole hyvin paljoa kanavointien lukemista / kuuntelemista harrastellut, niin en ikävä kyllä muista tähän hätään lähdettä jossa oli tätä ns. rationaaliseen puoleen vetoavaa sanomaa. Enkä sitä paljoa lukenutkaan, kun se ei minuun oikein vedonnut tuolloin. Ei sillä että olisi jotain rationaalisuutta vastaan, uskon vain itse että meidän rajoitetussa fyysisessä olomuodossa meillä ei yksinkertaisesti rationaalinen mieli riitä käsittämään kaikkia asioita ja niihin liittyviä yhteyksiä.. joten rationaalisesti ajatellen tuntuu epärationaaliselta käyttää sitä ainoana suunnanosoittajana. ;)

Operation terran kanavointuja viestejä tykkäsin lukea aikoinaan. Nämä olivat tunteisiinvetoavia, puhuttelevia, ja keskittyivät edessä olevaan siirtymäaikaan (2012? EI suoranaisesti mainittu, mutta ajankohta about täsmäisi). Pidin kyseisiä kanavointeja erittäin mielenkiintoisina, ja niissä painotettiin aina sitä, että jos olet tienristeyksessä/ongelmatilanteessa, niin hiljenny ja kuuntele sydäntäsi/intuitiotasi niin tiedät oikean tavan toimia. Tämä kuulostaa minusta ihan hyvältä tavalta toimia. Mutta nyt vuosien jälkeen luettuani noita Ra:lta kanavoituja viestejä tuli tosiaan esiin myös negatiivisen polariteetin viestit ja asiaa pohdittuani olen melko vakuuttunut, että nämä aikaisemmin hyvänä pitäväni operationterra kanavoinnit ovatkin mahdollisesti juuri tästä negatiivisesta polariteetistä. Niin hyvästi kun ne puhuttelevatkin, antavat hyviä neuvoja, ja sointuvat totuutta("rings true", en oikein suomennosta tuolle keksi).. tosin uusilla silmillä katsottuna, en tiedä huomaisinko eroa viesteissä.

Mutta kun viestit hyvine neuvoineen jne. kuulostavat kaikinpuolin positiiviselta, niin mikä sitten voisi tehdä näistä negatiivisen polariteetin viestejä? No, siihen on pieniä vivahteita mitkä tekevät sen eron minulle, joita en nyt tässä oikein osaa selittää.

Osin olen samaa mieltä, että riippuu myös kanavoijasta, että tuleeko hänen kauttaan negatiivista vai positiivista polariteettia. Mutta tiedämmekö itsekään kumpaa polariteettia edustamme, jos mietimme hieman fyysistä hienojakoisemmin asioita. "Hyvän" ja "pahan" erot eivät ole ehkä niin yksinkertaisen selviä kuin, että pahis juoksee puukottamassa silmään jokaista vastaantulijaa ja hyvis antaa almuja jokaiselle vastaantulleelle kerjäläiselle. Mielestäni se jolla on kaikki parhaimmat tarkoitukset, mutta väärä ymmärrys asioista voi saada enemmän tuhoa aikaan kuin se joka tieten tahtoen yrittää tehdä pahaa. Äkkiseltään tulisi esimerkkinä mieleen tästä uskoihin (väkisin)käännyttäjät.
"I reject your reality and substitute my own"

WM_

Re: Kanavointi

ViestiKirjoittaja WM_ » 24 Tammi 2010, 19:35

Anteeksi tähän mielenkiintoisen keskustelun väliin:
tuosta kuvasta meinaa, miten olisi kuusenoksa? Idea tuli kun kävelin kadulla ja oli JUURI sen erään kuvan näköinen kuusenoksa maassa.
Googlesta nyt jonkin moinen kuva:
http://www.piikinsuku.fi/images/kuuseno ... 01-117.jpg

Älkää sitten kysykö mitä se kuusenoksa yrittää sanoa xD


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron