Spiritismi

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
WM_

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja WM_ » 13 Joulu 2009, 23:10

Itseasiassa kiireellä kun selailin, filtteri jäi käynnistämättä :D
Kuulosti vaan niin hienolta, että oli pakko vastata xD
Kävi jonkin asteen bustaus nyt!

MrKholr
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Touko 2010, 10:27

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja MrKholr » 04 Touko 2010, 09:18

Itse kokeilin spiritismiä muutamia vuosia sitten parin kaverin kanssa. Luimme jostain, luultavasti netistä, ohjeet jonka mukaan kokeilu tehtiin. Lasi todellakin liikkui laudan päällä ja "vastaili" ihan järkevänoloisesti kysymyksiimme. Kysymykset olivat kyllä tai ei- tyylisiä kysymyksiä. Oudointa tässä oli se, että kun rupesimme epäilemään toinen toistaan, että joku liikuttaa lasia tahallaan, sovimme, että kukaan ei katso lautaan päin, vaan tuijottaisimme yläviistoon, jotta jokainen näkisi toistemme silmät, ettei kukaan huijaa, mutta silti lasi liikkui oikeaan kohtaan, muodostaen järkeviä vastauksia kysymyksiimme.

Itse spiritismisession aikana minut valtasi, sanotaanko nyt "yliluonnollisen" ahdistunut olo ja koin omituisia pelkotiloja, joita en ole koskaan ennen kokenut. Seuraavina öinä näin järkyttävän todentuntuisia painajaisia, joita myöskään en ole ennen ja sitten myöhemmin koskaan nähnyt. Esimerkiksi erään painajaisen jälkeen, joka loppui todella voimakkaaseen räjähdykseen, heräsin sydämen lyödessä paljon nopeammin kuin normaalisti ja hoin sekavana sanoja "Jeesus Kristus auta minua" tai jotain vastaavaa, en tarkalleen muista mitä sanoin, mutta jotain Jeesukseen liittyvää se oli.

Vaikka kokemukseni olivatkin voimakkaita ja lasi liikkui laudan päällä, eivät kokemukseni silti voi todistaa spiritismin "toimivuutta" siten, että olisin ollut yhteydessä henkiin tai itse Saatanaan. Kyseessähän voi olla alitajunnan ja mielikuvituksen tekemiä temppuja, mutta oli miten oli, kokemus oli silti hyvin voimakas.

Eräs kaverini kertoi myös kokeilleen nuorempana spiritismiä sellaisin tuloksin, että asunnosta oli sammunut valo juuri sillä hetkellä, kun hänen kaverinsa oli pyytänyt henkeä näyttämään voimansa. Uskon hänen kertomaansa, koska mielestäni tämä kyseinen kaveri ei juuri valehtelemista harrasta.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 04 Touko 2010, 14:58

Ei ole huonoja kokemuksia spritismistä, en ole tosin kokeillut kuin muutaman kerran. Edellisellä kerralla ei tainnut edes lasi liikkua kuin ihan vähän.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja Verninia » 14 Touko 2010, 23:21

En edes uskaltaisi kokeilla. Tässä ollaan kuitenkin niin vahvasti pahjojen henkien kanssa yhteyksissä, pitäydyn mieluusti hyvien puolella enkä halua yhteudenottoja pahoista ulottuvuuksista. Tai ainakaan houkutella luokseni.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja Exitium » 23 Touko 2010, 19:36

Verninia kirjoitti:En edes uskaltaisi kokeilla. Tässä ollaan kuitenkin niin vahvasti pahjojen henkien kanssa yhteyksissä, pitäydyn mieluusti hyvien puolella enkä halua yhteudenottoja pahoista ulottuvuuksista. Tai ainakaan houkutella luokseni.


Ei ole olemassa mitään absoluuttista pahaa..
Telecvovim!

MrKholr
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Touko 2010, 10:27

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja MrKholr » 25 Touko 2010, 10:29

Exitium kirjoitti:Ei ole olemassa mitään absoluuttista pahaa..


Mikä saa sinut uskomaan näin? Miksi absoluuttista pahaa ei voisi olla?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Touko 2010, 21:20

koska onko absoluuttista hyvyyttäkään olemassa?... ei ?. et se siitä sitte.
Feel the LOVE

WM_

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja WM_ » 25 Touko 2010, 21:32

Onko mitään absoluuttista?
On vastakohtia, jotka ovat määrittämässä toistaan. Sekä-että -tilanteita ja kaikkea tältä väliltä

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 25 Touko 2010, 22:07

MrKholr kirjoitti:
Exitium kirjoitti:Ei ole olemassa mitään absoluuttista pahaa..


Mikä saa sinut uskomaan näin? Miksi absoluuttista pahaa ei voisi olla?

Moraali on aina relativistista.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja Zrud » 26 Touko 2010, 08:53

joten ei myöskään todellakaan ikinä missään tapauksessa voi olla absoluuttista pahuutta.

Hitlerkään ei ollut absoluuttinen paha vaikka kauheita tekoja tekikin.
Feel the LOVE

MrKholr
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Touko 2010, 10:27

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja MrKholr » 26 Touko 2010, 12:08

Lähinnä tässä hainkin Exitiumin näkemystä asiasta, koska kiinnostaa tietää mitä ilmeisesti henkiin uskova ihminen ajattelee absoluuttisesta pahuudesta. Näin niin kuin hyvät/pahat henget meininkiä tässä pohdiskelen. Henkien olemassaoloon en itse halua ottaa sen enempää kantaa, mutta JOS henkiä on/olisi olemassa, niin ovatko ne pahoja ja/tai hyviä, niin kuin jossain väitetään, vai ovatko ne enemmän ihmisen kaltaisia.

Itsekään en juuri usko absoluuttiseen pahuuteen, kaikki ihmiset kykenevät niin pahoihin kuin hyviinkin tekoihin. Jotkut pitävät Saatanaa absoluuttisen pahan "henkilöitymänä", mutta itse pidän Saatanaa enemmänkin vertauskuvana ihmisten pahoille teoille.

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja Exitium » 30 Touko 2010, 17:54

MrKholr kirjoitti:

Itsekään en juuri usko absoluuttiseen pahuuteen, kaikki ihmiset kykenevät niin pahoihin kuin hyviinkin tekoihin. Jotkut pitävät Saatanaa absoluuttisen pahan "henkilöitymänä", mutta itse pidän Saatanaa enemmänkin vertauskuvana ihmisten pahoille teoille.


"s*atana" ei ole kuin valon ja veden jakaja.
Telecvovim!

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 30 Touko 2010, 19:56

"Pahuus" ja "hyvyys" ovat suhteellisia asioita. Asioissa on aina useita puolia, se mikä on sinua kohtaan paha, saattaa olla hyvä tekotoiselle osapuolelle. Esim. sut ryöstetään, tietysti koet että se on paha asia, mutta tää rosvo sen sijaan saattaa sillä saaliillaan ostaa ruokaa sen verran, että ruokkii perheensä vielä ainakin seuraavan viikon. Rosvon oma tarkoitusperä on tällöin hyvä, jos kuvitellaan että rosvoaminen on tälle perheelle ainoa keino saada elantonsa, vaikka se väärin sitä ryöstettyä kohtaan tietenkin onkin.

Wildspirite
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Syys 2010, 20:23

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja Wildspirite » 09 Syys 2010, 20:29

Olen kokeillut, en saannut valitettavasti henkiin yhteyttä.

Avatar
emelie
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 27 Heinä 2011, 14:51

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja emelie » 27 Heinä 2011, 15:18

Olen kokeillut muutaman kerran spiritismiä, muilla kerroilla luultavasti joku kavereistani on liikuttanut lasia, mutta yhden kerran kokeilin kahdestaan kaverini kanssa pimeässä huoneessa kynttilöiden valossa. Silloin se toimil, enkä usko kaverini liikuttaneen lasia koska hän oli tosissaan. Kysyimme hengeltä että onko hän asunut samassa talossa missä minä nyt asun ja hän vastasi myöntävästi. Saimme selville, että henkilö oli nainen ja oli asunut talossani noin 60 vuotta sitten. Taloni on melkein 300 vuotta vanha, joten uskon hyvinkin, että tämä on voinut olla mahdollista.
Usko on sydämen asia.

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja yenn » 16 Elo 2011, 23:25

Oon kokeillu spiritismiä muutaman kerran, ja en osaa sanoa oikein mitään siihen toimiiko se. Outoja asioita on kyllä tapahtunut, mutta hyvin ne voivat olla mielikuvituksen tuotetta tai vain sattumaa.
Mutta ihmeellisin asia tapahtui noin 13vuotta sitten kun olin seiskaluokalla. Tapahtuma todella jäi mieleen, vaikkei ehditty edes peliä aloittaa kunnolla. Muutamia kertoja on tullut pelattua tuon jälkeen, mutta tuo lienee se "oudoin" kokemus.

Olin yksin kotona kun äiti oli yön töissä ja ajattelin pyytää seuraksi pari kaveria kun en siihen aikaan tykännyt olla yksin kotona. Kun kaverit tulivat niin aloimme puhua juurikin kaikesta yliluonnollisesta, ja päätimme kokeilla spiritismiä. Teimme laudan (leivinpaperista), ja asettelimme lasin siihen päälle..ennen kuin ehdimme edes peliä aloittaa (kysyä mitään tms.) katsoimme kelloa ja minuutti viisari heitti täyden kierroksen. Ylhäältä alas ja takaisin ylös... Säikähdin aivan julmetusti ja aloin itkemään ja käperryin pöydän nurkkaan "pienen" paniikin vallassa. Ennenkuin ehdin edes rauhoittua, uuni pamahti mielettömän kovaa. Aivan kuin pelti siellä sisällä olisi tippunut, tai luukku iskeytynyt peltiä vasten.

Säikähdimme kaikki aivan julmetusti, muistaakseni revimme laudan ja heitimme sen parvekkeelta alas (pidä suomi siistinä :mrgreen: ) ja lasinkin taisimme viskata perässä.

Menimme tuon jälkeen kaikki huoneeseeni, emmekä tulleet loppuyönä sieltä ulos. Kuulimme pitkin yötä selkeästi kuin joku olisi kävellyt eteiskäytäväämme edes takaisin raskain askelein monia kymmeniä kertoja.

Ja niin.. kuten alussa sanoin, tämähän voi olla mielikuvituksen tuotetta tai sattumaa vain.
Mutta pisti kumminkin mietityttämään ja juttu todella painui mieleen. :?

Olen muutama vuosi tuon jälkeen kokeillut spiritismiä, ja ollaan saatu peli käyntiinkin, mutta tapahtumat on ollu sellaisia että niitä voi tapahtua ilman pelaamistakin ja jos lasi on liikkunut olen aina epäillyt ystäviäni.

Mutta, silti enää pelaisi.
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

ninja
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Maalis 2011, 21:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja ninja » 25 Elo 2011, 20:17

Olen kokeillut kahdesti, kun olin halloweeninä yötä kaverilla. Olimme kuudennella.

Ensimmäinen kerta oli myöhään illalla. Meitä oli seitsemän hengen porukka. Lasi alkoi kuin alkoikin liikkua, hitaasti. Kukaan ei huijannut, sen tiedän, sillä lasi tökkäsi välillä keikahtaen pahvilla, vaikka mitään estettä ei ollut ja vauhti ei ollut kova. Kysyimme ensin, onko paikalla joku, ja että olisi mahtavaa jos hän näyttäisi läsnäolonsa jne. Lasi liikkui epämääräisesti kirjaimia ja numeroita, viiden merkin sarjan. Juuri silloin yhden pojan puhelin alkoi soida. Hän ei vastannut, vaan kysyimme ensin lupaa lopettaa. Lasi oli pysähtynyt. Soittoääni vaihtui itsekseen kolmesti, kunnes lasi liikkui kohtaan yes. Kiittelimme ja lopetimme siltä erää. Osa porukasta lähti kotiin.

Seuraavana aamuna yöksi jäänyt tyttönelikko, mukaan lukien minä, kokeilimme uudestaan. Se kesti kaksi tuntia. Kyselimme hengen elämästä, hän oli italialainen ja hänet oli tapettu 1600-luvulla, koska oli homo. Meillä oli hauskaa, oikeasti. Oli valoisa aamupäivä ja henki heitteli läppää kanssamme. Mm. "- voinko luottaa kaveriin x? - no - kehen sitten voin luottaa? - ob - tarkoitatko tamponeita? - yes" etc. Se pari kertaa suuttui ja sanoi fuck you, kun kysyimme jotain hänen mielestään loukkaavaa. :D esim. kysyin äitini toista nimeä, vastaus oli väärin ja sanoin sen. Anteeksipyynnöllä henki kuitenkin leppyi nopeasti. Pyysimme häntä sammuttamaan yhden kynttilän, ja se tapahtui. Nauroimme paljon ja henki kertoi tykkäävänsä seurastamme, sillä hän on ollut yksinäinen. Lopetimme lopulta, kun minun piti lähteä kotiin. Huomasimme, että seinälle oli ilmestynyt mustaa steariinia. Lasia emme edes tuhonneet, mutta mitään pahaa ja outoa ei ole tapahtunut, vaikka tapahtuneesta on jo kaksi vuotta.

Voihan se toki olla alitajunnan tepposia. Mutta kukaan meistä ei ollut sellainen, jolle juolahtaisi mieleenkään tavata italialaisen homomiehen henki, tai että yhteen kavereistani on ihastunut joku venäläinen Sergei... Osa hengen ennustuksista ei käynyt toteen, mutta osasta tuli aikanaan totta.

Uudestaan en kokeile, se on varma, mutta olen onnellinen että nuoruuden tyhmyydet jättivät spiritismin mittakaavalla positiivisia muistoja. Ei ole mielenterveys kärsinyt kellään eikä mitään yliluonnollisuuksia ole sattunut jälkeenpäin.
a single rose left to remember
a single tear falls from her eye
another cold day in December
a year from the day she said goodbye

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 29 Syys 2011, 23:21

Teininä olin hairahtua, mutta onneksi kerrankin pidin pääni enkä lähtenyt mukaan. En tiedä ketkä sitten lopulta sillä kertaa pelasivat, mutta ainakin se, joka minulta kysyi sairastui vakavasti vuosikausiksi. Toinen tapaus lähipiirissä oli edellisestä joitain vuosia myöhemmin, kun pikkuserkkuni ja muutama luokkakaverimme, poikia kaikki, saivat päähänsä tämän neronleimauksen iltansa ratoksi. Sain aika tarkan selonteon asiasta koulussa, mutta en sitä enää muista. Homma oli kuitenkin toiminut siinä mielessä, että jonkinlaiset voimat olivat osoittaneet läsnäolonsa ja toimintakykynsä ja nämä kovapäiset ja jokseenkin hillittömät nuorukaiset olivat maanantaina koulussa hyvin kalpeita ja harmaita.

En itse muista edes enää, mitä spiritismi-istunnossa käytetään, mutta näillä kavereilla ainakin raamattu oli temppuillut ja lähivuosina jokaiselle sattui aika rankkoja asioita. Ainakin yksi heistä, pikkuserkkuni, jonka luona istunto pidettiin, kuoli auto-onnettomuudessa. Toisen osallistujan veli joutui auto-onnettomuuteen ja hänen tyttöystävänsä kuoli. Eikä muillakaan varhaisempien tietojeni mukaan ole jäänyt ikävää tapahtumatta. Toisaalta, kenellä olisi.

Oma kantani on kuitenkin ehdoton ei ja olen muutoinkin näissä asioissa sitä mieltä, että henkilön, joka ei kykene hallitsemaan itseään saati muita ei pitäisi missään nimessä ryhtyä spiritismiin. Jonkun riesaksi ne toiselta puolen tänne kulkeutuvat henget kuitenkin järjestyvät. En sano, etteikö siihen olisi heillä oikeutta, mutta käsitykseni demoneista, paholaisesta, pahuudesta jne. on kyllä aika avoin ja määrittelemätön ja niin ollen en lähtisi kukkoilemaan sille tunkiolle. Ihmisen kohdalla mielipiteeni on, että pahuus on valinta, mutta muuta en oikeastaan osaa sanoa. Sen tiedän, että pahat ajatukset kanavoivat energiaa tuottamaan pahoja asioita. Vahinkoa jollekin.

Muutoinkin olen sitä mieltä, että eettinen vastuu on aika hukassa kaikenlaisessa henkien ja energioiden kanssa toimimisessa. Toisaalta voi olla huoletikin, sillä todelliseen voimankäyttöön pääsevät pureutumaan vain valitut. Ja se on sydämen tie. Eli tie valitsee kulkijansa eikä toisin päin.

Avatar
krisanderi
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 14:45
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja krisanderi » 06 Marras 2011, 16:08

Juu, on tullut kokeiltua. Ei siinä sillee mitään ihmeellistä tapahtunut oikeastaan. Siinä kyselin ja "manailin" henkiä. Tuli vaan sellanen tosi ahdistava olo ja lopetin siihen. Mielikuvitukseni alkoi käymään kai liian ylikierroksilla. :D :ghost:

Avatar
MykkaMaskotti
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Marras 2011, 14:05
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Spiritismi

ViestiKirjoittaja MykkaMaskotti » 07 Marras 2011, 14:48

Joskus lapsena kokeilin istuntoa yksinäni omatekoisella aakkos-numero -laudalla, mutta mitään tulosta ei tapahtunut. Ei se kyllä haitannut, koska pelkäsin omalla tavallani, että jos sieltä vastaakin joku ei-niin-toivottu-energia. Nykyisessä elämässäni on kuitenkin sen verran paranormaalia tapahtumaa, niin olisi kiintoisaa keskustella heidän kanssaan, jotka yrittävät tehdä minulle selväksi olemassaolonsa (esim. kosketuksilla, kylmällä ilmalla, asioiden liikkumisella, mielialojen vaihtelulla, jne). Mutta en ole itse spiritismiä harjoittanut piiiitkään aikaan.

Muistan sen hetken vielä, kun äitini kertoi joskus, että hän oli kokeillut spiritismiä kavereidensa kanssa joskus nuorempana ja se kuulemma toimi, pelottavan hyvin. Hän oli kysynyt esim, että kuinka kauan hänen poikaystävänsä olisi armeijassa (vastaus 3 : ja hän kuulemma olikin ollut tasan 3 päivää / viikkoa harjoituksissa [en muista tarkalleen kumpi] ja vain lähtenyt paikalta), kuinka monta lasta hän tulisi saamaan (vastaus 4, 2 poikaa ja 2 tyttöä : Olen tällä hetkellä ainut lapsi, mutta minua ennen hänellä oli ollut 3 keskenmenoa.) Ja kuulemma paljon muitakin asioita tuli ilmi. Äitini kertoi myös, että paikalle ilmestyi hiekkaa istunnon aikana. Vaikka paikka oli ollut aluksi puhdas, niin pikku hiljaa hiekan muruja alkoi ilmestymään lattialle, niin että sen huomasi istuntoa pitäjätkin.

Aika pelottavaa omalla tavallaan.. Olen aina luullut, että spiritismi-istunnoissa saadaan yhteys henkeen, joka on lähistöllä, joka sitten kanavoi omia tietojaan eteenpäin, eikä voi kertoa tulevaisuutta. Omasta mielestäni sellainen tarkka tieto ei olisi mahdollista ihan normaalin hengen kautta, koska voisi kuvitella, että kyseinen henki tietäisi vain oman elämänsä ja sukulaistensa tarinan, ei muiden.. Mutta kuitenkin, tällaisia kokemuksia minun perheeni kautta on koettu.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa