Bigfootin olemassa olo

Tuntemattomat olennot, erikoiset arkeologiset löydöt, oudot sateet ja muu poikkeava
Cryptid98
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 17:39

Re: Bigfootin olemassa olo

ViestiKirjoittaja Cryptid98 » 20 Maalis 2012, 18:01

Isojalan olemassaoloon on yllättävän paljonkin todisteita. Itse olen vielä avoimin mielin, koska en näe mitään mahdotonta siinä, että washintonissa ja muissakin usa:n osavaltioissa eläisi jokin tuntematon ihmisen ja apinan välimuoto. Jos väitätte että "isojalkaa ei ole olemassa koska sitä ei olla vielä löydetty," se on mielestäni erittäin uhanalainen laji! Selittäkääs mitä sitten ne ihmiset ovat nähneet, ja mikäs ne jalanjäljet on jättänyt? :!:

Cryptid98
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 17:39

Re: Bigfootin olemassa olo

ViestiKirjoittaja Cryptid98 » 20 Maalis 2012, 18:05

http://www.youtube.com/watch?v=FWGYTHK3E30 siinä on sellane juttu jota ei voi skeptikot kiistää. Tästä ollaan todistettu että ihminen se ei ole karvapuvussa. Mittasuhteet eivät täsmää. Ja se on otettu 60-luvulla joten tietokonemuokkaus on vähän niinkuin mahdotonta.

Avatar
Isojalka
Kummitus
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 13:36
Paikkakunta: Korpimetsä

Re: Bigfootin olemassa olo

ViestiKirjoittaja Isojalka » 21 Maalis 2012, 17:49

Sehän on hienoa, että olet jaksanut tutustua tähän mielenkiintoiseen olentoon; Isojalkaan eli Sasquatchiin. :)
Olet oikeassa, että isojalasta on löydettu rutkasti todisteita esim. sadoittain jalanjälkiä, tuhansia silminnäkijähavaintoja, intiaanien tarinat jo satojen vuosien takaa, videoklipit/kuvat, joista osa tietenkin huijauksia, mutta osa kuitenkin mielenkiintoisia, ja sekä kymmenittäin eri karvanäytteitä.
Lähiaikoina on myös eräs tutkijajoukko tutkinut eri karva- ja verinäytteitä koittaen etsiä niistä dna-näytteitä. No, kuulema osasta he ovat saanet tuloksen, että osa karvoista kuuluu tuntemattomalle isolle ihmisapinalle, joka on lähempää sukua ihmiselle kuin simpanssi. Kuulema julkaisevat näytteet julkisuuteen, kun ovat tutkineet näytteet loppuun, ovat hoitaneet paperiasioita sekä tutkivat muita todisteita mitä ovat ottaneet tutkittavakseen. Ei kuitenkaan tätä porukkaa ole pakko uskoa, ei ainakaan vielä. Itse en pidättele henkeäni, sillä minusta, kuten monista tuntemistani "isojalastajista", tämä karvanäytetutkimus haiskahtaa hiukan.
Ja tuosta linkkaamastasi Patterson-Gimlin-videosta, niin sehän on aika vakuuttavan näköinen video, ja sitä on tutkittu jo monet vuodet, että saataisiin varmuutta onko se aito vai ei. Erään viimeaikaisen tutkimuspätkän linkkasin tuossa edellisellä sivulla. Itse kuvaajalta Roger Pattersonilta ei voida mennä kysymään onko filmi aito vai ei, sillä ukko kuoli 70-luvulla ja loppuun asti sanoi videolla olevan olennon olevan aito. Amerikkalainen lehti Wildlife (muistanko oikein) teetätti Pattersonille valheenpaljastustestin, kun olivat kuulleet Pattersonin kuvanneen tämä'n videon. Lehti ei näet halunut julkaista lehdessään asioita, jotka olisivat huijausta. Patterson suostui testiin ja testin tulokseksi tuli, että Patterson puhui totta ja olisi kuvannut aidon isojalan. No, tietenkin valheenpaljastustestiä pystyy huijaamaan eikä kyseinen kone aina anna oikeaa tulosta, joten testi ei todista onko filmi aito vai ei.Täytyy sanoa, että jos kyseessä oli puku, niin se on ollut kyllä edellä aikaansa, eikä nykyäänkään saada oikein niin aidonkaltaisia pukuja tehtyä. Tuossa viimeaikaisessa tutkimuksessa eräs tunnetun Amerikkalaisen puvuntekofirman puvuntekijä, kertoi että lihasten liike, mikä näkyi Pattersonin filmillä, olisi pystytty tekemään tekniikalla, että ensin puvussaolija pistäisi päälleen jonkinkaltaisen tekolihaksistopuvun ja tämän päälle oikea puku, jonka alta lihasten alemmanpuvun lihasten liike näkyisi. Hän kuitenkin mainitsi että tätä tekniikka keksittiin vasta 8o-luvulla eli yli kymmenen vuotta myöhemmin kuun Patterson kuvasi filmin. Tämä puvuntekijä joutui sitten tunnustaamaan ettei todellakaan tiedä miten lihasten liike olisi aikaan saatu vuonna 1967. Hollywood ei siihen pystynyt (vuonna 1968 tehtiin Apinoiden planeetta, ja jos katsoo elokuvan apinapukuja huomaa että ne ovat paljon epäaidompia), miten entinen rodeopelle pystyisi siihen?
Ainoa elossa oleva henkilö, jonka tiedetään varmasti tietävän onko videon isojalka oikea vai feikki, on Bob Gimlin, Pattersonin mukana ollut henkilö. Eikä tästäkään voi olla varmoja, sillä Gimlin itse on sanonut, ettei hän ole aivan varma huijasiko Patterson häntä. Tiedä siitä sitten itse.
People only see what they are prepared to see. ~ Ralph Waldo Emerson

TheBiggestFoot
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Heinä 2013, 21:37

Re: Bigfootin olemassa olo

ViestiKirjoittaja TheBiggestFoot » 25 Heinä 2013, 21:58

Terve! Olen jo pitkään etsinyt kaikkea tähän olentoon liittyvää internetistä ja youtube-videoita on tullut koluttua satoja. Tästä on tullut minulle addiktio ja halu lähteä koluamaan Himalayaa ja ameriikan metsiä on suuri! Tämä video sai kylmät väreet aikaiseksi varsinkin kohdassa 7.43 on niin elävän näköinen hahmo että en tiedä mitä sanoa. Itse uskon 100% tähän otukseen.
http://www.youtube.com/watch?v=6RetQRg7J5Y


Jatketaan keskustelua sillä videon pääjehu, isojalanmettästäjä Todd Standing oli sitä mieltä, että vuosi 2013 tulee olemaan kaikkein merkittävin ja jotain isoa pitäisi tapahtua löytöjen saralla. :alien2:

Avatar
Isojalka
Kummitus
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 13:36
Paikkakunta: Korpimetsä

Re: Bigfootin olemassa olo

ViestiKirjoittaja Isojalka » 30 Heinä 2013, 20:44

TheBiggestFoot kirjoitti:Terve! Olen jo pitkään etsinyt kaikkea tähän olentoon liittyvää internetistä ja youtube-videoita on tullut koluttua satoja. Tästä on tullut minulle addiktio ja halu lähteä koluamaan Himalayaa ja ameriikan metsiä on suuri! Tämä video sai kylmät väreet aikaiseksi varsinkin kohdassa 7.43 on niin elävän näköinen hahmo että en tiedä mitä sanoa. Itse uskon 100% tähän otukseen.
http://www.youtube.com/watch?v=6RetQRg7J5Y


Jatketaan keskustelua sillä videon pääjehu, isojalanmettästäjä Todd Standing oli sitä mieltä, että vuosi 2013 tulee olemaan kaikkein merkittävin ja jotain isoa pitäisi tapahtua löytöjen saralla. :alien2:


En itse jaksa uskoa tähän Todd Standingin väitteisiin. Ja tuon mainitsemasi kohdan hahmo ja monen muunkin hänen julkaisemansa kuvan/videon "isojalka" on aivan feikin näköinen. Aika moni isojalkatutkijoista pitää Standingia pelkkänä huijarina, eikä edes hyvänä sellaisena.



Itse seuraan Facebookissa muun muassa ryhmiä The Crypto Crew ja Facebook Find Bigfoot. Molemmat julkaisevat myös paljon videoita Youtubessa, joissa esim. tutkivat ns. videoita isojalasta. Crypto Crew myös julkaisee eri tutkimuksia ja havaintoja isojalkaan, ufoihin jne liittyen Sivu keskittyykin myös isojalan lisäksi ufoihin, kummituksiin jne. Nämä kyseiset sivut ovat hyviä siinä, että saavat näm eri videot paremmin julkiseksi, koska hyvien videoiden löytäminen kaikkien vitsivideoiten joukosta Youtubesta itse on mielestäni turhauttavaa ja työlästä. Facebook Find Bigfoot kuitenkin lopetti toimintansa Facebookissa, mutta jatkaa toimintaansa yhä youtubessa. Crypto Crewistä pidän parempana siitä syystä,että he eivät näe jokaista tummaa kohtaa isojalkana ja he eivät pidä joka videota aitona kuten Facebook Find Bigfoot.
Netissä on muutenkin paljon hyviä isojalkasivustoja, joita on mm. vanhinmman ja suurimman isojalkahavaintoja tutkivan järjestön, BFROn, kotisivut.

Mutta kiva kuulla, että on muitankin suomalaisa jota aihe kiinostaa. Ja et ole ainoa, joka haluaisi lähteä maailmalle itse etsimään otusta ;) Lähimpänä saattaisi olla itäisessä naapurissamme asusteleva Alma.
People only see what they are prepared to see. ~ Ralph Waldo Emerson


Palaa sivulle “Kryptotieteet ja taruolennot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron