Merenneidot

Tuntemattomat olennot, erikoiset arkeologiset löydöt, oudot sateet ja muu poikkeava
Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Merenneidot

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 16 Heinä 2008, 23:37

Aattelin laittaa merenneidot aiheen kun sellaista ei täältä löytynyt. :) Elikkä tänne voi kirjoittella mitä mieltä on merenneidoista. Itte en oo oikeen varma niiden olemassa olosta. Voisihan niitä toki olla olemassa. :?
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 16 Heinä 2008, 23:43

Meri on todellakin tutkimaton sektori planeetallamme. Sinnehän kätkeytyy vaikka mitä...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 16 Heinä 2008, 23:44

tuo on kyllä totta. :?
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Twisted » 17 Heinä 2008, 00:20

Jos merenneidot kiinnostaa, katsokaapas Destination Truth:in jakso, jossa näitä "metsästetään"/etsitään.

http://www.youtube.com/watch?v=H73KzsAqcFE

Tuossa on osa1, ja muut osat löytynee oikealta valikosta. Noissa jaksoissahan yleensä kahta juttua tutkitaan. Merenneitoja käsitellään case kakkosessa. :) Ekana onkin dinosaurus keskellä tiheää viidakkoa, ja jotain suurta kameraan tallentuukin...

Itse olen sitä mieltä, että meret/valtameret todellakin ovat niin suuri käsite ja on paikkoja, joihin ihminen ei ole vielä tahmaisia tassujaan ole töhrinyt, niin on hyvinkin mahdollista, että joskus vielä löydämme jotain sellaista, mitä nyt pitäisimme tavattoman luonnottomana. ;)

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 17 Heinä 2008, 00:22

Kiitos linkistä. :) Taidan katsoa jossain vaiheessa. ;)
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 17 Heinä 2008, 09:20

Joskushan valtamerten rannoille huuhtoutuu selittämättömiä ruhoja, joita kaikkia sanotaan "valaiksi". Jossain tuolla kymmenen kilometrin syvyisissä vesissä on valtavasti kaikenlaisia "hirviöitä", jotka elävät siellä ilman auringonvaloa. Olen aina ollut kiinnostunut juuri näistä olennoista. Ne, joista löytyy kuvia ovat jo niin mielikuvituksellisen ja meikäläisittäin vääristyneen näköisiä, että kiinnostaisi todella tietää, mitä muuta siellä on.

Merenneito oli lapsena yksi suosikkileikeistäni, tosin se oli sellainen Disneytyyppinen. Joskus olen nähnyt kuvia ihmisten huijausmielessä tekaisemista merenneitoväärennöksistäkin. En kyllä voi sanoa uskovani merenneitoihin, tosin eihän sitä koskaan tiedä, kuten edelliset ovat jo sanoneet, meri on tutkimaton vielä suureksi osaksi.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Stinttunen
Alieni
Viestit: 122
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 21:03
Paikkakunta: Ranua
Viesti:

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Stinttunen » 17 Heinä 2008, 11:27

Hmm.. Voihan niitä ollakkin tuolla jossain meren syvyyksissä. Mutta tietääkseni näistä ei ole näköhavaintoja vai?
Elämässä ei ole voittajia, on vain selviytyjiä.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 17 Heinä 2008, 15:03

Ei voi olla totta joku tyyppi keksii sellaisen satu olennon kuin merenneito ja osa melkein sitte uskoo että sellaisia olis sen perusteella olemas, kamoon! kyllä sielä merissä voi olla vaikka mitä mutta älkää ny sentään merenneitoja olettako sieltä löytävänne
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Twisted » 17 Heinä 2008, 17:25

"kyllä sielä merissä voi olla vaikka mitä mutta älkää ny sentään merenneitoja olettako sieltä löytävänne"

En oikein ymmärtänyt tuota.. miksi sinun mielestä voi siellä kuvitella olevan vaikka mitä, mutta ei kuitenkaan merenneitoja. Johtuu ehkä siitä että kun mietit merenneitoa, näet Disneyn Arielin. :D

Itse oon sellaisesta mielikuvasta onneksi päässyt. Tuskin, vaikka sitä kutsutaankin merenNEIDOKSI, sen tarvitsee olla puoliksi kaunis tyttö ja loput kalaa.

Voisihan se olla ihmistä muistuttava otus, vaikka härskin kaameankin näköinen, mistäs sitä loppujen lopuksi tietää. Mutta tuo on aika outoa, että mietit: "No voihan siellä merten syvyyksissä olla vaikka kuuspäinen tappajaonkimato, mut ei kai nyt sentään ihmistä muistuttava merenelävä.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 17 Heinä 2008, 17:31

Twisted kirjoitti:"kyllä sielä merissä voi olla vaikka mitä mutta älkää ny sentään merenneitoja olettako sieltä löytävänne"

En oikein ymmärtänyt tuota.. miksi sinun mielestä voi siellä kuvitella olevan vaikka mitä, mutta ei kuitenkaan merenneitoja. Johtuu ehkä siitä että kun mietit merenneitoa, näet Disneyn Arielin. :D

Itse oon sellaisesta mielikuvasta onneksi päässyt. Tuskin, vaikka sitä kutsutaankin merenNEIDOKSI, sen tarvitsee olla puoliksi kaunis tyttö ja loput kalaa.

Voisihan se olla ihmistä muistuttava otus, vaikka härskin kaameankin näköinen, mistäs sitä loppujen lopuksi tietää. Mutta tuo on aika outoa, että mietit: "No voihan siellä merten syvyyksissä olla vaikka kuuspäinen tappajaonkimato, mut ei kai nyt sentään ihmistä muistuttava merenelävä.

Taisit käsittää väärin, tarkoitin että tuollaisia hybridi olentoja (ihminen ja kala, ihminen ja hevonen yms. yms.) vaikka ihminen tekisikin lähempää tuttavuutta kalan kanssa niin kala ei siltikään synnyttäisi mitään merenneitoa. Sillä että sielä voi löytää lähes mitä vain tarkoitin lähinnä sitä että joku laji on saattanut evoluution myötä kehittyä hyvin kummalliseksi siis tyyliin vaikka 300 metriä pitkä hauki
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Twisted » 17 Heinä 2008, 17:51

Eihän se ole välttämätöntä, että ihmisen on tarvinnut olla missään tekemisissä kalan kanssa. Ihmistä muistuttava, tarkoitin. Ja mistä sitä tietää evoluution kiemuraisista juonenkäänteistä. Jos vaikka jostain lajista (joka myöhemmin ihmiseksi kehittyi), olisi osa jäänyt meriin kehittymään, saaden nykyisten kalojen, sekä ihmisten ominaisuuksia. Pitää miettiä monia vaihtoehtoja. ;D

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 17 Heinä 2008, 17:59

Twisted kirjoitti:Eihän se ole välttämätöntä, että ihmisen on tarvinnut olla missään tekemisissä kalan kanssa. Ihmistä muistuttava, tarkoitin. Ja mistä sitä tietää evoluution kiemuraisista juonenkäänteistä. Jos vaikka jostain lajista (joka myöhemmin ihmiseksi kehittyi), olisi osa jäänyt meriin kehittymään, saaden nykyisten kalojen, sekä ihmisten ominaisuuksia. Pitää miettiä monia vaihtoehtoja. ;D

Joo mutta voisi sitä silti pysyä todellisuudessa...
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Twisted » 17 Heinä 2008, 18:02

No jokainen ihminen luo oman todellisuutensa, niin siihen on turha puuttua. Sitä paitsi mitä sinä tiedät todellisuudesta, paitsi siitä minkä olet itsellesi luonut. Mikä on sinun mielestä totta ja mikä ei, se on sinun todellisuus. Etkä sinä voi pyytää minua pysymään sinun todellisuudessa.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 17 Heinä 2008, 18:10

Twisted kirjoitti:No jokainen ihminen luo oman todellisuutensa, niin siihen on turha puuttua. Sitä paitsi mitä sinä tiedät todellisuudesta, paitsi siitä minkä olet itsellesi luonut. Mikä on sinun mielestä totta ja mikä ei, se on sinun todellisuus. Etkä sinä voi pyytää minua pysymään sinun todellisuudessa.

No olipas filosofisesti sanottu :roll: . Kaikki saa kertoa minun mielestä omaa mielipiteensä sitä minä yritin tehdäkkin. Ei kenenkään tarvitse omaa mielipidettään sen takia muuttaa, saa silti niinkin tehdä(itsekkin olen muuttanut mielipidettäni joissain asioissa kun saa lisätietoa/uutta näkökulmaa, vain idiootit pitävät päänsä vaikka olisivat väärässäkin). Joissain tapauksissa ihmisillä saattaa tulla väärinkäsityksiä omasta mielipiteestä niin yritän parhaani mukaan korjata niitä.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Twisted » 17 Heinä 2008, 18:18

Mulla on tässä sellainen eroavaisuus, etten oo niin jyrkästi tuomitseva mikä on totta mikä ei, mikä ei ole olemassa ja mikä taas sitten on. Niin kauan kun minulle ei annetta vedenpitävää (sanaleikkiä :P) todistetta siitä, että merenneitoja, tai jotain muuta mukavaa ei ole olemassa, niin en kiellä niiden mahdollista olemassaoloa, vaikken aina itse 100% niihin uskoisikaan. Ja näissä tapauksissa en hyväksy vedenpitäväksi todistusaineistoksi: "No ei niistä oo mitn todisteita ikinä löytyny ni eihä ne ny voi sit olla olemas".

Näin meilläpäin, mites teillä. :'D

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 17 Heinä 2008, 18:27

Twisted kirjoitti:Mulla on tässä sellainen eroavaisuus, etten oo niin jyrkästi tuomitseva mikä on totta mikä ei, mikä ei ole olemassa ja mikä taas sitten on. Niin kauan kun minulle ei annetta vedenpitävää (sanaleikkiä :P) todistetta siitä, että merenneitoja, tai jotain muuta mukavaa ei ole olemassa, niin en kiellä niiden mahdollista olemassaoloa, vaikken aina itse 100% niihin uskoisikaan. Ja näissä tapauksissa en hyväksy vedenpitäväksi todistusaineistoksi: "No ei niistä oo mitn todisteita ikinä löytyny ni eihä ne ny voi sit olla olemas".

Näin meilläpäin, mites teillä. :'D

Jos käsitin oikein (siis ehkä en?) niin sinä uskot johonkin asiaan niin kauan kunnes siitä on todisteita että sitä ei ole olemassa samalla periaatteella voisi todeta että "joulupukki on totta kun eihän siitä ole todisteita että se ei ole totta".
Itse en usko merenneitoihin, punahilkkaan, joulupukkiin tai ruususeen koska nehän on lasten saduista.Minun mielestä johonkin juttuun ei saa uskoa sen perusteella että sellainen saattaa olla olemassa, se on aika köyhä perustelu mutta esimerkiksi ufoihin minä uskon koska todennäköisyyksien mukaan olisi erittäin epätodennäkoistä että avaruudessa ei olisi mitää elämää maapallon lisäksi
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Twisted » 17 Heinä 2008, 18:39

Et käsittänyt oikein.
En kiellä ko. asian olemassa oloa, jos siitä ei ole todisteita, ettei sitä ole. Vaikkakaan en itse 100% uskoisi siihen. Ja olen pahoillani, unohdin mainita erikseen satuoliot. Ja taas merenneito putkahtaa mieleesi Arielina. Jos vaihdetaan nimitystä sille? Vaikkapa: "Meressä oleskeleva ihmistä osin muistuttava olento, joka ei kuitenkaan vältämättä ole mitään sukua ihmiselle", kavereiden kesken leikillisesti "MOIOMO JEKVOMSI". Taitanee olla jotain venäläistä syntyperää...

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 17 Heinä 2008, 19:40

Itse en myöskään nää merenneitoa minään Arielina. :roll: Ja Korvapuikko luulee että merenneidot ovat LASTEN SATUJA. VÄÄRIN! Merenneidoidta puhuttiin jo monta sataa vuotta sitten, ennen kuin nistä tuli "lasten satuja". Minusta näyttää siltä että Korvapuikko ei usko mihinkään yliluonnolliseen. Hän kieltää kaiken yliluonnollisen. Lukekaa vaikka hänen kommentejaan. :ugeek: :ghost3:
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 17 Heinä 2008, 22:14

Se että merenneidoista on kirjoitettu monia satoja vuosia sitten ei tee niistä yhtään enemmän tosia.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Merenneidot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 18 Heinä 2008, 01:07

Se on hyvä, että aina välillä tulee joku vastaan, joka ei usko yliluonnollisiin asioihin. Sellainen palauttaa maan pinnalle. Että krediitit vaan Korvapuikolle juu...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.


Palaa sivulle “Kryptotieteet ja taruolennot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa