Vampyyrit

Tuntemattomat olennot, erikoiset arkeologiset löydöt, oudot sateet ja muu poikkeava
Avatar
DisposableTeen
Valaistunut
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 12:06
Paikkakunta: Oulu

Vampyyrit

ViestiKirjoittaja DisposableTeen » 09 Maalis 2008, 12:55

mitäs mieltä olette vampyyreista? uskotteko, et heitä on ollut/on olemassa? ite löysin eräältä toiselta keskustelupalstalta tällasen sivustolinkin, joka väittää olevansa "aitojen" vampyyrien keskustelupalsta :o mitä mieltä? http://blackkimono.com/forums/
If you're strange,then you're one of us!

Avatar
JFK
Valaistunut
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja JFK » 09 Maalis 2008, 13:12

Hupaisa foorumi. Porukka ottaa ihan tosissaan. Mikäs siinä. Miksipä ei olisi :) Myyttinä todella mielenkiintoinen ja taisipa olla tiede lehdessä juttu ihan oikeista vampyyreistä.
"I'd like to tell the public about the UFO situation. But my hands are tied."
John F. Kennedy

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja Werttinen » 09 Maalis 2008, 14:41

itse luin joskus jotain tälläistä että vampyyri käsite lähti aluperin siitä että kuollesita ruumistaa vapautuu joskus verta suun kautta ja varmaa muualta ja ne on myös todella kalpeita/vihreitä ku ei veri kierrä noh siinä sitten oli joku pappa menny avaan arkun ja nähny tälläisen tapauksen siinä sitten säikähtääkin ja plussana siihen että hampaat työntyy jotenki ulospäin varsinkin ku on semmoset terävät kulmahampaat (mikkä itsekkin omaan 8-)) se pisti mielikuvituksen sitten laukkaamaan ja juttu leviiä varsinkin siihen aikaan kun kaikki oli taikauskosia vielä.
Eksyin kerran viisauden valtatielle.

Avatar
DisposableTeen
Valaistunut
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 12:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja DisposableTeen » 09 Maalis 2008, 18:42

itse taas olen lukenut, että kyse olisi jostain taudista.oireita oli muistaakseni auringon valon aristelu ja kalpeus :roll: pitääpäs lisää infoa tästä nyt hakea,ku muistu mieleen :D
If you're strange,then you're one of us!

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja Eob » 09 Maalis 2008, 21:06

Itse en aivan näihin vampyyreihin usko.
Itsekkin pidän oman vereni mausta, haavani nuolen.
Okei en nyt ehkä litrakaupalla mutta pieninä määrinä.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja aavenainen » 11 Maalis 2008, 09:02

DisposableTeen kirjoitti:itse taas olen lukenut, että kyse olisi jostain taudista.oireita oli muistaakseni auringon valon aristelu ja kalpeus :roll: pitääpäs lisää infoa tästä nyt hakea,ku muistu mieleen :D


minäkin olen kuullut kyseisestä taudista :D ja tuli myös mieleeni että muistaisin lukeneeni että joskus uskottiin että "pahoista ihmisistä/rosvoista" tulisi vampyyreja joten nämä haudattiin tien risteykseen jotteivät tietäis että missä suunnassa kaupunki on ja mihin suuntaan lähteä verenimu reissuille :D :mrgreen: kaikkea sitä oikeesti onkin uskottu xD
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja Trauma » 11 Maalis 2008, 11:42

Joillakinhan on noita vampyyrimaisia taipumuksia kuten terävät kulmahampaat (jotka on itsellänikin), veren mausta pitäminen (itse pidän jo sen näkemisestä) yms. Niinkuin jo sanoinkin tuolla Lempi taruhahmosi -topicissa, niin vampyyrit ovat suosikki taruhahmojani.

Avatar
DisposableTeen
Valaistunut
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 12:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja DisposableTeen » 11 Maalis 2008, 13:55

aavenainen kirjoitti:minäkin olen kuullut kyseisestä taudista :D ja tuli myös mieleeni että muistaisin lukeneeni että joskus uskottiin että "pahoista ihmisistä/rosvoista" tulisi vampyyreja joten nämä haudattiin tien risteykseen jotteivät tietäis että missä suunnassa kaupunki on ja mihin suuntaan lähteä verenimu reissuille :D :mrgreen: kaikkea sitä oikeesti onkin uskottu xD


joo, ja sit oon myös kuullu,et vainajista ei saisi puhua pahaa,koska muuten niistä tulee verenhimoisia vampyyreita :mrgreen:
If you're strange,then you're one of us!

Fenrir
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 15:13

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja Fenrir » 11 Maalis 2008, 16:08

Tuo vampyyreihin liitetty tauti on porfyria. Porfyriaa sairastavan iho ei kestä paljoa aurinkoa ja taisipa siihen liittyä anemiaa. On noita oireíta kyllä muitakin. Jossakin epäiltiin että syynä voisi olla myös vesikauhun väärintulkinta. Osa ihmissusijutuista on selitetty torajyvien syönnillä (torajyvistä tehdään LSD:tä) joten miksei vampyyrimyyttikin osaksi voi olla huumaavien kasvien/aineiden tuotosta. Joka tapauksessa kiinnostava aihe josta kuulisi järkevää asiaa mieluusti enemmänkin.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja aavenainen » 13 Maalis 2008, 07:19

DisposableTeen kirjoitti:
aavenainen kirjoitti:minäkin olen kuullut kyseisestä taudista :D ja tuli myös mieleeni että muistaisin lukeneeni että joskus uskottiin että "pahoista ihmisistä/rosvoista" tulisi vampyyreja joten nämä haudattiin tien risteykseen jotteivät tietäis että missä suunnassa kaupunki on ja mihin suuntaan lähteä verenimu reissuille :D :mrgreen: kaikkea sitä oikeesti onkin uskottu xD


joo, ja sit oon myös kuullu,et vainajista ei saisi puhua pahaa,koska muuten niistä tulee verenhimoisia vampyyreita :mrgreen:


tuota en ole itse kuullut mutta tosiaankin kaikkea ne immeiset on uskonu :mrgreen: "taikauskoisten tapoja" on ihan mielenkiintoinen kirja jos "vanhat uskomukse/tavat" kiinnostaapi :D
toisen roska voi olla toisen aarre.

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja ropsoni » 14 Maalis 2008, 18:42

...............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 14 Maalis 2008, 18:49

Oma veri paras veri, mutta ei muidenkaan huonoa ole välttämättä. Tiedän yhden tytön, jonka veren mausta tykkään enemmän kuin omastani.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja Eob » 14 Maalis 2008, 19:14

Monet jotka pitää omasta verestä, saattaa oksentaa kun syö toisen verta.
Ei sitä uskois ku näin ajattelee, mutta keho vaan reagoi jotenki toisen ihmisen vereen sillain.
Näin siis joillakin, ei kaikilla.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Hurme
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 21:03
Paikkakunta: jippulandia
Viesti:

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja Hurme » 14 Maalis 2008, 20:10

Haluaisin uskoa, olisi hyvin jännittävää. En kumminkaan usko, koska ei ole todisteita.
http://idanblogi1.wordpress.com/

Blogissani on juttua julkkiksista, niin Suomesta, kuin ulkomailtakin.

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/

Foorumillani käsitellään rajatietoasioita, astrologiaa ja muuta mukavaa.

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja ninjani » 01 Huhti 2008, 16:55

En usko vampyyreihin. Oishan se toki jännää ku saisi aina yöllä pelätä kulkea yksin. :oops: Jussi69 väittää olevansa vampyyri (ainakin seiskan mukaan) tai jotain tommosta en nyt ihan tarkkaan muista mitä se väitti. 8-)
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja ropsoni » 02 Huhti 2008, 19:04

.............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja Ufomies » 04 Huhti 2008, 12:42

Mongoleilla oli tapana juoda hevostensa verta pitkillä sotaretkillä. Näin ratsastavien sotureiden ei tarvinnut aina syödä säännöllisesti, vaan ainoastaan antaa hevostensa laiduntaa ja juoda.

Konstit on monet...
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
B-note
Kummitus
Viestit: 54
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 20:12

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja B-note » 04 Huhti 2008, 18:30

Onhan ne ihan siistejä. Siis kaikissa elokuvissa sun muissa :) Mutta en usko.
ORANJE

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 09 Huhti 2008, 06:54

Oon aina tykänny vampyyreista, ja masennuin nuorempana kun kuulin porfyriasta. :D Sillähän se tauti pitkälti selittyy. :)

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Vampyyrit

ViestiKirjoittaja Arctica » 14 Huhti 2008, 15:57

en mä saa tosta foorumista mitään selvää, en oo kovin hyvä enkussa 8-) 8-)
Nyt kävi
näin


Palaa sivulle “Kryptotieteet ja taruolennot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa