itse olen törmännyt tälläiseen ilmiöön jo muutaman kerran. (eli itse en ole huudellut

mutta minulle on kyllä huudeltu). ensinnäkin meille opetettiin kotona toisten ihmisten kunnioitus ja että kohtelias olisi oltava.
mutta tapaus (1) teinipoika tulee 2:den tytön kanssa ja tietenkin kun olin vasta lapseni saanut en ehkäpä ihan ykkösiin pukeutunut

no toveri siinä kommentoi "tuo akka pukeutuu kun mies".. jaa-a mitähän järkeä tossakin oli? eikö jokainen saa pukeutua kuten tahtoo? (tässä tilanteessa olisin normaalisti kyllä takaisin sanonut jotakin ivallistakin) mutta koska lapsi mukana niin en halunnut lastani asettaa vaaraan (koska teini lauma kun hurjistuu siinähän sitten yrität lastasi suojella).
tapaus (2) tyttö tien toisellapuolella teini huutaa "hyi v***u mikä akka" eikä minulla sillonkaan mitään erikoista vaatetus tms ollut päälläni.. (meinasin todeta että ei hitto millainen itsetunto)
mietinkin tässä että eikö nykyään opeteta käytöstapoja vai onko se niin että nuorilla on niin huono itsetunto että täytyy tuntemattomalle ihmiselle käydä huutamaan tyhmyyksiä?
MUTTA en yleistä kyllä ne vanhatkin osaa..