Dents kirjoitti:Huoh....turha yrittää jankuttaa teille. Te uskotte ihan kivenkovasti, että Jumalaa ei ole, ihan samalla lailla kun Rabiljus uskoo että on. Minä taas en yhtään tiedä.
Tonza133 kirjoitti:Dents kirjoitti:Huoh....turha yrittää jankuttaa teille. Te uskotte ihan kivenkovasti, että Jumalaa ei ole, ihan samalla lailla kun Rabiljus uskoo että on. Minä taas en yhtään tiedä.
Yleinen käytäntö on, että jos jotain asiaa ei voida todistaa, niin ei sitä ole syytä olettaa olevan olemassakaan.
OSITutkimusseura kirjoitti:Tonza133 kirjoitti:Dents kirjoitti:Huoh....turha yrittää jankuttaa teille. Te uskotte ihan kivenkovasti, että Jumalaa ei ole, ihan samalla lailla kun Rabiljus uskoo että on. Minä taas en yhtään tiedä.
Yleinen käytäntö on, että jos jotain asiaa ei voida todistaa, niin ei sitä ole syytä olettaa olevan olemassakaan.
Tuohon täytyy sanoa, että aivan! Sitä ei voida todistaa puoleen eikä toiseen, eli asia on ja ei ole olemassa.
Aqua vitae kirjoitti:Jumala on kaikkitietävä. Luodessaa ihmisille vapaan tahdon hän on tiennyt täsmälleen jokaisen meidän ajatuksemme iäisyys eteenpäin. Meillä ei missään nimessä ole vapaata tahtoa.
Wespa kirjoitti:Mutta kysymykseni kuuluu sinulle Aqua, että miten tietäminen (esim. Jumala tietää mitä teet kohta) vie pois vapaan tahdon?
Jos ennustan sun vastaavan tähän mun viestiini, niin viekö se sulta vapaan tahdon pois vai ei? Onko se sillon mun vai sun valinta?
Jumala kykenee tällöin muuttamaan ajan syklissä jotain tapahtumia tai vaikka ihmisaivojen kokonaista rakennetta vaikuttaakseen yksittäisen ihmisen ajatuksiin tulevaisuudessa. Jotta Pekka ei kykenisi tuhoamaan Jumalaa.
Vaikka vastaamisen päätös on ollut minun, lankoja on ollut vetelemässä sinä.
Wespa kirjoitti:Jumala kykenee tällöin muuttamaan ajan syklissä jotain tapahtumia tai vaikka ihmisaivojen kokonaista rakennetta vaikuttaakseen yksittäisen ihmisen ajatuksiin tulevaisuudessa. Jotta Pekka ei kykenisi tuhoamaan Jumalaa.
Tuossa oletat, että ihmisellä ei olekkaan vapaata tahtoa (tuhota Jumalaa) ja sen kautta oletat, että Jumala vaikuttaisi tuossa tapauksessa kyseisen henkilön ajatuksiin ja estäisi sen.
1: Miksi oletat, että ihminen voisi tuhota Jumalan? (kokemus siitä tuhoamisesta tosin on mahdollinen) 2: Miksi oletat, että ihmisellä ei ole yleistä vapaata tahtoa ,vaikka tuossa tapauksessa se estettäisiin?
Aivan, päätös on sinun, joten sinulla on vapaa tahto. Olisithan voinut olla kaikesta huolimatta vastaamatta viestiin. Vaikka olinkin osaltani vetämässä naruista, niin se ei tarkoita ettetkö itse siihen narun vetämiseen myös osallistunut osaltasi. Kuitenkin päätöksen teki loppupeleissä sinä, en minä.
Zrud kirjoitti:Mutta porukka vetoaa tähän että sitä ei voi todistaakkaan että EI olisi.....
Eli minä voin näittää olevani maailmankaiikeuden hallitsija ja määrään jokaisen ihmisen kohtalosta.
Kun ette voi sitä väärksikään väittää jos itse niin sanon... eli Tadah... säälittävä paradoxi jono heikkomieliset lampaat nojaavat on luotu.
Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa