PixieMyy kirjoitti:Täällä eräs parantajankykyjä omaava.
Monet ihmiset on mut tavattuaan sanoneet, että säteilen jotain kummallista energiaa, toiset on jopa osanneet sanoa että mussa on shamaanienergiaa/parantajanenergiaa.
Mikä ei sinänsä tule yllätyksenä, sillä olen intuitiivisesti harrastanut jo pienestä pitäen käsilläparantamista. Näen ihmisten kivun useimmiten violettina säteilynä siinä kehon osassa, jossa kipu on. Vaihtoehtoisesti tunnen ihmisen kivun ikään kuin pallona, tiedätte sen "pallon" joka syntyy magneettien väliin, kun ne asettaa samoin varautuneet navat vastakkain? Juuri tältä kipu tuntuu 'potilaan' kehossa.
Koen siltikin olevani vielä - ja aina - opettelemassa tätä kaikkea. Tähän mennessä olen todennut parhaaksi tavaksi vain antaa energian virrata käsieni kautta toiseen ihmiseen/eläimeen, tunnustelen toisen energioita ja kanavoin energiaa sinne, missä sitä tarvitaan.
Hartsa kirjoitti:itse tosin ongelmakohdat tunnen pikemminkin särähtelevinä alueina kuin teidän mainitseminanne palloina, mutta tämäkin on varmaan melko yksilöllistä.
Hartsa kirjoitti:toki suosittelisin jäsenkorjaajaa paljon paljon mieluummin ennen kuin lähtee lääkäriin itseänsä hajottamaan.
Tiuhti kirjoitti:Täällä päässä on koettu apua homeopaattisesta lääkityksestä! Olen sairastanut masennusta ja viime kesänä päätin lopettaa kuusi vuotta kestäneen psykoosi- mielialalääke kierteen seinään omin nokkineni. En kokenut saavani mistään lääkkeistä apua, vaikutukset olivat pikemminkin päinvastaiset. Aloin jo luopua toivosta kunnes minulle ehdotettiin homeopaattista hoitomuotoa. Olin aluksi aika skeptinen sen suhteen, mutta ajattelin ettei minulla mitään menetettävääkään ole. Nyt olen muutaman kuukauden homeopaattisia lääkkeitä syönyt enkä muista koska olisin tuntenut oloani näin hyväksi! Ahdistus ja pelkotilat ovat tipotiessään, oma luonne on tullut esiin. En tiedä perustuuko tämä kaikki placeboon, pääasia että siitä on apua. Paljon parempia nämä ovat kuin mitkään masennuslääkkeet, hirveitä myrkkyjä ja sivuoireet ovat kamalat.
Vyöhyketerapiaa olen myös muutaman kerran kokeillut. Harmi vain, etten ole saanut aikaiseksi käydä useammin, sillä sen jälkeen olo on ihanan rento ja rauhallinen.
Vic Rattlehead kirjoitti:Mun päänäkemykset näihin vaihtoehto parannuskeinoihin on että a) kyse on rahastuksesta tyhmien ihmien kustannuksella ja b) Ne joille nämä muka toimii kannattaisi varata aika ihan oikealle kunnon lääkärille ja käydä tutkituttamassa aivonsa.
Zrud kirjoitti:Itellekki o määrätty ties vaik mitä eri psyyke lääkkeit ja jotai skitsofreenikoidenki lääkkeitä... mut oon vaa tullu siihe tuloksee etä mun ongelmat ei johdu jostain sairaudesta. vaan omasta luonteestani.. Lääkkeitä syömällä ei tullu ku helvetisti painajaisia ja.... lippu ei aina noussu salkoon Joten jätänpä moiste lääkkeitte syömise väliin.
Vic Rattlehead kirjoitti:Placebo efektiltä kuulostais enemmän meikäläisen korvaan. Yhtä hyvin voisin tän foorumin kautta vaikka väittää telepaattisesti vaikuttavani suhun ja saattaisi jopa toimia jos toisin sen esille uskottavasti.
Mun päänäkemykset näihin vaihtoehto parannuskeinoihin on että a) kyse on rahastuksesta tyhmien ihmien kustannuksella ja b) Ne joille nämä muka toimii kannattaisi varata aika ihan oikealle kunnon lääkärille ja käydä tutkituttamassa aivonsa.
Hartsa kirjoitti:Näistähän on jutustelua ollut monet kerrat täällä, mutta ei vissiin sinun kanssa vielä.
Tietyissä tilanteissa ja hoidoissa voi placeboefektillä olla vaikutusta, kyllä, sitä en ainakaan minä yritä kieltää. Toisaalta, kumpaako yleensä ihmiset uskovat vahvemmin, jotakin parahörhöä jonka luokse mennään viimeisenä oljenkortena vai kaikkien jalustalle nostamaa lääkäriä, jolla on valta päättää sinun puolestasi mitä sinun kehollesi on tehtämän? Siitä voi sitten miettiä missä se placeboefekti voisi enemmän vaikuttaa.
Ei sillä etteikö se olisi hyvä juttu että tällainen efekti on olemassa, kertoo vain siitä että kyllä oma keho omat ongelmansa pystyy korjaamaan jos siihen tarpeeksi uskoo.
Ikävä kyllä tosiasiahan on, että huijareita löytyy kaikkialta mihin ihmiset suostuu rahaa syytämään. Lääkäreitä on vaikka minkänmoisia puoskareita ihan siinä missä muitakin huijareita. Ei ehkä suomessa ihan samalla tavalla kuin joissakin maissa. Mutta toisaalta on taas makuasia haluaako huijauksena nähdä sen, että myydään lääkkeitä joiden tehoista tai pitkäaikaisvaikutuksista ei ole mitään tietoa, ilman että asioita haluaisi tutkia ensin itse ennenkun sitä muille suosittelee.
Tämähän on yleensä normaalimenettely melkein missä vain suosittelussa. Sentään vaihtoehtohoitopiireissä näillä jotka oikeasti haluavat auttaa on varmasti aina omakohtaista kokemusta, hyvää palautetta hoitojen toimivuudesta yms. vastoin kuin monella muulla alalla jossa myydään jotakin, vaikka niitä lääkkeitä, eikä seurauksista yritetä oppia tai vaihtoehtoja mietitä.
Mikä nyt suurinpana vastalauseena tuota rahastusta vastaan puhuu, niin löytyy kyllä monia vaihtoehtohoitajia, jotka uhraavat omaa vapaa-aikaansa ilman rahallista korvaustakin. Mikäs näillä on sitten motiivina? Harvassa taitaa olla lääkärit jotka työnsä ohella pitäisivät ilmaista vastaanottoa(vaikka onhan näitäkin).
Ja ne joille nämä toimivat, ovat yleensä käyneet juuri kaikki mahdolliset lääkärit ja lääkkeet läpi saamatta apua vaivaansa, ovat ehkä jo alistuneet kohtaloonsa että joutuvat elämään vaivansa kanssa loppuelämänsä, ja viimeisenä oljenkortena kokeilevat jotakin "näin hullua". Onpa tullut kuultua kommentti, että olisipa ymmärtänyt aloittaa vaivansa hoitelun vastakkaisessa järjestyksessä, kun apua on löytynyt ilmaisesta energiahoidosta tilanteeseen jossa ollaan juostu vaikka kuinka monet eri lääkärit läpi, tuhlattu tonneja rahaa näihin ja apua ei ole tullut. Lääkäri on joko laskenut synkän tuomionsa: "sinut on parannettu, se on vain kuvittelua" tai " Sinua ei voi kukaan auttaa". Melkoista jumalakompleksia
Tietysti seuraavan kerran jos tulee joku ongelma, niin ei välttämättä ensin enää käydä niitä kymmentä lääkäriä läpi ja mennä viimeisenä vaihtoehtohoitoon jos aiemmin on apua saanut. Ihminen kun oppii.
Avoin mieli ja maalaisjärki mukaan niin hyvä tulee.
Perinteisen terveydenhuollon ja vaihtoehtohoitojen pitäisi toimia yhdessä, jotta saataisi aikaan paras mahdollinen lopputulos, eikä toisiaan vastaan. Yksi työkalu kun harvoin sopii joka tilanteeseen, ihan molemmilta puolin ajateltuna
Vic Rattlehead kirjoitti:Sää tulkitset mut väärin: en ylistä lääkäreitä ja hyvinvointipalveluita yhteiskunnallisena instituuttina, vaan pikemminkin pitkälti luotan siihen ajan saattuessa kasvaneeseen lääketieteeseen.
Olen jopa kritisoinut, muistaakseni jopa täällä, lääkäreitä ja kunnallisia terveyspalveluja. Äitilläni on jos jonkinlaista kokemusta näistä kunnan palveluista ja en usko, vaikka ehkä vähän höperökin voi olla joskus, että olis kaikki vika hänessä.
Vic Rattlehead kirjoitti:Eipä siinä ole paljon uskosta kyse kun ihmisten anatomia tuppaa olemaan itse korjautuva. Vai olisiko sinulla kaikki haavat auki, jos et olisi muistanut uskoa sen umpeutuvan?
Vic Rattlehead kirjoitti:The first sentence is a fact. Siitä en pääse yli enkä ympäri.
Ja se ei ole makuasia. Se on tyhmyyttä. Samalla periaatteella voisin juottaa sinulle rikkihappoa perustella "Emmää diie mite se vaikuttaa, mut kyl mä luulisin et su elimistös puhdistuu sillä". Jotta jokin asia voisi edes mahdollisesti toimia, sillä täytyy olla jotain kulmakiviä, joka puhuu sen toimivuuden ja luotettavuuden puolesta.
Vic Rattlehead kirjoitti:Tietysti riskin otto on tieteenkin edistymisen kannalta välillä välttämätöntä, mutta täysin umpimähkään keksitty trollaus lääke/hoitokeino, jonka tarkoitus on ennemmin kerätä massia sen keksijälle, kuin oikeasti antaa apua johonkin vaivaan ja jonka toimivuudesta ei ole muita vakuutuksia kuin "mää USKON että se oli se mikä autto mua mun vaivoihin" jonkun toisen yhtä typerän ihmisen suusta kuin näitä hoitoja harkitsevan, niin eipä paljoa luottamusta herätä. Saati edelleenkään todista sen aineen todellisesta toimivuudesta yhtikäs mitään.
Vic Rattlehead kirjoitti:Onhan niitä vaihtoehtoja. Päänsärynkin lievittämisen eteen saa mietiskellä melkein yhtä paljon lääkehyllyillä, kun karkkia ostaessa karkkipuolella. Lähes kaikissa varmaan samat vaikutusaineet, tai sitten nimenomaan tätä placebon hyödynnystä, mutta joka tapauksessa kyllä sitä valinnan varaa on.
Ja suomessa ainakin yleisesti ollaan aika tiukkoja noiden lääkkeiden kanssa, että ei sinne apteekin hyllylle varmasti mitään heikosti tutkittua terveydelle haitallista lääkettä kauhean helposti pääse. Toista tuo lääkebisnes on noissa isommissa maissa, joissa lääkefirma voi kutakuinkin sponsoroida tutkimusta, jonka loppu tulos on on heidän tuotteelleen edullinen.
Vic Rattlehead kirjoitti:Suurimmat "lääketieteen mullistavat vaihtoehtohoidot" on kyllä joka tapauksessa rahan himossa keksitty. Eiköhän täällä suomessa vielä löydy muutama hippi, joka tarjoaa ja levittää sanaa ilmaiseksi siitä mitä kuuli rapakon toiselta puolelta, mutta eivät he todista jällee yhtikäs mitään siitä alkuperäisestä asiasta.
Edelleen, en ihannoi tai välttämättä edes luota lääkäreihin, mutta luottamukseni ihmiskunnan historian aikana kehittyneeseen ja jatkuvasti kehittyvään lääketieteeseen on kyllä suhteellisen vankka.
Vic Rattlehead kirjoitti:Jumalakomleksistahan monet lääkärit kärsii, kyllä, mutta hoidon löytymättömyys kertoo mun mielestäni pikemminkin potilasta hoitaneiden lääkäreiden ammattitaidottomuudesta tai mahdollisesti sairaudesta, joka on äärimmäisen harvinainen tai jopa ensimmäinen tapaus tai jonka oireet ovat sen verran yleiset, että sopivat sairauteen kuin sairauteen, wich leads to siihen että lääkäri ei löydä oikeaa hoitoa.
Ei oo millään tavalla perusteltua päästä hypoteesiin, että kyseessä olis jotenkin nykyistä lääketiedettä parempi tai toimivampi vaihtoehto, jos jokin humpuukihoito sitten sattuukin löytymään, jolla tämä sairastunut kokee parantuneensa.
Vic Rattlehead kirjoitti:Sanosin pikemminkin, että ihminen on herkkäuskoinen. Suoraan verrannollinen tapahtuma uskoon tulemisen kanssa: sairas löytää muka toimivan vaihtoehto hoidon pitkien epäonnistuneiden yritysten jälkeen löytää hoitoa lääketieteellä-> syntyy perustelematon johtopäätös vaihtoehto hoitojen paremmuudesta, Ihminen kokee pyhän hengen läsnäolon-> syntyy perustelematon johtopäätös jumalan olemassa olosta. Pelkkä tunne ja usko jostakin ei toimi perusteena.
Vic Rattlehead kirjoitti:Rationaalinen ajattelu on monesti enemmän hyödyksi kuin pelkkä sokea maalaisjärki. Maalaisjärjellähän ei siinä ole mitään järkeä, että me ollaan apinoista, eihän suomessa edes asu apinoita! Rationaalisesti aatellen jo ulkoiset piirteet, että se tieteellinen puoli puhuu sen puolesta. Get the point?
Vic Rattlehead kirjoitti:Kyllä meikä mielummin valittee sen varmasti toimivan ja luotettavan jakoavaimen, kuin hyödyttömän kepin jolla vain jonkun puheiden mukaan voi vääntää muttereita.
Hartsa kirjoitti:Toisaalta, jos lääketieteeseen suntautuu kritiikki ja muut vaihtoehdot on hölynpölyä, niin luulisi että ei suosittelua oikein mihinkään suuntaan tipu. Ymmärrettävästi jos valita pitää niin valitset viimeisimmän. Tosin joku saattaisi kokeilla muitakin vaihtoehtoja, varsinkin jos luottoa ei tipu nykyisellekään valinnalle hirveänä, ennenkun sen lyttää täysin.
Sinä taas käsitit minut väärin, juuri tuota yritinkin sanoa, mutta tarkoitin että lääkärit sanovat parantavansa ihmisiä(ei toki kaikissa tilanteissa), kun he (kuten energiahoitajatkin) pyrkivät auttamaan ihmisen omaa kehoa korjaamaan itse itsensä. Ei siinä, kai tämä on kuitenkin ihmisen luonto, löytyy näitä toiseltakin puolen aitaa.
On se minusta makuasia. Sinä ajattelet vaihtoehdot noin, minä taas ajattelen niin että mitä ihmiset ovat sanoneet/kokeneet mieluummin kuin sen mitä firma on omaan pakettiinsa kirjoittanut. Ei ne lääketehtailijat itse ole syöneet lääkkeitään (ja tuskin syövätkään kun tietänevät paremmin), he ovat kliinisesti ensin yrittäneet todeta että aine tekee jotain, sitten testataan ihmisillä(näitä kauhutarinoita on varmasti lukenut jokainen) jos testataan. Tehdään siinä sivussa sivuvaikutuslista, joista yksi on toivottu vaikutus, tai vahingossa löydetty joka saattaa tehdä jotain positiivista kaiken negatiivisen ohella.
Palaa sivulle “Vaihtoehtoiset hoitomuodot”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa