M/S Estonia

Salaliittoteoriat, paljastukset ja spekulaatiot suurista salaisuuksista esiripun takana
Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7438
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

M/S Estonia

ViestiKirjoittaja Andromeda » 29 Syys 2020, 10:16

Sain juuri viestin joka kertoi että Estonia räjäytettiin Semtexillä. Räjähde repi Estoniaan 6 metrin kokoisen reiän. Aluksen keulaportit avattiin vasta myöhemmin tuon räjähdyksen jälkeen jolla pyrittiin peittämään aluksen uppoamisen todellinen syy. Keulaporttien pettäminen ei siis ollut se todellinen syy miksi alus upposi, koska keulaportit eivät pettäneet. Laivassa oli lastina salakuljetettua sotilasteknologiaa, jonka ei haluttu pääsevän pois Virosta. Tuo lasti on ilmeisesti edelleen siellä.laivassa. Tallinnan satamassa Venäläiset sukeltajat asettivat räjähteet Estoniaan.
Virolainen merikapteeni sekä 20 hengen miehistö olivat majoittuneena autokannen alla olevissa hyteissä ja olivat matkalla Tukholmaan jossa erään rahtilaivan miehistö oli lopettanut työt maksamattomien palkkojen vuoksi. Merikapteeni kertoi räjähdyksestä ja laittoi välittömästi 20 hengen miehistönsä evakuoimaan kaikki autokannen alapuolisista hyteistä. Silloin autokannen alla oli n.50 cm vettä ja autokansi taas oli täysin kuiva. Eli tämäkin todistaa sen ettei vesi tullut keulaportin ja autokannen kautta laivaan. Norjalaiset tiedoitusvälineet ovat jo 15-vuotta sitten kertoneet enemmänkin tapahtumista tuon saamani viestin mukaan. Jos en ihan väärin muista, niin eikös Jutta Raabe myös käynyt oman sukellustiiminsä kanssa tuolloin Estonialla ja asiasta nousi valtava kohu vaikka uppoamispaikka on kansainvälisillä vesillä. Hautarauhan rikkominen oli syy johon viranomaiset tuolloin vetosivat, miksi Estonialle ei saisi sukeltaa. Siellä on käynyt myös Lloydsin tutkijoita tarkastelemassa uppoamissyytä.
Yleensä sukeltaminen Suomessa on kielletty museoviraston toimesta yli 100-vuotta vanhoille, tiedossa oleville hylyille. Myöskin puolustusvoimien alueella sukeltaminen vaatii erikoisluvan. Estonia ei siis kuulu kumpaakaan em.katekoriaan joten on tehty periaatepäätös että merivoimat tulevat hetkessä paikalle jos tiedetyn uppoamispaikan kohdalle pysähdytään vähänkin pidemmäksi aikaa.

https://mvlehti.net/
Tänään uutisoitiin, että uuden dokumentin mukaan Estonia matkustaja-aluksen kyljestä on löytynyt suuri reikä. Ruotsissa 1990-luvulla vastuuministereinä toimineet ovat haluttomia vastaamaan kysymyksiin. Hallitukset Suomessa ja Ruotsissa ovat vaitonaisia.

Estonian betonointipäätöksen tehnyt silloinen Ruotsin viestintäministeri Ines Uusman (S) ei ole vastannut puhelimeensa useisiin päiviin. Aftonbladet on yrittänyt tavoittaa Ruotsin vastuuministereitä turhaan.

Juu betonia päälle ettei räjähdyksen tekemää reikää voitaisi koskaan löytää. Varmasti siellä on puolustusvoimiemme sukeltajat myös käyneet katsomassa hylkyä. Tavalliselle virkistysdyykkarille hylky alkaa olla jo liian syvällä. Siis kun sukelletaan paineilmalla ja hengityskaasussa on typpeä n.80 %. Juuri typpikaasu on se vaarallinen kaasu laitesukelluksessa, joka voi aiheuttaa syvyyshumalan syvemmällä kovemmassa paineessa. Itsekkin tuollaisen syvyyshumalan kokenut muutaman kerran, tulee hillittömän positiivinen olo hetkeksi, joka menee yleensä ohi kun tullaan hieman ylöspäin pintaa kohti. Maksimi nousunopeus on yleensä 10 m/min yhtään nopeammin ei saa nousta, ellei ole pakko tehdä hätänousua vaikka laitehäiriön tms. takia ja tähän syvällä käymiseen tulee yleensä aina sitten nuo dekompressiot vielä mukaan eli ei päästä suoralla nuosulla pintaan vaan pitää pysähtyä tiettyyn syvyyteen (deko tai etappi molemmat tarkoittaa samaa pysähdystä) tietyksi ajaksi josta jatketaan taas nousua ylöspäin seuraavaan dekosyvyyteen. Syvät sukellukset tehdäänkin yleensä rebreather laitteilla eli repellä.

Mutta takaisin aiheeseen. Miettikääpäs kuinka paljon betonia olisi tarvittu jos Estonia olisi haluttu valaa kokonaan betonin sisään, joka jo ajatuksenakin tuntuu täysin käsittämättömältä, miksi niin pitäisi oikeasti tehdä. Merenpohjat ovat täynnä laivoja eikä niitä ole lähdetty peittelemään hiekalla tai betonilla ns. hautarauhan takia. Ihan höpöä tuollaiset jutut.

Muistan lukeneeni tuon Estonian onnettomuuden aikoihin ihmisten kertomuksia sellaisesta että aivan viime minuuteilla laivaan päästettiin vielä joitakin autoja, mitä ei yleensä koskaan tehdä. Muistaakseni laivaan ei normaalisti päästetä enää ketään n.20 min ennen laivan lähtöaikaa. Tuolloin tehtiin kuitenkin poikkeus jostain syystä. Laivaan päästettiin 4 rekkaa ihan viime hetkillä.

PS. Sellaista vielä mikä jäi kertomatta, niin Tukholman satamassa oli 70 poliisia vastaanottamassa Estoniaa mutta laiva ei tullut koskaan perille Tukholmaan. Eli selvästi jotakin tärkeää oli tekeillä kun Ruotsin poliisikin oli tuollaisella vahvuudella vastaanottamassa Estoniaa.

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4760
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Estonia

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 30 Syys 2020, 09:05

Tuosta keskusteltiin myös edellisellä foorumilla vuosia sitten ja päädyttiin myös tuohon että laivassa oli sotilasteknologiaa minkä perille päätyminen estettiin upottamalla laiva. Nyt on väitetty että laivan kylkeen olisi ajettu pahki sukellusveneellä ja se repinyt sivuun ison aukon ja uppoamisen syy olisi tämä.

Kyljen repeämä on sisäänpäin kääntynyt, eli olisi ulkopuolelta ajettu kylkeen pahki kuvien mukaan. Reikä on kuitenkin kuvien mukaan mielestäni vesilinjan yläpuolella koska reijän päällä lukee Estonia, eihän tekstejä kirjoiteta kovin alas, tämä nyt ei puolla mitään uppoamista tuon reijän kautta ennen kuin on selvitetty kuinka korkealla tuo reikä on, yltääkö aallokko siihen ennen kuin voi sanoa mitään varmaa tästä uudesta tiedosta, eli yritetäänkö taas kääntää keskustelu muuhun kuin koronan uuteen aaltoon joka on paljastumassa koko kansalle huijaukseksi?

Outoa että 70 poliisia laivaa vastassa. outoa myös että otettiin kyytiin viime hetkellä autoja. Monia muitakin outouksia tähän liittyy ja nämä jotka on tämän takana ei välitä 900 henkilön kuolemasta. Aivan sama ilmiö kuin Usan 2001 kaksoistornien räjäytyksessä, missä kuoli 4000 henkilöä, isku oli sisäpiirin, depstate joka ei välitä kuolleista vaan heidän politiikka menee kaiken edelle.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7438
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: M/S Estonia

ViestiKirjoittaja Andromeda » 30 Syys 2020, 11:23

Eräs hlö lähetti tuon viestin jota olen osittain lainannut K:lle. K lähetti sen minulle. Hän ei lähetä mitään eteenpäin ellei voi olla samaa mieltä asioista. Valitettavasti en voi tuota viestiä sellaisenaan tänne laittaa.
Miksi sukeltajat laittaisivat räjähteet vesilinjan yläpuolelle. Virolais merikapteeni kuitenkin puhui räjähdyksestä Estonialla. Onko tuo kuva kohdasta johon räjähteet olisi laitettu vai onko josta muualta. Laiva putosi pohjaan kylki edellä, ei keula tai perä edellä kuten silloin kerrottiin. Miksi oli kova hoppu valaa betonivaippa Estonian päälle?
Suljetunkierron laitteilla (rebreather)voidaan sukeltaa yli 100m syvyyksiin kuten tunnettu Badewanne myös sukeltaa. Kaivan tähän linkin ihan kohta.
http://badewanne.fi
TV:ssä näytetetyissä videoissa näkyy suk.robotin syvyyslukema koko ajan. Kohde on siis jossakin 80 m syvyyden molemmin puolin, osa syvemmällä, osa matalammalla eli ihan kakunpala suljetunkierron laitteilla sukellettaessa. Kohde on toki vaativa mutta tavoitettavissa kuitenkin normi järjestelyin.
"Suljetun kierron sukelluslaite" https://www.draeger.com/fi_fi/Automotiv ... Rebreather

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4760
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: M/S Estonia

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 30 Syys 2020, 13:34

No niin piti tutkia että aiheuttiko reikä uppoamisen ja kyllä näin on lastissa ja kovassa aallokossa. seuraavassa linkissä näkyy reikä mikä on Estline nimen E:n kohdalla. https://mvlehti.net/2020/09/28/ruotsin- ... n-jalkeen/

Sitten seuraavassa kohtaa näkyy millä korkeudella Estline kirjoitus sijaitsee, reikä on vesilinjan kohdilla, osittain myös sen yläpuolella, kovassa aallokossa sen kautta vesi täyttää laivan. https://mvlehti.net/2020/07/01/kaksi-ru ... kimisesta/

Eikös keulaviisiri räjäytetty, monet ainakin päätyi siihen jo aikoinaan ja nyt kun on reikäkin, keulaviisirin räjäytys kulostaa oikealta jolla peiteltiin todellinen syy, eli suunniteltu rikos, räjäytys voisi koskea sitä mitä Andro mainitset.

Outoa kuitenkin ettei E:n jälkeen näy S:ää kuvassa, mistä oikein on kyse. tämä taas ei tue mitään mitä kirjoitin yllä. Ennen kuin S arvoitus ratkeaa.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7438
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: M/S Estonia

ViestiKirjoittaja Andromeda » 30 Syys 2020, 19:20

"Sinne kuljetettiin 400 000 kuutiometriä hiekkaa ja kiveä, ja hautarauhasta päätettiin hyvin nopeasti helmikuussa 1995, kun tutkintavaliokunta työskenteli edelleen onnettomuustutkinnassa. Sen jälkeen joulukuussa 1994 kuvatut sukellusvideot katosivat ja julkistettujen kopioiden osalta SKL on todennut, että jotkin niistä on manipuloitu, Margus Kurm sanoi Eesti Päevaleht 25:lle.

1994 joulukuussa kuvatut sukellusvideot katosivat, julkistettujen kopioiden osalta SKL on todennut että jotkin niistä on manipuloitu.

Se viesti jonka itse sain, niin siinä sanotaan että räjähdys repi 6m kokoisen reiän laivaan.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7438
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: M/S Estonia

ViestiKirjoittaja Andromeda » 30 Syys 2020, 19:33

Tämä on suora kopio viestistä kirjoitusvirheineen.

Norjassa näytettiin jo noin 15v sitten jo TV ohjlemassa saksalaisten sukeltajien ja englannin Loydsin laivavahinko tarkastajien ja Virolaisen laivan merikapteenin ja 20 hengen miehistöjen ja useiden autokannen alla olleiden pelastuneiden haastattelut Estonian upottamisesta venäläiset sukeltajien Estonian pohjaan Talloinnan satamassa asetetuilla semtex räjähteillä! Sekä haastattelut ja saksalaisten sukeltajien videot semtexillä räjäytetystä Estonian pohjasta!

 

Virolainen merikapteeni oli silloin Estonialla autokannen alla olevissa hyteissä 20 merimiehen kanssa menossa Tukholman satamassa odottavan rahtilaivan uudeksi miehistöksi! Koska koko edellinen tuon rahtilaivan miehistö oli ottanut ja eronnut maksamattomien palkkojensa takia!

 

Virolainen merikapteeni oli Estonian yökerhossa tavannut mukavan naisen jonka kanssa merikapteeni jutteli ja tanssi liki kello 4 saakka aamulla! Ja merikapteeni lähti silloin ennen kello neljää autokannen alla olevaan hyttiinsä! 

 

Ja hän oli autokannen alla olevalla käytävällä menossa hyttiinsä! Kun venäläisten sukeltajien Tallinnan satamassa Estonian pohjaan kiinnittämät semtex räjäteet räjähtivät ja painoivat isolta alalta koko Estonian pohjan sisään ja aiheuttivat Estonian pohjaan 6m suuruisen repeämän! Josta vettä alkoi tullä äänekkäästi loristen Estonian sisälle! 

 

Merikapteeni kertoi että koko autokannen alla oleva hyttien kävelykansi kohosi hieman ylös semtex räjäytyksen voimasta! Ja kun merikapteeni kuuli veden äänekkäästi lorisevan Estonian sisälle! Hän herätti koko 20 hengen miehistönsä hereille ja käski heidän nopeasti pukeutua ja kerätä tavaransa laukkuunsa ja herättää hereille kaikki muut autokannen alla olevat matkustajat ja käskeä heitä pukeutumaan ja kiireesti poistumaan ylemmille kansille pelastuslautoille! 

 

Merikapteeni kertoo että kun hän ja muutamat viimeiset autokannen alla olevat matkustajat nousivat autokannelle tuoville rapuille! Oli Estonian autokannen alla olevien hyttien käytävillä jo puolimetriä vettä! 

 

Mutta sekä merikapteeni että hänen laivamiehistönsä kertovat ja autokannen alta pelastuneet matkustajat kertoivat että kun he nousivat autokannelle! Siellä ei ollut ollenkaan vettä eikä Estonian keulavisiirejä ollut vielä avattu! Se keulavisiirien avaaminen tehtiin myöhemmin! Koska sillä keulavisiirien avaamisella yritettiin peitellä venäläisten sukeltajien tekemää semtex räjäytystä Estonian pohjassa! 

 

Ja samalla yritettiin ajaa Estoniasta mereen Estonian autokannen keulassa olevat 4 rekallista amerikkalaisten CIA ja FBI nilkkien silloin venäläisiltä sotilailta ostamaa silloista venäläistä huippu sotilas elektroniikkaa! Mutta noiden 4 rekan ajaminen mereen epäonnistui ja nuo rekat ovat edelleen Estonian sisällä!

 

Juuri nuo 4 rekallista venäläistä silloista huippu elektroniikkaa! Olivat syy siihen että venäläiset sukeltajat määrättiin asettamaan semtex räjähteet Estonian pohjaan Tallinnan satamassa!

 

Tuon virolaisen merikapteenin ripeän toiminnan ansiosta Estonian autokannen alla olevista matkustajista kaikki pelastuivat kahta lukuunottamatta! Vaikka nuo autokennen alla olevat hytit olivatkin periaatteessa pahin mahdollinen paikka semtexin räjähtäessä Estonian pohjassa! 

 

Mutta sattumalta silloin kun semtex räjähti Estonian alla ja painoi isolta alalta koko Estonina pohjan sisään ja repi Estonian pohjaan 6m pitkän aukon! Josta vesi tulvi sisään ja upotti Estonina! Sattui autokannen alla olevalla käytävällä kävelemään virolainen merikapteeni joka tajusi että Estonia oli räjäytetty ja hderätti kaikki autokannen alla nukkujat ja määräsi heidät nopeasti poistumaan yläkansille pelastuslautoille! 

 

Joku suomalainen satusetä Estonia tutkija jo keksi taas uuden peittelytarinan semtex räjäytykselle! Ja kirjoittaa Iltasnomissa! Että Estonia painaa satoja tonneja ja painui siksi vauhdilla merenpohjaan! Jossa Estonian pohja painui sisään ja pohjaan repesi 6m pitkä aukko ja sitten Estonia mukamas pomppasi ylös pohjasta ja kääntyi kyjelleen! 

 

Estonian uppoamisen tarkkaan saksalaisten sukeltajien videoilta tutkineet englantilaiset Löydsin tutkijat kertoivat norjassa näytetyssä TV ohjlemassa! Että Estonia upposi kyljellään ollen ja koska vesi on ilmaa 800 kertaa raskaampaa! Estonia painui hitaasti koko ajan kyljellään ollen pohjaan! Jossa Estonia makaa kyljellään ollen edelleenkin!

 

Silloin samana aamuna kun Estonia oli tulossa Tukholmaan ja upposi! Saivat ruotsin poliisit tiedot että Estonialla onkin 4 rekallista venäläistä silloista huippu sotilaselektroniikkaa! Ja niinpä Tukhoman satamaan ilmestyi aamulla jo ennen Estonian uppoamista 70 poliisia Estoniaa odottamaan! Mutta kuten tiedetään semtex räjäytys upotti Estonian ja Estonia ei koskaan saapunut Tuklholman satamaan! 

 

Seuraavana päivänä kun Estonia upposi, Virosta lähti karkuun 20 amerikkalaista CIA ja FBI pikku nilkkiä jotka oilivat aiheuttaneet Estonian uppoamisen kuljettamalla matkustajalaivalla vieraan maan sotilaselektroniikkaa! Joka on ankarasti kansanivälisissä merilaissa kielletty asia! 

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7438
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: M/S Estonia

ViestiKirjoittaja Andromeda » 30 Syys 2020, 20:06

Nyt kun viranomaiset ovat täysin vaienneet, niin sen voisi tulkita niin että kun ei anneta mitään lausuntoa, niin ei tarvitse sitten myöhemminkään lähteä selittelemään mitään.


Palaa sivulle “Salaliitot ja salaseurat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa