Valopallot

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi
Avatar
WM_
Alieni
Viestit: 138
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 10:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Valopallot

ViestiKirjoittaja WM_ » 07 Heinä 2011, 22:05

Blogin puolelle tein artikkelin aiheesta. Tässä poimintoja:
Tjaa, en tiiä liittyyks tää mihinkään edellämainituista, vai onko vaan joku “yliluonnollinen” kokemus – mut meillä kävi niin, että molemmat veljet oli pitkästä aikaa kylässä ja oltiin jo menty nukkuu jne.. siskonpedillä nukuttiin, ku miulla ei ollu tarjota muuta yöpaikkaa. No sit sänkyä vastapäätä oli miun silloset undulaatit, näyttelevät pääosaa täs koko jutussa (ja josta oon jo kai täällä jossain kertonukin, näin muistelen).Eniveis, nukuttiin jo kaikki, kello oli varmaan jotain kolmen pintaan yöllä, ku mie heräsin yhtäkkiä säpsähtäen, ihan sairaan kirkkaaseen valoon – niinku ois aurinko paistanu keskellä huonetta. Olin satavarma että huoneessa oli joku – siis meidän kolmen lisäksi. Tajusin sillä sekunnin sadasosalla, että myös veljet, molemmet, oli heränneet tasan samaan aikaan ja istu siinä miun vieressä vähintään yhtä säikähtäneinä, miun isoveli (kehonrakentaja ja foliohattu) alko hokee ihan tohkeissaan, että “Näittekö, näitteks tekin sen, näittehän?” ja toinen veli (insinööri) oli hiljaa ja pähkäili mielessään kai jotain kaavoja, että miten tommonen on ylipäätään mahdollista lol

Mie en saanu sanaa suusta, ennenku pitkän hetken jälkeen, kun tajusin, että kanarialinnut säksättää ihan helvetisti – yöksihän mie aina peitin ne peitteen alle, joten pysyivät hiljaa aamuvarhaisellaki, eivätkä ikinä olleet tommosta mekkalaa yöllä alottaneet. Nyt menin sitte rauhottelee niitä häkin luokse, koska peittäminenkään ei auttanut, vaikka pistin valot ja sammutin uudelleen, eläinparat oli ihan poissa tolaltaan ja kesti pitkään, ennenku rauhottuivat taas.

Johtopäätös -> en tiedä mitä siinä sillon tapahtui, mutta totta oli se, että me kolme herättiin yhtä aikaa, kirkkaaseen valoon, ikään ku iso, valtavan kirkas valopallo ois leijunu siinä meidän yläpuolella, meidän ja lintujen välissä. Oli se sit mitä tahansa, ni eläimet sen näki myös, näin päättelen, koska moista mekkalaa eivät sen koomminkaan päästäneet. Se oli uniikki yö, jos luojakaan tietää mitä siinä sillon oli/tapahtui – tuskin nyt kolme ihmistä samaa unta kummiskaan näkee, josta herätä yhtä aikaa.. eikä olla sen koommin yhteen kokoonnuttu, isompaa veljeä en oo sit enää nähnykään

No, ehkä tää ois kuulunu tonne yliluonnollisiin, mut tulipa sanottua – ku kerran energioista oli puhe =))


Lue koko juttu tästä

Muillakin kokemuksia?
"Kaikkein kaunein asia,jonka voimme kokea,on mystiikka. Se on kaiken taiteen ja tieteen alkulähde. Se, jolle tämä tunne on vieras ja joka ei enää osaa pysähtyä ihmettelemään tai seisomaan kunnioituksesta haltioituneena, on yhtä kuin kuollut."
-A. Einstein

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja Shakaali » 08 Heinä 2011, 17:06

Jännä kokemus. Joku pallosalama tulee ekana mieleen. Tosin tekstistä voisi päätellä pallon lilluneen ilmassa paikallaan. Häviämisestä taas ei puhuttu mitään. Lähtikö se vaikka ikkunasta, vai katosiko vaan tuosta noin? Toisaalta taas pallosalamankaan käyttäytymisestä ei taida olla kovin luotettavia tutkimustuloksia, eikä edes olemassaolosta.

Avatar
WM_
Alieni
Viestit: 138
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 10:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja WM_ » 08 Heinä 2011, 19:43

Ainakin mummoni tapauksessa, joka lukee tuolla blogin puolella niin se vaan feidautu pois.. Himmeni.
"Kaikkein kaunein asia,jonka voimme kokea,on mystiikka. Se on kaiken taiteen ja tieteen alkulähde. Se, jolle tämä tunne on vieras ja joka ei enää osaa pysähtyä ihmettelemään tai seisomaan kunnioituksesta haltioituneena, on yhtä kuin kuollut."
-A. Einstein

emppu80
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Heinä 2011, 01:21
Paikkakunta: uusimaa

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja emppu80 » 11 Heinä 2011, 00:30

Mummoni on joskus nähnyt pallosalaman joka oli laivan hytissä jossa oli ukkini radiosähkötys laitteet, se oli kuulemma mennyt hiljaa paljaita maadotus kaapeleita pitkin ulos aukiolevasta ikkunasta, ja kun se oli ulos päässyt, niin siihen jysäykseen mikä oli sitä seurannut oli koko laivan miehistö herännyt. Olen kuullut kahdenlaisista pallosalamoista, ne jotka päästävät jysäyksen ja sitten ne jotka eivät pidä meteliä, olisikohan ne jotka ei räjähdä sotkettu juuri näihin valopalloihin. Itsekkin nähnyt sellaisen valopallon rappukäytävässä joka oli varmaan korkeintaan viidensentin halkaisialtaan, se vain ilmestyi ja samantien hävisi. Toisaalta pidin sitä mielikuvituksen tuotteena tähän asti, ja voihan se olla edelleenkin.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 11 Heinä 2011, 07:33

Pallosalamia esiintyy yleensä alueella jossa on riittävästi kosteutta, useimmiten alueella on vesistöjä. Pallosalamat eivät ole yleensä erityisen kirkkaita kuin "räjähtäessään" noin oman kokemuksen perusteella, olen nähnyt kymmeniä pallosalamia elämäni aikana kun olen sattunut viettämään kesäkuukausia alueella jossa niitä esiintyy normaalia enemmän. Jonkunlaisesta koronapurkauksesta tuntuisi olevan kysymys ketjun aloituksen perusteella, syytä on aika vaikea arvioida kertomuksen perusteella.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
Toveri
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 27 Helmi 2010, 00:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja Toveri » 11 Heinä 2011, 12:00

portinetsija197 kirjoitti: ...olen nähnyt kymmeniä pallosalamia elämäni aikana kun olen sattunut viettämään kesäkuukausia alueella jossa niitä esiintyy normaalia enemmän.


Missäs tämänkaltaisia alueita löytyy? ...Pudasjärvi? Aika harvinaisia nuo pallosalamat ovat, ei kovin moni ole päässyt näkemään edes yhtä, saati sitten kymmeniä. Mökki hyvältä pallosalama-alueelta, tai edes hotellihuone alkaa kuulostaa hyvältä sijoitukselta.
Illuminatin Suomen osaston disinformaatioagentti nr. 146.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 11 Heinä 2011, 13:47

Toveri kirjoitti:
portinetsija197 kirjoitti: ...olen nähnyt kymmeniä pallosalamia elämäni aikana kun olen sattunut viettämään kesäkuukausia alueella jossa niitä esiintyy normaalia enemmän.


Missäs tämänkaltaisia alueita löytyy? ...Pudasjärvi? Aika harvinaisia nuo pallosalamat ovat, ei kovin moni ole päässyt näkemään edes yhtä, saati sitten kymmeniä. Mökki hyvältä pallosalama-alueelta, tai edes hotellihuone alkaa kuulostaa hyvältä sijoitukselta.


Eteläisen Saimaan alueelta, Lappeenranta, Taipalsaari, Savitaipale, Lemi muunmuassa. Yksi näkemistäni posautti meidän TV:n seitsemän vuotta sitten (iski katolla olleeseen antenniin ja virtapiikki antennin kautta TV:seen). Muutaman helmisalaman olen myös nähnyt (palloja ketjussa, pienempiä kuin yksittäiset pallosalamat), ne ovat todella harvinaisia ymmärtääkseni.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja thebel » 15 Heinä 2011, 01:07

Olen nähnyt myös eräänlaisen valopallon. Siitä on tosin jo kauan, varmaan 15 vuotta, mutta silti muistan sen yllättävän hyvin. Tapahtui syysiltana, jolloin me ja naapurimme olimme grillaamassa pihallamme, kun yhtäkkiä näimme vihertävän valopallon ilmestyvän, ei hajuakaan mistä suunnasta se ilmestyi, mutta siinä se leijui nopeasti seinän viertä, kunnes katosi nurkan taakse, yritimme mennä katsomaan, mutta ei näkynyt enää missään. Pallo leijui siis reilun 1,5-2 metrin korkeudella ja läpimittaa oli parikymmentä senttiä (en muista tarkalleen). Pallo ei pitänyt mitään ääntä. En muista olisiko ukkostanut tuohon aikaan, eikai me ukkosella grillattais :)

Tosin onhan tapauksia, jossa pallosalama on ilmestynyt paikalle, vaikka ei ole edes ukkostanut. Harvinaista on myös että se hohti vihreänä, joka ei ole kovin yleinen väri pallosalamoissa.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 15 Heinä 2011, 09:44

Offtopic: Tuikkusäteitä, anybody? :tapu:
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Yugata
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Loka 2009, 13:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja Yugata » 26 Heinä 2011, 04:41

Valopallot ovat (ufologiaan liittyen) myös luotaimia. Itse alus on korkeampana yläilmakehässä, ja alas laskettu luotain kiertää sitten maastoa. Tutkimista.

Parit tällaiset havainnot "järven selällä liitävästä valopallosta" voi kuitata tällä teorialla...

Speedy
Valaistunut
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:57
Paikkakunta: Nivala

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja Speedy » 17 Helmi 2012, 00:06

Itse olen nähnyt kerran kaksi valopalloa. Tämä tapahtui muutama vuosi sitten talvella Karttulassa. Oli selkeä yötaivas ja siellä lensi kaksi keltaista valopalloa. Pallojen keskiosa oli kirkas, ja keskikohdan ympärillä oli himmeämpi kehä. Pallot olivat huomattavasti tähtiä suurempia, ja lensivät aika nopeasti pienentyen ennen katoamistaan. Kun toinen pallo oli kadonnut niin sitten ilmestyi toinen pallo joka lensi juuri samasta kohdasta kuin edellinen.

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja Verninia » 18 Heinä 2012, 00:30

Mä olen nähnyt lapsesta lähtien pienempiä "valopalloja", jotka leijuu ilmassa kun saippuakuplat, ja jotka heijastavat valoa ja sen värejä. Ensimmäisen kerran näin näitä viisivuotiaana, ja vanhemmat kiikuttivat silmälääkärille, joka puolestaan totesi, ettei näössä ole mitään vikaa vaan mielikuvituksessa. Parin vuoden tauon jälkeen olen taas ruvennut näkemään näitä pieniä "valopalloja" tilanteissa, joihin liittyy tunnelatausta.

Muilla kokemuksia näistä?
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Tumppi
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 03 Elo 2012, 22:40

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja Tumppi » 01 Syys 2012, 20:35

----------------------
Viimeksi muokannut Tumppi, 16 Syys 2015, 06:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Johan
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Loka 2012, 17:37

Re: Valopallot

ViestiKirjoittaja Johan » 08 Marras 2012, 13:09

Joo mielenkiintoinen tapaus. Olisi kiva tietää tarkemmin huoneesta ja siitä onko autonvalojen mahdollisuus poissuljettu. Yöllä tosiaan autonkin valot voivat tehdä ihmeellisiä valoillusinaatioita. Itse asun ok-talossa ja olen nukun yläkerrassa, olen monesti yöllä huomannut kun huoneeseen tulee kirkas valo ja noussut ihmettelemään. Lähin tie on noin 200m päässä ja sieltä ne ovat aina tulleet..


Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron