Ruumiistairtautuminen

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Jonii
Alieni
Viestit: 104
Liittynyt: 18 Loka 2008, 06:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Jonii » 03 Marras 2008, 08:49

Itse olen vain kerran kokenut ruumiistairtautumisen. Tahtoa olisi enempäänkin, tuo on meinaan hieno tapa aloittaa lucid-uni. Tuon jälkeen vain lentelin kotikyläni yllä, hienot maisemat liki puolen kilometrin korkeudesta. Ja se tuulen tuiverrus iholla...

Harmi kyllä ihmiset näyttävät kovin harvoin tyytyvän hyvään fantasiaan luulematta sitä todeksi.
It is better to grasp the universe as it really is than to persist in delusion, however reassuring
-Carl Sagan
All thinking men are atheists
-Ernest Hemingway

Avatar
Navras
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 02:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Navras » 06 Huhti 2009, 01:55

Koin ensimmäisen ruumiistairtautumiseni alakouluikäisenä. Olimme erään kaverini kanssa tehneet naapurin äidin mielestä jotain tuhmuuksia ja hän sitten läksytti meitä. Minä en ihan ymmärtänyt mitä uhkaus siitä, että "nostetaan niskavilloista" tarkoittaa ja kysyin häneltä sitä ihan vilpittömästi. Ilmeisesti naapurin rouva koki täysin vilpittömän kysymykseni näsäviisasteluna ja päätti nuhdella minua näyttämällä, mitä se niskavilloista nostaminen on. Siinä vaiheessa säikähdin kamalasti ja muistan vain sen, miten leijuin n. 3 metrin korkeudessa ja katselin kun omaa ruumistani roikutettiin niskasta. Mitään kipua en tuntenut ja palasin aika pian toimituksen jälkeen takaisin omaan ruumiiseeni.

Olen tullut vuosien saatossa sellaiseen johtopäätökseen, että ehkä irtautumiskokemus oli tavallaan eräänlainen suojautumiskeino pelottavalta tilanteelta. Muistan vieläkin miten epäreilulta tilanne minusta tuntui, sillä en ollut omasta
mielestäni tehnyt mitään väärää.
"Let the might of your compassion arise to bring a
Quick end to the flowing stream of the blood and tears."

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Jaarno » 06 Huhti 2009, 16:19

Itse olin melko lähellä "OOBEa" eilen illalla. Valvoin melko myöhään ja koitin siinä rentoutua. Menin sitten sänkyyn ja sammutin valot ja rentouduin kunnolla. Käytin sen jälkeen tuota laskemistekniikkaa. 100, 99, 98... ja aina alusta jos ajatukset harhailee. Pääsin siihen kohtaan asti missä rupeaa niitä sähköpulsseja tjsp. tulemaan.

Rupesin siinä sitten näkemään sen verran pelottavia kuvia silmissäni ja kuulin outoja ääniä että rupesi sen verran pelottamaan että lähti ajatukset harhaileen enkä sitten päässyt.

Avatar
Tomppa12345
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 14:29
Paikkakunta: Espoo\Leppävaara

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Tomppa12345 » 21 Huhti 2009, 18:09

Ruumiistairtautumisessa on kyllä mahtava potentiaali!(Naisten pukkari täältä tullaan! :P )

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 21 Huhti 2009, 18:21

Tomppa12345 kirjoitti:Ruumiistairtautumisessa on kyllä mahtava potentiaali!(Naisten pukkari täältä tullaan! :P )

OMFGBBQBOXLMAOROFL! Hienoa, todella esimerkillistä. Hienosti kiteytetty koko jujun perimmäinen tarkoitus! : D
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tomppa12345
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 14:29
Paikkakunta: Espoo\Leppävaara

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Tomppa12345 » 22 Huhti 2009, 14:56

Pitää varmaa alottaa harjottelu, mut se vaan mietitytti et onko kukaan menny pidemmälle ku sinne oman huoneen kattoon?
(Uimahalliin on jonkin verran matkaa :lol: )

Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 22 Huhti 2009, 17:03

Itse pystyn "irtautumaan" omasta ruumiistani jonkinlaiseen unenomaiseen tilaan. Yleensä se onnistuu, kun makaan hiljaa paikoillani ja yritän tyhjentää pään kokonaan kaikista ajatuksista ja sen jälkeen yritän "sammuttaa" kaikki aistit. Jossain vaiheessa huomaan, kun tunto katoaa jaloista, käsistä ja aina viimeiseksi keskikehosta. Jossain vaiheessa en tunne enää omaa hengitystänikään. Pidän yleensä jotain musiikkia taustalla, että saan kontroloitua sillä kuuloni tilaa. Noin puolen tunnin kuluttua huomaan yleensä, etten reagoi enää mitenkään ympäristön ääniin. Yleensä tässä vaiheessa tunnen leijuvani jossain aineettomassa tilassa enkä varsinaisesti tunne mitään. Tosin minulla on kyllä aina täysi tietoisuus omasta itsestäni tallella ja tiedän, etten nuku. Kuuloni palaa yleensä kohta tämän jälkeen, kun olen "irronnut" kehostani, se palaa jonkinlaisena kaukaisena ja sameana kaikuna. En näe koskaan itseäni tai mitään muutakaan, vaan olen lähes täydessä pimeydessä (vaikka olisi miten aurinkoinen päivä ja verhot auki, eivät ne luomet niin paljon peitä). Ajantajun hävitän aina, kuten yleensä normaalisti toimiessanikin... Mitä olen jälkeenpäin kellosta katsomalla päätellyt, niin tuo irrallinen hetkeni kestää yleensä vartin. "Herääminen" tapahtuu aika nopeasti, lähes aina kuulen selvästi jotain ja saan yhteyden takaisin itseeni ja tunto palaa nopeasti. Tuo herääminen muistuttaa aika paljon unihalvauksesta heräämistäni, mutta on hieman hitaampi enkä saa mitään kuoristuksenomaista liikettä. Ja loppulauselmana. En usko mihinkään sielun tai muun vastaavan karkumaatkaan tuossa, kaikki tapahtuu täysin oman pääni sisällä ja onnistun vain huijaamaan aistejani tuolla. Mutta onpahan sitä aina ihan mielenkiintoinen kokeilla.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

Avatar
Tomppa12345
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 14:29
Paikkakunta: Espoo\Leppävaara

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Tomppa12345 » 23 Huhti 2009, 20:21

Hmm.. Rupesin juuri lukemaan noita Monroen kirjoja ja mietin onko niistä apua? Kukaan muu lukenut niitä? Ei huvita kahlata satoja sivuja turhaan..

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Hartsa » 24 Huhti 2009, 14:19

Tomppa12345 kirjoitti:Hmm.. Rupesin juuri lukemaan noita Monroen kirjoja ja mietin onko niistä apua? Kukaan muu lukenut niitä? Ei huvita kahlata satoja sivuja turhaan..


Monroe on aika lekhenta näissä piireissä, mutta tekniikat on mielestäni vanhahkoja(en tiedä onko päivitellyt niitä). Varmasti toimivia, mutta suosittelisin ennemmin Robert Brucea, jonka kirjat olen avuliaimmiksi itse kokenut. Voit lueskella suurimman osan asioista netistä ilmaiseksi, kirjoissa sitten olisi vähän kattavammin juttua.

http://www.astraldynamics.com/tutorials/astral-projection/index.html

Irtoamiseen liittyy aikalailla paljon muutakin kuin pelkkä rentoutuminen & irtoamistekniikan käyttö, vaikkakin jotkut eivät välttämättä muuta tarvitse onnistuakseen. Niin useimmat tarvitsevat kyllä aktiivista harjoittelua onnistumisprosentin kasvattamiseksi. Spontaanit irtoamiset ovat tarina erikseen ja niitä voi käydä kelle tahansa.

Tästä taas voit lukaista parablogiin kirjoitetun artikkelin, josta saa aika hyvän kuvan miten tyypillinen irtoamissessio menee noin pääpuitteiltaan:
http://paranormaaliblogi.net/index.php/2008/03/03/ooben-saavuttaminen/
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Tomppa12345
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 14:29
Paikkakunta: Espoo\Leppävaara

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Tomppa12345 » 24 Huhti 2009, 15:54

Hmm.. Eilen kun yritin tyhjentää mieleni ja rentoutua rupesi yhtäkkiä semmonen ''taustakohina'' kovenemaan ja tuntu ihme väreilyä. Taisin vähän innostua niin se loppui aika nopeasti.. Olinko mahdollisesti menossa päin ''hypnagogista'' tilaa?

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Hartsa » 26 Huhti 2009, 19:43

Todennäköisesti. Vaikea tietysti varmaksi mennä sanomaan onko kyseessä juuri hypnagokinen tila, ja eipä sillä ole väliäkään. Jos tapahtuu jotakin jännää, mitä ei normaalisti nukkumaanmennessä tapahdu, niin suunta on oikea jo silloin ;)

Mutta tuota se treenailu tosiaan on, nyt joutunet kokemaan tuon tilan sen verran monesti että totut siihen, niin ettei se enää saa sinua kiihtymään millään tavalla.. ja sitten kohti seuraavaa jännää kokemusta, siihen totuttelua jne. kunnes selviät varsinaiseen irtoamiseen asti ;)
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Huhti 2009, 23:24

Näinpä. Itse innostun aivan liikaa kun pääsen johonki tilaan jossa en ole ollut kertaakaan tai vain muutaman kerran. Ja siinä sitten ajatukset karkailee ja hupsistakeikkaa ei onnistu. Noh, pikkuhiljaa etiäpäin täsäki hommasa.

Avatar
Rebel
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Elo 2009, 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Rebel » 20 Syys 2009, 12:21

Tuossa olisi yksi ihan hyvä kirjanen...
http://www.universallawstoday.com/ebook ... ection.pdf

Itse olen löytänyt siitä hyviä vinkkejä. Lopullista onnistumista en ole saanut vielä aikaan, mutta aikaahan minulla on yrittää niin paljon kuin haluan. Kaukana se ei enää ole. Ekat vibrat oli mielenkiintoinen kokemus.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 20 Syys 2009, 22:51

Veikkaisin nyt, että tässä haetaan vaan itsesuggestiolla pyöräytettyä "transsia" jossa koetaan mitä halutaan kuitenkin saavuttamatta sitä mitä oikeasti haetaan.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Rebel
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Elo 2009, 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Rebel » 21 Syys 2009, 10:02

Vielä en sano suuntaan enkä toiseen...Mutta joka tapauksessa sitten kun onnistun, niin lupaan laittaa homman niin sanotusti testiin. Eihän sillä mitään todistus arvoa ole kellekkään muulle kuin itselleni. Ihan helppo nakki tuo ei ainakaan minulle ole, mutta enpä ole vielä kovin kauaa harjoitellutkaan(1kk)

Unipäivistä pitäis alkaa pitämään, ja jonkinlaista seuranta taulukkoa yrityksistä. Yleensä tulee kokeiltua tuota vaan sillon kun oon menossa nukkumaan...en tiedä mahtaako tuo olla ihan otollisin hetki OOBE:n yrittämiselle. Kerran heräsin joskus kolmen aikaan yöllä, siitä sit menin tupakalle parvekkeelle, ja päätin kokeilla kun pääsen takas pötkölleen. Sellanen havainto tuli, että huomattavasti helpommin alkoi tulemaan tulosta tuohon aikaan. Ruumis oli jotenkin valmiiksi sellasessa rennossa tilassa. Hyvin pian tuon jälkeen (5-10 min) seurasi jonkin asteinen uni halvaus...Sen siitä teki jännän, että se oli vain osittainen. Jalat ja pää toimi ihan normaalisti, mutta keskivartalo oli halvauksessa. Tämä oli minusta erittäin hauska ja opettavainen kokemus tulevia harjoituksia silmälläpitäen.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Hartsa » 21 Syys 2009, 13:53

OSITutkimusseura kirjoitti:Veikkaisin nyt, että tässä haetaan vaan itsesuggestiolla pyöräytettyä "transsia" jossa koetaan mitä halutaan kuitenkin saavuttamatta sitä mitä oikeasti haetaan.


Voisinpa tähän kyllä heittää hieman vastaväitettä. Monilla ihmisillä ympäri maailmaa on ollut OBEja iät ajat, eivät he ole niistä aikaisemmin lukenut ja täten "tienneet" mitä heidän tulisi kokea. Kokemukset ovat vaiheineen lähes identtisiä.. eli moni kokee tämän ilmiön ensin, ja lukee vasta jälkikäteen mitä kyseisessä kokemuksessa "pitäisi" kokea.. Useimmilla varmasti nousee kokemuksen kautta vasta mielenkiinto tutkia, että mitä hänelle oikein tapahtui. Ja on moni voinut kokea tämän, saamatta ikinä selville mikä oli kyseessä. Harvinaisempia ovat varmaan nämä jantterit, jotka lukevat asiasta ensin ja saavat vielä tämän homman tapahtumaan harjoittelun kautta.

Itsesuggestiolla nyt saa tietysti vaikka mitä aikaan, en sitten tiedä onko mahdollista suggestoida itsensä kokemaan jonkinmoinen feikkiOBE, mutta jos ilmiötä tapahtuu ihan ilman aiempaa tietoa asiasta, niin miksei myös se ihan oikea kokemus (mitä ikinä OBEssa tapahtuukaan) olisi koettavissa, vaikka sattuisi etukäteen tietämään asiasta?

Ottamatta nyt kantaa siihen mikä varsinainen OBE on, sehän toki aina voi olla se illuusio ja aivojen oikosulku sun muuta.. mutta jos silti sitä tapahtuu ympäri maailmaa ilman itsesuggestointeja, niin ei kai kyse voi olla pelkästään siitä.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 21 Syys 2009, 22:07

Käytän tässäkin asiassa Occamin partaveistä.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 22 Syys 2009, 16:13

OSITutkimusseura kirjoitti:Käytän tässäkin asiassa Occamin partaveistä.

Amen ja halleluja sille.
Sharp as our wit.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja Wespa » 22 Syys 2009, 20:03

Aqua vitae kirjoitti:
OSITutkimusseura kirjoitti:Käytän tässäkin asiassa Occamin partaveistä.

Amen ja halleluja sille.
Sharp as our wit.

Valitettavasti pointtisi jäi vain aika tylsäksi, oli sitten veitsi tai ei. XD

Enemmän minua kiinnostaisi omat näkökulmanne itse selitettynä ja perusteltuna. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ruumiistairtautuminen

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 22 Syys 2009, 21:28

Jos lähdetään miettimään, että se todennäköisin vaihtoehto on nimen omaan "oikeassa", niin tuskin tuo nyt hirveästi selittelyjä kaipaa aikaisemman itsesuggestiokommentin jälkeen?
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa