Meediot

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 22 Huhti 2010, 16:10

WM_ kirjoitti:Kas vain, rakas Aqua :tapu:
Tässä tulee eteen nyt se, mihin uskomme ja luotamme

Minulle asian hyvin selviksi ovat tehneet

Tohtori Karagulla
Diane Hennacy Powell
Darryl Sloan.

Kah, Dianen opus on tullu paikalliseen kirjastoon tämän vuoden puolella. Karagullaa ei valitettasti löydy ja ymmärtääkseni Sloanin hieno opus on Scribdissä luettavissa? Katson Karagullan opusta sitten kun saan käsiini. Hienon myyntipuheen kyllä teit:

Minun ei ole syytä elää jos nämä ovat kirjoittaneet puppua.


Ps. Emmekö me luotakaan verifioitavissa oleviin todistekappaleisiin?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 04 Touko 2010, 10:50

Noita meedioita tuntuu olevan vähän joka lähtöön, toiset ovat hyvinkin vakuuttavia + aidon tuntuisia ja toiset tuntuvat olevan rahastusmielellä liikkeelle lähteneitä "huijareita".
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Verninia » 14 Touko 2010, 23:26

Olis niin hienoa päästä juttelemaan jonkun oikean meedion kanssa kasvotusten, mutta se maksaa. Enkä tiedä yhtään kuinka paljon, ja mistä voisi saada käsiinsä jonkun luotettavan henkilön, eikä minkään pilipalimukameedion. Äidilleni joskus puhuin tästä ollessani 13-vuotias ja hän kehoitti unohtamaan, etten menisi ihan sekaisin kaikesta uudesta informaatiosta. Nyt olen kuitenkin aikuinen... Hui kamala, hirveä sana, aikuinen. Enkä ole! Aikuiset on niitä tylsiä kaavoihin kangistuneita tosikkoja, jotka ovat unohtaneet liian monia asioita. Minä en tahdo koskaan liittyä siihen kerhoon.

Käyttäjän Laura- kertomukset edellisistä elämistä kuulostaa järjettömän mielenkiintoisilta! Tässä on kuitenkin omalla kohdallani kysymysmerkin paikka, koska kristinusko opettaa, että ihminen elää vain kerran ja niin olen aina ajatellut. Pitää pohtia asiaa. Maailmankuvan avartuminen ei ole huono juttu.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 15 Touko 2010, 01:58

Verninia kirjoitti:ja mistä voisi saada käsiinsä jonkun luotettavan henkilön, eikä minkään pilipalimukameedion.

:D

Krhm, oli ihan pakko...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

WM_

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja WM_ » 15 Touko 2010, 10:23

Verninia kirjoitti:ja mistä voisi saada käsiinsä jonkun luotettavan henkilön, eikä minkään pilipalimukameedion.

Vaikea tehtävä. Pitäisi vain käydä läpi eri vaihtoehtoja..

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Laura » 15 Touko 2010, 23:22

Niin no, näitä uskontojahan on monenlaisia. Itse uskon elämän kiertokulkuun. Kuoleman jälkeen en tiedä mitä tapahtuu, mutta uskon että ollaan siinä henki-tilassa jonkun aikaa, onko se sitten kuinka monta vuotta tai minkä aikaa onkaan. (Ja se ajankäsitys on siellä varmasti aivan erilainen kuin meidän maanpäällisessä maailmassa.) Kunnes saatamme taas uudestaan syntyä tähän maailmaan, kun on sen aika. Kuulin jostain että ennen uuteen elämään siirtymistä henki kävisi ns. unohduksen lähteen kautta, ennen kun voi jälleen syntyä, niin ettei niitä aikaisempia elämiä muistaisi. Vaikka onhan näitäkin ihmisiä jotka ne muistaa tai voivat itse saada ne selville...

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Laura » 15 Touko 2010, 23:33

Ja tähän meedio asiaan vielä liittyen... Ihminen itse vaikuttaa tulevaisuuteensa valinnoillaan. Eli se on kuin olisit tienristeyksissä ja mietit mihin suuntaan lähtisit. Jos olet jo lähtenyt johonkin suuntaan tai tehnyt valinnan jonkin asian suhteen, meedio näkee sen mitä tämän tien varrella tulee vastaan tai mitä valintasi edetessä luultavimmin tulee tapahtumaan. Monenlaisia vaihtoehtoja siis tietenkin on elämässä. Tulevaisuus muuttuu aina sitä mukaa mitä valintoja tekee.

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Taikuri » 16 Touko 2010, 21:42

Meediot OVAT huijareita. Olen toiminut taikurina (mentalistina oikeastaan mutta se ei sano useammille yhtään mitään) monta vuotta. Olen itse kokenut miten kaverini alkoi käydä meediolla ja pisti rahaa palamaan. Niihin aikoihin olin juuri aloittanut harrastukseni mutta tiesin kuitenkin aika paljon aiheesta. Kerran olin jopa mukana kuuntelemassa kyseistä meediota kun hän kertoi kaverilleni valheitaan. Se mitä meedio kertoi oli todella huonoa cold readingiä, jos sitä edes sellaiseksi kehtaa kutsua. Ja kaverini uskoi kaiken.


Oletteko koskaan nähneet oikein hyvää mentalistia? Kerronpa esimerkin yhdestä tempusta mitä itse teen. Katsoja miettii mitä tahansa esinettä. Minä kirjoitan sanan paperille. Kysyn katsojalta mitä sanaa hän ajattelee. Hän itse avaa paperin ja huomaa että juuri se sana on kirjoitettu paperille. Jos taikuri tekee kyseisen tempun niin silloinhan se on vain temppu ja se siitä, mutta jos meedio tai ennustaja tai mikälie tekee saman tempun niin silloin kyseessä on pakko olla aito meedio koska "ei se mitenkään olisi voinut tietää mitä esinettä ajattelin".

Ja olen kyllä käynyt useilla meedioilla ja jokainen on paljastunut feikiksi. Kysykääpä seuraavalla kerralla mikä on kuolleen äitini nimi, ja katsokaa mitä meedio sanoo. Luultavimmin hän selittää jotain että energiatasot eivät ole oikeat tai että hän ei saa kontaktia äitiinne. TAI sitten hän alkaa arvailemaan että " näen että nimessä on m, tai ainakin siinä on r".

Meedio tarvitsee vastauksia ja reaktioita ihmiseltä kenelle hän ennustaa. Meedio ensiksi kysyy jotain ja katsoo kasvoistanne minkälainen on reaktionne. Esim. " Äitinne on liikuttunut nähdessään sinut", mutta jos meedio näkeekin että näytätte hämmästyneeltä niin hän saattaa korjata erehdyksensä sanomalla perään "mikä ei ole ollenkaan hänen tapaistaan normaalisti".

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 17 Touko 2010, 22:36

Joskus jossain messuilla oli lyöty ihmisiä viihdyttämään pieni koju ja sinne "selvännäkijä".
Skeptikkona ko. asiaa kohtaan, oli pakko käydä herättämässä hieman pahennusta ja testaamassa näitä uskomattomia kykyjä joilla henkilö tuo julki tietoja tuonpuoleisesta.
Keskustelua oli helppo johdattaa haluamaansa suuntaan ja muutenkin kuten arvata saattaa, vastauksista paistoi melkoinen ympäripyöreys.
Jos joku tuo minulle meedion joka vakuuttaa minut oikeasti kyvyillään, tarjoan tuojalle virallista Marsilaista avaruusolentoa syövän James Randin. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Taikuri » 18 Touko 2010, 15:45

OSITutkimusseura kirjoitti:Joskus jossain messuilla oli lyöty ihmisiä viihdyttämään pieni koju ja sinne "selvännäkijä".
Skeptikkona ko. asiaa kohtaan, oli pakko käydä herättämässä hieman pahennusta ja testaamassa näitä uskomattomia kykyjä joilla henkilö tuo julki tietoja tuonpuoleisesta.
Keskustelua oli helppo johdattaa haluamaansa suuntaan ja muutenkin kuten arvata saattaa, vastauksista paistoi melkoinen ympäripyöreys.
Jos joku tuo minulle meedion joka vakuuttaa minut oikeasti kyvyillään, tarjoan tuojalle virallista Marsilaista avaruusolentoa syövän James Randin. :)



Näinhän se on :D

Randia ei muuten ikinä kannata mainita meedioille tai asiaan muuten uskoville. Ne kun keksii ties mitä selityksiä että Randin kokeet on muka "mahdottomia toteuttaa". Luulisi että jos joku osaa lukea ajatuksesi/ ennustaa tulevan/ taivuttaa lusikoita hän osaa tehdä sen vaikka Randi olisikin paikalla.

PS. Kannattaa kattoa tota Derrenin sarjaa Derren Brown investigates

WM_

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja WM_ » 18 Touko 2010, 16:39

Miksi sitten niin suuri osa ihmisistä ei uskalla pitää niinkin _normaalia_ käytäntöä kuin puhe -ihmisten edessä?
Miksei jokainen urheilija onnistu aina yrityksessään?
Oletko ikinä lukenut kirjallisuutta paranormaaleista kyvyistä? Onnistumiseen vaikuttaa erittäin suuressa määrin paikallaolijoiden suhde kyvyn haltiaan/kyvyn toteuttamiseen. Kuulemma näkyy aurassakin.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Hartsa » 18 Touko 2010, 18:41

Soh, soh, ei nyt ole reilua olettaa, että tuollaiset normaalit ongelmat koskettaisivat juuri näitä yksilöitä samallalailla kuin kaikkia maailman muita ihmisiä!

Olisihan tuo ongelma itsessään jännitys/vihamieliset olosuhteet siis, mutta Randista kun on kyse, niin ei se siinä tapauksessa liene se suurin. Jääköön Randit taas sitten siihen, koska sovintoon tuosta kaverista ei tule puoltajat ja vastustajat ikinä pääsemään. Toinen juttu onkin sitten jos asiaa tutkiskeltaisi rehellisellä mielenkiinnolla jossain tiedepiireissä, siellä voisi jänskättää, mutta kenties saataisi jotain mitattuakin.. niinkun toki on saatukin, mutta liian vähän. No, varsinaisesta puheenaiheen meedioista en ole kyllä yhtään kunnollista tutkimusta nähnyt. Lähinnä Penn&Teller tason mielipiteiden värittämiä minigalluppeja. Mutta monesta muusta löytynee, jäävät vaan aina pimentoon kivasti.

Kaippa se vain jotakin kautta pitäisi ensin saada tarpeeksi uskottavuutta, että kiinnostus näillä joilla heräisi testailla moisia. Mutta melkosen iso vuori olisi kiivettävänä, ja kellä sitten on intoa tiputtautua moiseen kakkavaltamereen ensimmäisten joukossa onkin eri asia, näitä kun pitäisi vissiin olla melkoinen määrä että mitään tapahtuisi. (edelleen laskien kylmästi pois Randin testit mahdollisuuksien piiristä ;) )

Paranormal talenttia odotellessa.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 18 Touko 2010, 19:12

Hartsa kirjoitti:Toinen juttu onkin sitten jos asiaa tutkiskeltaisi rehellisellä mielenkiinnolla jossain tiedepiireissä, siellä voisi jänskättää, mutta kenties saataisi jotain mitattuakin.. niinkun toki on saatukin, mutta liian vähän. No, varsinaisesta puheenaiheen meedioista en ole kyllä yhtään kunnollista tutkimusta nähnyt. Lähinnä Penn&Teller tason mielipiteiden värittämiä minigalluppeja. Mutta monesta muusta löytynee, jäävät vaan aina pimentoon kivasti.


Tuossa 50-70 luvuilla sekä yhdysvallat, että neuvostoliitto tekivät aika paljonkin kyseisiä tutkimuksia, varsinkin kylmän sodan aikaan. Esimerkiksi jenkkien julkitullut tutkimus oli seuraavanlainen: Puolustusvoimat hankki kaksi "meediota" joiden kykyjen pitäisi olla toimivia, löivät toisen meedion Pentagoniin ja toisen sukellusveneeseen keskelle Atlantin valtamerta. Pentagonissa oleva meedio yritti saada uratoveriinsa yhteyttä ja saada tietoa siirrettyä, mutta jostain kumman syystä homma ei onnistunut (Nyt kaikille salaliittofaneille: Vai onnistuiko koe sittenkin?!? ;) )
Kokeen tarkoitus oli saada mahdollinen kommunikaatiokeino ydinsodan aiheuttaman EM-pulssien tuhoamille radioille ja laitteille, jotta muualla olevat sukellusveneet voisivat iskeä takaisin.
Venäläiset pyörittivät omia versioitaan samoista asioista, mutta sieltä on perusvenäläiseen tyyliin tihkunut todella nihkeästi tietoja.
Toinen hyvä meediotason jenkkien DOD:n rahoittama tutkimus oli tuo eläinten tappo mielen avulla (josta tuli keskinkertainen elokuva ihan vasta - The men who stare at goats).

Mutta olisi ihan kiva tietää, että millaisia vinkeitä Kiina on harrastanut paranormaalin tutkimuksen saralla. Ne perkuleet kun eivät oikeasti paljasta yhtään mitään, yhtään kellekkään.
Maassa kuitenkin on nykyään rapea 1,3 miljardia ihmistä, joten luulisi että siellä olisi nämä "meediotilastot" kohdallaan väestön paljouden vuoksi.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Taikuri » 18 Touko 2010, 19:53

WM_ kirjoitti:Miksi sitten niin suuri osa ihmisistä ei uskalla pitää niinkin _normaalia_ käytäntöä kuin puhe -ihmisten edessä?
Miksei jokainen urheilija onnistu aina yrityksessään?
Oletko ikinä lukenut kirjallisuutta paranormaaleista kyvyistä? Onnistumiseen vaikuttaa erittäin suuressa määrin paikallaolijoiden suhde kyvyn haltiaan/kyvyn toteuttamiseen. Kuulemma näkyy aurassakin.



Luulisi silti että monista meedioista edes yksi ei olisi esiintymispelkoinen.
Jos jotain tälläistä ilmiötä lähdettäisin tutkimaan niin kyllä minusta tutkijoina täytyisi olla henkilöitä jotka osaavat kyseenalaistaa asioita ja vielä parempi taikureita joilla on oikeasti tietoa siitä miten mahdolliset huijaukset tapahtuvat.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 18 Touko 2010, 21:14

Tietyssä mielessä täytyy sanoa, että olisihan se hienoa jos ihmiskunnan edustajat (tai ainakin jotkut heistä) pystyisivät käyttämään erilaisia ESP kykyjä kun aivojen toiminnastakin on vain joku reilu 10% pystytty kartoittamaan.
Mutta niin kauan kun ketään tällaista ei oikeasti saada tutkinnan alle ja todistamaan taitonsa, hommat pysyvät pelkkinä huhuina ja valitettavasti antavat sen kuvan, että kaikki on puhdasta huijausta.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Verninia » 18 Touko 2010, 21:16

Nyt olisi ehkä aika tehä tälle asialle jotain. Tiedän kyllä sisälläni mitä haluan ehdottomasti elämälläni tehdä mutta silti tuntuu että maailma on minua näiden asioiden suhteen vastaan, kun mikään ei onnistu, vaikka yrittää yrittää yrittää ja yrittää. Sitäkin sopii toki miettiä millon yrittäminen menee yli. Haluan tietää mikä on, onko minussa mahdollisesti jokin joka estää hyvien asioiden tapahtumista elämässäni tämän "teentätäsydänverellä"-asian kanssa. En vaan itse ymmärrä. Jos joku ulkopuolinen osaisi edes vähän valoittaa asiaa? Pitäisi vaan löytää joku asiantunteva meedio!!
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Taikuri » 18 Touko 2010, 21:23

Verninia kirjoitti:Pitäisi vaan löytää joku asiantunteva meedio!!


Jos et halua heittää rahojasi hukkaan niin älä tee tuota virhettä. Kannattaa koittaa ammattiauttajaa ensiksi.

Ettei kaikki menisi pieleen vain koska oletat kaiken menevän pieleen? Onko sinulla masennusta?



Ja siis kyllähän se todellakin olisi hienoa jos jollain tuollaisia voimia olisi, enkä sitä täysin kiellä etteikö niitä voisi ollakkin, mutta omasta mielestäni näyttöä ei ole tarpeeksi. Tykästyin taikuuteen siksi että se antaa illuusion yliluonnollisesta.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 18 Touko 2010, 21:37

Verninia kirjoitti:kun mikään ei onnistu, vaikka yrittää yrittää yrittää ja yrittää.


Elämän parasta antia osittain on se, että kaikki asiat eivät suju helposti.
Mietis nyt vaikka ensimmäisenä, että jos jotkut asiat menevät persiilleen, niin miten muiden asioiden käy? Onko omassa toiminnassa jotain parannettavaa asioiden onnistumiseen, esimerkiksi antaako liian helposti periksi?
Ja kannattaa muistaa se, että sinulla on elämä mallillaan kun voit käyttää esim. internettiä ja sinulla on kaikki tarpeellinen infrastruktuuri sen mahdollistamiseen.
Maapallolla kun on se rapea 6,7 miljardia ihmistä ja niistä vain 1,8 miljardia pääsee netin ääreen. Melko monella ei moista luksusta ole olemassa. :)
So what's the big bummer?
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Verninia » 18 Touko 2010, 21:51

Taikuri kirjoitti:
Verninia kirjoitti:Pitäisi vaan löytää joku asiantunteva meedio!!

Jos et halua heittää rahojasi hukkaan niin älä tee tuota virhettä.

Tämä ei ole mikään päähänpisto, vaan olen miettinyt asiaa vuosia. Voi silti olla, etten saa tehtyä asian eteen mitään, olenhan itsekin skeptinen meedioiden suhteen.

Taikuri kirjoitti:Ettei kaikki menisi pieleen vain koska oletat kaiken menevän pieleen?

Olen hyvin toiveikas monien asioiden suhteen. Ja auki myös tarpeen tullen. Ehkä tämä vaan ei kaikesta työstä huolimatta ole vielä minun aikani. Se tuntuu sanoinkuvaamattoman epäreilulta, mutta tätä tämä on.

OSITutkimusseura kirjoitti:Mietis nyt vaikka ensimmäisenä, että jos jotkut asiat menevät persiilleen, niin miten muiden asioiden käy? Onko omassa toiminnassa jotain parannettavaa asioiden onnistumiseen, esimerkiksi antaako liian helposti periksi?

Voi en todellakaan anna periksi! Olisin jo mennyttä jos olisin jossain vaiheessa antanut! Kun aloitan jonkin asian, panostan siihen täysillä ja vien sen loppuun asti, enkä luovuta kesken kaiken. Pyrin jatkuvasti olemaan epämukavuusalueella, että kehittyisin myös ikävien asioiden suhteen. Ikävää jos kirjallisen ulosantini perusteella minusta saa luovottaja-vaikutelman.

En viitannut kirjoittaessani alkuperäistä viestiä, sanalla "kaikki" ihan kaikkeen mitä tästä maailmasta löytyy. Viittasin nyt tähän intohimooni väärällä sanalla. Mutta minulle musiikki on tällä nimenomaisella sinisellä sekunnilla se kaikki. Hetkellisesti tuntuu, että matto viedään jalkojen alta, mutta tiedän että tämä olo menee ohi. Ja mitä luovuttamiseen tulee: vielä kerran: en todellakaan aio luovuttaa! Treenasin koko tämän vuoden, ja niin teen ensi vuonnakin.

Tämä kaikki meni nyt hitusen ohi aiheen. Pahoitteluni.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Meediot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 19 Touko 2010, 00:05

OSITutkimusseura kirjoitti:Tietyssä mielessä täytyy sanoa, että olisihan se hienoa jos ihmiskunnan edustajat (tai ainakin jotkut heistä) pystyisivät käyttämään erilaisia ESP kykyjä kun aivojen toiminnastakin on vain joku reilu 10% pystytty kartoittamaan.

What. No. http://www.snopes.com/science/stats/10percent.asp
Allekirjoittanut kirjoitti:Uskotaan, että kun tutkijat raportoivat tuloksistaan, kaksi asiaa pystyi mennä pieleen. Tutkijat joko ilmoittivat, että havaitsivat ainoastaan 10 % aivojen neuroneista “tulittavat” mihin tahansa annettuun aikaan tai että tutkimuksissaan he mittasivat ainoastaan 10 % alueen aivoista.


Nykyäänhän aivoista on kartoitettu paljon paljon paljon ja koko ajan lisää ;]
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa