Miksiköhän noissa kaikenmaailman pohdinnoissa esiintyy aina ja joka ikinen kerta Amerikka tavalla tai toisella?

Jotain Amerikan vastaista propagandaa kenties? Onko se ihmekään, kun ajattelee historiaa taaksepäin milloin Euroopan eri maiden johtoherrat lähtivät valloittamaan alkuperäisasukkaiden maita. Euroopassa on aina ollutkin kulttuuri korkeammalla kuin Jenkkilässä. Lähdimme saarnaamaan heille uskonnoistamme sun muusta paskasta, ja yritimme ottaa itsellemme sen mikä heille kuului. Rasismintutkijoiden pitäisi varmaan puuttua asiaan, kun joka kerta Amerikka tuntuu esiintyvän teksteissä kaiken pahan alkuna ja juurena. Ikäväähän se on, että maailmassa vallitsee vieläkin näin selviä ennakkoluuloja. Amerikkalaiset ovat läskejä, pahantahtoisia ja tyhmiä ihmisiä siinä missä Arabitkin ovat maailman joka toiselle henkilölle pelkkiä raivoavia terroristeja. Maailmassa yksilöille ei vain anneta tilaa, millään tavalla, ja koko porukka saatetaan leimata yksittäisten henkilöiden takia. Me Suomalaiset olemme itse todella paskaa kansaa, ja sen huomaamisesta on jäänyt itsellenikin lapsuudentraumoja. Tämän takia haluaisinkin itse muuttaa siirtolaiseksi Amerikkaan, ja kokea sen (kuulemma) ystävälliset ihmiset. Se voikin olla helppoa huomata itse paikanpäällä kun Suomi tuntuu olevan täynnä pääasiassa vain kännisiä kusipäitä, jotka tulevat herkästi vittuilemaan ilman syytä. Ylipäätään ei tunnu siltä, että monet täällä haluaisivat, ettei Suomea kansainvälistettäisi niin paljoa. En anna omien periaatteideni kuitenkaan sokaista, ja pysyn mahdollisimman kaukana esim. tummaihioisten jengeistä, mikäli Yhdysvaltoihin pääsen. Kyseessä ei ole rasismi omalla kohdallani vaan heidän kohdallaan (jonka tosin valkoiset ovat alunperin aiheuttaneet). Yrittäkää nyt vain ymmärtää, että maailmassa on erilaisia ihmisiä puolin ja toisin, riippumatta heidän kansallisuudestaan tai uskonnostaan. Maailman jokainen maa sisältää omat pahat ja omat hyvät ihmisensä ihmisensä. Tästä pääsemmekin sitten keskusteluun yleisellä tasolla, johon saatettaisiin vedota kun Amerikasta puhutaan pahaa. On todistettu, että ihminen ajattelee herkästi pahinta mahdollista vaihtoehtoa, ja näkisin sen pätevän myös tähän asiaan. Haluaisin todella nähdä miten suhtautuminen Amerikkaan muuttuisi jos kehutusta Obamasta tulisikin maan seuraava presidentti. Vaikuttaako George W. Bush ihmisten yleiseen käsitykseen Yhdysvalloista todellakin noin paljon. Luulisin kyllä, että kun ei-Amerikkalaista ihmistä pyydetään ajattelemaan jotain Amerikkalaista henkilöä, niin mieleen tulisi herkästi juuri Bush. Olen siis teoriastani suhteellisen varma nyt, ja haluaisinkin mielelläni kuulla teidän muiden ihmisten mielipiteitä ylläolevasta tekstistä. Sovin itsekin tavallaan tuohon muottiin, koska syytän mielelläni pahoista asioista mielälläni juuri Bushia, mutta eroamme siinä kohdassa missä koko maasta, ja sen väestöstä tehdään syntipukki.