Ali G- kirjoitti:arabr1 kirjoitti:Kuulun ja olen ylpeä siitä.
Hyvä, tuollaisia maailma tarvitsee, moraalia pitää valistaa, se kun tuppaa unohtumaan 1. maailman asukkailla
Voisi melkein kuvitella että ajattelet että kaikki kirkkoon kuulumattomat ovat moraalittomia?
Moraalilla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Moraali on oikeastaan vain maalaisjärkeä. "Tee toisille niinkuin haluat itsellesi tehtävän" - Tämän tajuaa ihminen joka ei ole koskaan kuullutkaan jeesuksesta. Kirkko on vain ottanut täyden kunnian tästä perusajatuksesta.
Moraalittomia ihmisiä on ihan yhtä paljon kirkossa kuin sen ulkopuolella.
Entä sitten ne kaikki muut (suurin osa) ihmiset jotka eivät usko kristinuskoon? Ovatko he kaikki moraalittomia?
Kirkko ei ole muuta kuin instituutio ihmisen hallitsemiseen, vanhanaikainen ja väärinkäytetty. Mihin yleensäkään kirkkoa tarvitaan jos sinulla on usko, oma ja henkilökohtainen? Eikö oma usko riitä? Eikö sen pitäisi riittää? Jos tiedät mikä on oikein ja väärin niin mihin tarvitaan ketään muuta sitä vahvistamaan?
Mulla ei ole mitään uskovaisia vastaan - kunhan pitävät asian itsellään eivätkä ala tuputtamaan sitä muille. Musta se on suoraan sanottuna epäkohteliasta. Se mitä nämä ihmiset pitävät totuutena on vain mielipide muille, ei muuta. Mulla on omat mielipiteeni, enkä mä mene niitä muille tuputtamaan.
mun 5 senttiä