ViestiKirjoittaja Jussiaani » 22 Maalis 2008, 23:21
Jouduin 17 vuotiaana onnettomuuteen, jonka jälkeen törmäsin paljon useammin tuohon Déjà vu - ilmiöön. Saatoin mm. sairaalassa tietää kuka hoitaja milloinkin astui huoneeseen. Siihen samaan ilmiöön liittyi myös sellaisia ajatuksia, että aikaisemmin olin lähtenyt vastaavassa tilanteessa lentoon ja seuraavaan paikkaan. Tiedä sitten, olin ollut jonkin aikaa tajuttomana...
Meillä on perhepiirissä jonkin verran sellaista ennaltanäkemistä, että unessa näemme jotain, joka sitten toteutuu. Äitini pohti kerran aamulla, että mitähän tällainen uni meinasi, kun hän oli ollut tyhjässä huoneessa. Siinä oli kaksi ovea ja toisesta tuli eräs hänen entinen työkaverinsa. Äiti oli unessa kysynyt, että miten menee. Työkaveri oli vastannut, että minun on nyt oikein hyvä olla. Sen jälkeen hän oli kävellyt pois toisesta ovesta ja äiti oli jäänyt siihen huoneeseen. Samana päivänä sitten selvisi, että kyseinen työkaveri oli kuollut edellisenä yönä..
Itse hyvästelin unessa enoni vähän samaan tapaan. Taustana kerrottakoon, että enoni asui Ruotsissa. Olin siellä hänen luonaan ja olimme menossa laivalle Suomeen. Vähän ennen satamaa pysähdyttiin bensa-asemalle ja huomasin huoltamon ikkunasta, että eno jätti minut sinne asemalle. No aamulla sitten kuulinkin hänen kuolleen edellisenä yönä...
..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus...