Jos lopetetaan tämä piilovittuilu ja "fighti" ennen kuin se alkaakaan. Kirjoitusvirheistä mm. on täysin turha huomauttaa, kun jokainen varmaan kuitenkin ymmärtää mistä on kyse vaikka yksi kirjain puuttuisikin. Joissain tapauksissa näkee jonkinlaista peilaamista, jossa ego ottaa vallan. Vähän kuin henkilö väittelisi itsensä kanssa kahdella eri nimimerkillä.

Toivon toisen kunnioittamista ja asiallista keskustelua kaikilta. Tee niin toisille, kuin toivoisit itsellesi tehtävän.
Now lets go with the topic.
Oma maailmankuvani on aika pitkälti samanlainen, jota täällä ollaankin jo aikaisemmin vilauteltu. Näen siis, että Jumala on kaikki mitä on. Jumala pyörittää yrityksiä, niin kuin hän pyörittää maapalloakin. En kuitenkaan näe, että tämä kaiken sisältävä Jumala olisi mikään tietty entiteetti, joka kädellään maapalloa pyörittäisi vaikka uskonkin, että eri tasoille saattaa mahtua tällaisiakin. Aika pitkälti uskon siis siihen, että olemme katsomassa kameran näkökulmasta, vaikka olemmekin samaan aikaan koko elokuva. Ihmiskokemus kaikkine rajoitteineen on kokemus sinäänsä, hyvinkin mahtava sellainen. Tässä nyt nostelemme sitä kiveä, jonka nostamisesta teimme mahdotonta. Silti meillä on tuo kaikki energia, jonka mahdollistaa se, että kaikki on Jumalallisen voimakasta (jopa niin voimakasta, että voimme kokea rajotteitakin), kuitenkin meillä on vahvasti vaikuttamassa mm. tunne ja se oma itse. Se, että haluan levitoida ja en onnistu siinä voi johtua siitä, että se ei ole oikea haluni (tai ainakin haluksi jää) vaan egon tuoma kokemus sen haluamisesta, en siis oikeasti ole levitoija (kiven nostaja) vaan minulla on ainoastaan egon luoma kokemus halusta.
Olen siis panteisti, mutta näkemykseni muokkautuu kokoajan (laajenee) vaikkakin pääpiirteittäin on sama.
Niin ja tässä on huhtikuussa nauhoitettua ajatteluani Jumalasta/kaikkeudesta, kuunnelkaapa tuosta jos kiinnostaa:
http://henkimaailma.wordpress.com/2009/ ... i7-jumala/