Ei se sitten siihen vielä loppunut.
Koska Sigmund Freudin kirja oli kaatuneen röykkiön päällä ikään kuin tarjolla niin päätin vilkaista sitä jos sieltä löytyis jotain mielenkiintoista. Avasin kirjan ja se aukeni kohdasta "Unet ja mielisairaudet". Ja nythän on tosiaan niin että mut on 2 kertaa aiheettomasti toimitettu pakkohoitoon ja ihan viikko sitten tajusin miten se oli mahdollista. Kun kaikki aina selitti ettei voi toimittaa pakkohoitoon ja luetteli että täytyy olla mielisairas, muuten ei voi toimittaa pakkohoitoon. Mä en koskaan oikein tajunnut mitä se käytännössä tarkoittaa mutta sehän tarkoittaa diagnoosia. Ja mullahan on ilmeisesti diagnoosi. 4-vuotiaana koira hyökkäs kimppuun ja lääkäri teeskenteli Mengeleä joten mulle tuli fobia (neulakammo) johon sain terapiaa mikä auttoikin. Nyt sitten yli 30v myöhemmin nää kusipäät ottaa sen diagnoosin ja saa siitä tekosyyn (valheiden jälkeen) hyökätä mun kotiin poliisien kanssa mistä tietenkin aiheutui inhimillistä kärsimystä. Se kertoo jotain näiden ihmisten moraalista ja pyrkimyksistä. Edes yksi kerta ei riittänyt, toisenkin kerran piti tulla poliisien kanssa. Mä olen aina ollut itseriittoinen mutta siinä vaiheessa kun poliisit hyökkäilee aiheettomasti ovelle niin alkaa seura kelpaamaan. Vaikka ainahan mä oon poikaystävää, sittemmin aviomiestä halunnut..
Mitäpä Freud sitten sanoo unista ja mielisairauksista.. "mielisairaus usein puhkeaa ahdistavana pelkounena". No, näen hyvin harvoin unia. En ainakaan muista niitä. Ainoastaan enneunilta vaikuttavat muistan herätessä eikä niitä tule usein, yleensä menee viikkoja ettei muista nähneensä mitään erikoisempaa tai mitään ylipäätään mikä on harmi koskapa seksiunet olis hyvinkin tervetulleita.
Ja se oli just eilen kun päätin ruveta lukemaan psykologiaa ja mielisairauksista nettikurssina ja nyt tapahtuu tämmöstä.
Ja liittyen pelkouniin "Sante de Sanctis kertoo samanlaisista havainnoista, jotka koskevat paranoiatapauksia".
"jo varhain on pantu merkille, että unet ja mielisairaudet sisäisesti ovat sukua toisilleen". Cabanis, Lélut, J.Moreau ja Maine De Biran on kaikki panneet merkille unien ja mielisairauden välisen yhteyden.
"Mielisairas näkee valvoessaan unia", "Mielenhäiriö on valvovin aistein nähtyä unta", "Schopenhauer sanoo unta lyhyeksi harhaksi, harhaa pitkäksi uneksi".
Radestock: Mielenhäiriöitä, siis sairaalloisia poikkeavuustiloja, on pidettävä jaksottain toistuvan normaalin unitilan kärjistyminä.
"Mutta minä olen päätynyt toiselle kannalle. Tosiasioiden pakosta olen oivaltanut, että tässäkin ikivanha ja sitkeä kansanuskomus näyttää olevan lähempänä totuutta kuin pätevinkään päivän tiede. Minun on pakko väittää, että unilla on merkitystä ja että se voidaan tieteellisen tulkinnan tietä osoittaa".
Mitäpä tuohon lisäämään, Freud on uusi suosikkini nyt sitten. Ostin tämän Unien Tulkinta-kirjan useampi vuosi sitten. Ei se ollut kalliskaan, 6 euroa ehkä. Ajattelin että onhan Freud tavallan must mutta ei koskaan tullut luettua alkua pitemmälle.
Se on varmasti mun suojaamiseksi etten nää unia. Jos esim. olisin nähnyt painajaisia miten poliisi hyökkää asuntooni niin siitä lääkäri olis heti "päätellyt" että olen vainoharhainen ja eihän kukaan mulle mitään pahaa halua.
Jos näin on niin miksi mulla sitten oli niin vitun huono olo loppupeleissä että oikein itsemurhaa piti mietiskellä mikä ei todellakaan ole sellasta mihin normaalisti kuluttaisin aikaani. Kyllä siinä joku 6 kk meni ennen kuin joten kuten oli toipunut kaikesta rääkkäämisestä ja ilmeisesti se oli vaan ne piikitykset jotka aiheutti huonon olon kun sitä ennen vaan naureskelin ja pidin hauskaa kun lääkäri yritti vittuilla näillä mielisairaaksi väittämisillä joten ei ihme että ne piikitti kun ei mua muuten olis saanut huonoon kuntoon.
Niin ja nyt tiedän mitä sanon lääkärille jos ne vielä palaa aiheeseen mielenterveyyteeni liittyen. "Ole sinä puoskari hiljaa, Freud on näkemyksensä esittänyt ja on varmasti pätevämpi kuin sinä". Tällä viittaan siihen että jos edes mun unet ei tue näkemystä häiriintyneestä mielestä muusta puhumattakaan niin "lääkärin" on turha esittää mielipiteitään.
Aikaisemmin luin erästä muumiokirjaa ja sieltä sain selville että Tutankhamonin hauta löydettiin samana päivänä kuin mulla on synttärit ja olin jo tuossa vaiheessa kironnut ihmisiä aika paljonkin ja Tutankhamonin kiroushan on hyvinkin paljon kerrottu tarina. Senkin muumiokirjan olin ostanut jo useampi vuosi aikaisemmin. Että aika erikoisia sattumuksia.